Voiko kummilapselle ostaa hopeisen rippiristin+ketjun?
Tuli vaatimus että lahjaksi pitää antaa rippiristi.
Halvinkin kultaketju maksaa 100 € ja siihen sitten vielä risti erikseen.
Ei ole juuri rahaa ja kummilapsi perheineen ei ole millään lailla läheinen. Koskaan ei ole esim. synttäreille kutsuttu.
Kommentit (45)
Minä sain kultaisen ristin ja kullatun ketjun. Tuntui vähän oudolta, että ketju oli vain kullattu. Nyt jopa harmittaa, kun en erota enää, mikä ketjuistani on se kullattu. (Pelkään nikkeliallergiaa, kun sitä on suvussa ja en halua käyttää mitään kullattua vaan kultaista.) Minun kummini olivat vakaatuloisia sukulaisia. Eivät lainkaan köyhiä.
Vaikket ole niiden vanhempien kanssa läheinen, niin sun olisi kyllä kuulunut itse pitää yhteyttä siihen kummlapseen. Kyllä sut kai on läheiseksi ajateltu, kun kerran tuohon luottamustehtävään on pyydetty.
Sylikummihan sen ristin perinteisesti ostaa. Itse ostin pojalle designristin. Ei edes jalometallia, mutta suomalainen nuori nouseva suunnittelija. Poika tykkäsi siitä tosi paljon. Suurinosa hukkaa ristinsä ennen aikuisikää.
Täällä puhuu juuri kesällä ripille päässyt. Itse nimenomaan en halunnut kultaisen väristä. Halusin valkokultaisen kun kummini kysyin millaisen haluan.
Ja en ole oikeastaan lähes kenelläkään nähnyt vielä kultaista ristiä kavereistani. Hopeisia ja sellaisia ne on :)
Mielestäni sen pitää olla kultainen, ei mikään halpishopeinen.
Tämä ketju on vanha.
vittu sen nyt enää tarvii mitään ostella, saatana ku tarvii näitä vanhoja paskoja nostella