Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kummilapselle ostaa hopeisen rippiristin+ketjun?

Vierailija
12.05.2011 |

Tuli vaatimus että lahjaksi pitää antaa rippiristi.

Halvinkin kultaketju maksaa 100 € ja siihen sitten vielä risti erikseen.

Ei ole juuri rahaa ja kummilapsi perheineen ei ole millään lailla läheinen. Koskaan ei ole esim. synttäreille kutsuttu.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli muita ristejä ei tiettävästi ole tulossa. Eli sinulla on mahdollisuus ostaa risti. Tuskin yksikään rippilapsi haluaa saada 5 ristiä lahjaksi.

Mutta itse kysymykseen: Kyllä hopeinen on hyvä. Sinä itse päätät millaisen haluat antaa. Valitse sellainen kuin hyvältä tuntuu.

Minä en todellakaan oleta, että lapsena saisi yhdeltä oikeasti köyhältä kummiltaan kalliita lahjoa (en kyllä varakkaamiltakaan). Muista syistä ainakin meidän perheessä on kummit valittu.

Vierailija
22/45 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mieleinen ja tuli käyttöön. Ehkä n. 70€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa ehdottomasti hopeinen risti jos ei ole selvää toivomusta kumman lapsi haluaa. Hopea on muodissa ja jos lapsi ei tykkää niin ei mene liikaa rahaa hukkaan. Kulta on nykyään todella kallista ja jos ostaa kultaisen ristin ja ketjun niin ei kyllä 100€ taida selvitä.

Itse ostin juuri kummilapselleni kalevala korun ristin, ja tykkäsi kovasti!

http://keskisenkello.valmiskauppa.fi/rippiristit-hopeiset-rippiristit-c…

Vierailija
24/45 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa. lapsi tykkää teistä ja vitutko niistä vanhemmista. ilmoita niille, että tähän rippijuhlaan loppui lahjojen lypsäminen ja naura räkäisesti päälle!

Vierailija
25/45 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni haluaa ehdottomasti hopeisen ristin. Ostan sen itse. Kummit ja muut saa ostaa mitä haluavat tai olla ostamatta. Meille on tärkeintä tavata juhlien merkeissä tuttuja.

Vierailija
26/45 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
27/45 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ebay.com  sieltä löytyy parhaat ristit englanniks vaan kirjottaa cross necklace

Vierailija
28/45 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jotain muuta tai anna rahana. Kuka nuori haluaa ristiä pitää? Kaappiin jää kuintekin pyörimään. 

Vierailija
29/45 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se risti mennä valitsemaan yhdessä rippilapsen kanssa? Menkää liikkeeseen ja sano lapselle, että ristin ja ketjun yhteishinnan raja on 100 euroa tms. Lapsi valitsee sitten sen mukaan ristinsä.

Vierailija
30/45 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin teräksisen yhdellä kivellä, oli enemmän kummipojan tyylinen kuin mitkään kultaiset.

Vierailija
31/45 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa törkeää, ei ole mielestäni mitään oikeutta vaatia/ odottaa, että ristin ostat, jos ette edes ole niin läheisiä.

Kuinka moni nuori edes haluaa rippiristin? Mulle on jotenkin vaikeaa kuvitella, että se olisi kovin monen nuoren oma toive. Itse sain muinoin isosedältä ketjun + ristin ja kummeilta pelkän ristiriipuksen. Kaikki myin pois, kun en ole koskaan edes hitusenkaan uskovainen ollut.

Vierailija
32/45 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/45 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoima kunnon RISTEJÄ

ebay.com ja hakusanoilla gold cross necklace tai silver cross necklace. Tai google.com ja käyttää kuvahakua ja samoilla hakusanoilla, ja klikkailee sieltä sitten liikkeen kotisivuille ja visalla maksaa tulee postissa yleensä Amerikasta missä kaikki on hienompaa. Suomesta ei löydy kun mummojen kaulaan Ristejä lyhyt ketju jaa tyyliton risti kuka noita muka pitäs.

Vierailija
34/45 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jo valmiiksi.

ebay.com  tai googlesta ja laittaa kuvahaun ja kirjoittaa esim. gold cross necklace tai Silver cross necklace  ja klikkailee kuvista niin monesti pääsee liikkeen kotisivuille ja voi tilata sit visalla!  tulee KYLLÄ perille.

Valikoima USAssa yleensä todella laaja!!

Vierailija
35/45 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaan ap se hopeinen :)

Vierailija
36/45 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poika sai eilen rippilahjaksi hopeisen kalevalan väinö -ristin ja tykkäsi kovasti.
Hintaa ristillä 109E.

Vierailija
37/45 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin erilaisa. Joillakin suvussa tuo, ettei kutsuta kummeja ja joillakin kaikki kutsutaan. Tee niinkuin sinusta tuntuu. Minusta hopearisti on kaunis. Niitä on nättejä. Hopea on nuorekas. Eikä sen tarvitse olla kallis. Ei onneksi hintalappua tarvi laittaa esiin.

Vierailija
38/45 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 17:42"]

Minä sain kultaisen ristin ja kullatun ketjun. Tuntui vähän oudolta, että ketju oli vain kullattu. Nyt jopa harmittaa, kun en erota enää, mikä ketjuistani on se kullattu. (Pelkään nikkeliallergiaa, kun sitä on suvussa ja en halua käyttää mitään kullattua vaan kultaista.) Minun kummini olivat vakaatuloisia sukulaisia. Eivät lainkaan köyhiä.

Vaikket ole niiden vanhempien kanssa läheinen, niin sun olisi kyllä kuulunut itse pitää yhteyttä siihen kummlapseen. Kyllä sut kai on läheiseksi ajateltu, kun kerran tuohon luottamustehtävään on pyydetty.

[/quote]

No, saattaa se kummi pikkusen ihmetellä' miksi kummiksi kutsutttiin, kun synttäreille ei kerran vuodessa kutsuta. Tai kerran viidessätoista vuodessa siis.

Siinä muodostuu helposti kaukainen suhde. Voihan lapsi ja vanhemmatkin auttaa hippunen. Ei ajatella, että kun on kummi, niin voittakoon pestinsä...mitäs sitä meille kutsumaan...pitäis tajuta itte itsensä kutsua...

Toiset saattaa olla hieman vieraskoreita eikä halua "rynnitä" toisten kotiin.

Ehkä väärinkäsityksiä?

Joillakin voi elämä viedä niin erilleen.

Vierailija
39/45 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin kummipojalle 4 v sitten kultaisen ihan perusristin ketjuineen ja kyllä yhteishinta oli 120 €. Tämä pk-seudulla. Ketju piti olla normia vähän pidempi kun oli isokokoinen poika. Siihen lisäksi sitten iso rippiruusu ja kortti.

Vierailija
40/45 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATSO RISTEJÄ ebay.com hakusanoilla gold cross necklace tai silver cross necklace. tai GOOGLE.COM ista samoilla hakusanoilla ja KÄYTTÄMÄLLÄ KUVAHAKUA ja sitten vaan visalla tilaamaan ulkomailta halpoja ja hienoja ja tulee Kyllä perille :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä