Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko puitu: PS valmis jäämään OPPOSITIOON

Vierailija
11.05.2011 |

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini on valmistautunut oppositiopaikkaan. Soinin mukaan puolueella on kova hinku hallitukseen, mutta kynnyskysymyksistä, eli velkaisten euromaiden tukemisesta, ei tingitä.

Soini kertoi Nelosen uutisille keskiviikkona, että oppositioasema ei häntä hirvittäisi.

STT:lle Soini sanoi, että hallituksen muodostaminen näyttää vaikealta. Soini ei halunnut kommentoida sitä, millaista yhteyttä hän on pitänyt hallitustunnustelija Jyrki Kataisen (kok) kanssa keskiviikon mittaan.

"Katainen puhuu", Soini totesi.

Ovatko hallituspuolueet selvillä perjantaihin mennessä?

"No se riippuu hänestä (Kataisesta). En tiedä meneekö ensi viikkoon. Minä olen nyt määritellyt meidän kantamme kansallisesti ja kansainvälisesti, se on selvää tekstiä", Soini sanoi.

Myös perussuomalaisten kansanedustaja ja eduskunnan toinen varapuhemies Anssi Joutsenlahti arvioi, että puolueen meno hallitukseen on Eurooppa-politiikan erimielisyyksien vuoksi erittäin vaikeaa.

Joutsenlahden mielestä on hyvin mahdollista, että puolue jää isosta vaalivoitostaan huolimatta oppositioon.

Perussuomalaiset näyttää jäävän yksin vastustaessaan tukipaketteja ja vakausjärjestelyjä kaikissa muodoissaan. Tällöin sen olisi vaikeaa olla samassa hallituksessa niitä tukevien kanssa.

Joutsenlahti kertoi näkemyksistään ensimmäisenä Kankaanpään Seutu -lehdelle.

HS

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, heitä ei huolita hallitukseen. Niin päin tämä menee. He eivät vastaa hallituksen muodostajan ja SDP:n luomia linjoja. Suomi maksaa, Eu:n Suomelle antamien avustuksien jälkeen, joka päivä noin 1.5 miljoonaa.

Portugali on vakava asia. Kreikka on vakava asia.

Irlanti....

Vierailija
2/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eurooppalaisia pankkeja ja portugalia? ai niin, ettehän te niihin osallstu, eihän teillä ole edes rahaa.

oletteko jo paljonkin antaneet portugalille? viisukin oli niiiiiin hieno, että.

tiesittekö muuten, että vain 11 % portugalialisista on korkeakoulututkinto ja vain 28 % on ylioppilaita?

kyllä niitä pitääkin auttaa.

Sulla ei ole hajuakaan miksi tukipaketti annetaan Portugalille, sellasta se on kun uutiset luetaan iltalehdestä..huoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu normaalisti suomalaiseen politiikkaan, että joku puolue tai politiikko pitää sanansa. Nyt taitaa niin käydä ja minä ainakin kunnioitan sitä ja äänestän ensi vaaleissa perussuomalaisia.

Kansa halusi persut muuttamaan tän maan politiikan, mutta he eivät aio sitä lupausta pitää. Ei tuo portugalituki ole tän maan tärkein asia, ei todellakaan. Tekosyy se on luistaa vastuusta. Mun kunnioitusta tuolla ei saa.

Vierailija
4/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon helpompaa huudella oppositiosta kuin joutua ottamaan vastuuta hallituksessa. Eiköhän tämä sovi persuille hyvin.

Nyt kun vielä yhden hallituskauden kritisoivat hallitusta, niin saavat vielä vähän lisää äänestäjiä. Mutta odottakaapa, kun joutuvat tositoimiin. Siinä ei itku naurata.

Vierailija
5/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eurooppalaisia pankkeja ja portugalia? ai niin, ettehän te niihin osallstu, eihän teillä ole edes rahaa. oletteko jo paljonkin antaneet portugalille? viisukin oli niiiiiin hieno, että. tiesittekö muuten, että vain 11 % portugalialisista on korkeakoulututkinto ja vain 28 % on ylioppilaita? kyllä niitä pitääkin auttaa.

Ole hiljaa jooko? Sulla ei ole hajuakaan miksi tukipaketti annetaan Portugalille, sellasta se on kun uutiset luetaan iltalehdestä..huoh

Kun et siitä mitään tiedä; täällä on kulkenut reilun viikon jo ketju Timo Soinin Portugalin tukipakettiasiasta, ja hiljaista on edelleen siinä ketjussa teidän tukipakettimyönteisten kommenttien kanssa.

Silloin voisi olla edes itselleen rehellinen, ja pysyä takavasemmalla näistä keskusteluista.

Vierailija
6/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä sakista ole vastuunkantajiksi. Ei edes oman puolueen sisällä vallitse minkäänlaista tolkkua ( ainakin, jos lehteen on uskomista niin käsirysyksihän sielläkin meni..miten tuommoinen sakki voisikaan maan asioita hoitaa :O???). Voi olla että 4 vuoden päästä persut ovat todella suosittuja tai sitten moni nyt persuhypetyksessä hurmoitunut ja äänestänyt ei jaksa vaivautua uurnille, kun ei edes iso jytky muuttanut maan asioita, mitenkään. Oikeasti..karseaa roskasakkia :/

Vierailija
7/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttamaan politiikkaa ja tyypit haistattaa kansalle ja antaa vallan ja vastuun muille. Oppositiosta sitten länkyttävät ja huutelevat kaikkeen ei.

Mikä takinkääntö!

päätti sittenkin olla sen tukipaketin puolella (kunhan vaan pääsee hallitukseen) niin sit nekin on takinkääntäjiä...

Et niin tai näin.

Vierailija
8/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa halusi persut muuttamaan tän maan politiikan, mutta he eivät aio sitä lupausta pitää. Ei tuo portugalituki ole tän maan tärkein asia, ei todellakaan. Tekosyy se on luistaa vastuusta. Mun kunnioitusta tuolla ei saa.

Tyhmyydellä ei ole näköjään mitään rajaa.

Vierailija
9/23 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin, luin kauhull noiden vesipäiden kommentteja. Tämän palstan "asiantuntijoilta" pitäisi ottaa äänioikeus pois, sen verran pihalla ovat. Perussuomalaiset tekivät todellakin Suomen oloissa poikkeuksellisesti eli vastuullista politiikkaa, eivät pettäneet kannattajiaan ja ainakin minä olen pirun tyytyväinen, etteivät lähteneet rahanjakopolitiikkaan mukaan kuten SDP. SDP petti kaikki äänestäjänsä ja teki muutenkin törkeästi, peesasi ennen vaaleja persuja keräten ääniä ja nyt on ihan eri ääni kellossa. Demarit pettää aina!

Vierailija
10/23 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin, luin kauhull noiden vesipäiden kommentteja. Tämän palstan "asiantuntijoilta" pitäisi ottaa äänioikeus pois, sen verran pihalla ovat. Perussuomalaiset tekivät todellakin Suomen oloissa poikkeuksellisesti eli vastuullista politiikkaa, eivät pettäneet kannattajiaan ja ainakin minä olen pirun tyytyväinen, etteivät lähteneet rahanjakopolitiikkaan mukaan kuten SDP. SDP petti kaikki äänestäjänsä ja teki muutenkin törkeästi, peesasi ennen vaaleja persuja keräten ääniä ja nyt on ihan eri ääni kellossa. Demarit pettää aina!

Mutta missä ovat ne persuhuutelijat, jotka ennen vaaleja ja hieman jälkeenkin toitottivat lapsekkaasti: "Nyt Suomi eroaa EU:sta!!!!", "Portugalin tukipakettia ei hyväksytä!!!!", "Maahanmuutto loppuu!!!" No, miltäs näyttäisi tapahtuvan? Minä sanoin useaan otteeseen, että persujen ongelma tulee olemaan muiden puolueiden kanssa liittoutuminen, jonka seurauksena he eivät pääse muuta kuin rakkikoiran rooliin. Ja karavaani se jatkaa kulkuaan:)

Vierailija
11/23 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta missä ovat ne persuhuutelijat, jotka ennen vaaleja ja hieman jälkeenkin toitottivat lapsekkaasti: "Nyt Suomi eroaa EU:sta!!!!", "Portugalin tukipakettia ei hyväksytä!!!!", "Maahanmuutto loppuu!!!" No, miltäs näyttäisi tapahtuvan? Minä sanoin useaan otteeseen, että persujen ongelma tulee olemaan muiden puolueiden kanssa liittoutuminen, jonka seurauksena he eivät pääse muuta kuin rakkikoiran rooliin. Ja karavaani se jatkaa kulkuaan:)

Sun pään sisällä?).

Oikeasti ootteko te näin hölmöjä?? Tottakai puolueiden pitää pystyä tekemään yhteistyötä, mutta ei näin typerässä asiassa! Puolisokeakin näkee, ettei tälläisessä maailmantalouden tilanteessa voi lähteä luotottamaan luottokelvottomia maita ja pankkeja; Perussuomalaiset eivät tosiaankaan ole asiansa kanssa yksin, avaa silmäsi ja seuraa politiikkaa.

Todellakin; niin kuin siellä jo aiemmin joku sanoi, Soini ja Perussuomalaiset toimivat Suomen poliittisessa historiassa esimerkillisellä tavalla; eivät myyneet periaatteitaan - ja tuleva hallituskausi tulee todistamaan Perussuomalaisten pointit todeksi moninkertaisesti. Tulette vielä huomaamaan!

Vierailija
12/23 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pään sisällä?).

Oikeasti ootteko te näin hölmöjä?? Tottakai puolueiden pitää pystyä tekemään yhteistyötä, mutta ei näin typerässä asiassa! Puolisokeakin näkee, ettei tälläisessä maailmantalouden tilanteessa voi lähteä luotottamaan luottokelvottomia maita ja pankkeja; Perussuomalaiset eivät tosiaankaan ole asiansa kanssa yksin, avaa silmäsi ja seuraa politiikkaa.

Todellakin; niin kuin siellä jo aiemmin joku sanoi, Soini ja Perussuomalaiset toimivat Suomen poliittisessa historiassa esimerkillisellä tavalla; eivät myyneet periaatteitaan - ja tuleva hallituskausi tulee todistamaan Perussuomalaisten pointit todeksi moninkertaisesti. Tulette vielä huomaamaan!

Juuri näin!

Vierailija
13/23 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pään sisällä?).

Juuri näin!

Näkyykö se hyvinkin tämän päivän politiikassa ensimmäistä kynnyskysymystä ratkaistaessa? Että Soini ja Halla-aho jyräävät ja tekevät Suomelle uudet poliittiset suuntalinjat, kuten teistä moni todellakin uhosi vaalien aikana...

Vierailija
14/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ehkä räksyttävät oppositiosta kuin ottavat vastuuta. harmi, sillä demokratian toteutumiseksi heidän olisi pitänyt tehtävä ottaa vastaa ja näyttää todelliset kykynsä. Helppo on muita kritisoida, kun ei tarvitse itse tehdä.

Vierailija
15/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on se, että eivät pääse sekaamaan maan asioita nyt kovin pahasti.

Huono taas se, että tulevat pärjäämään seuraavissa vaaleissakin. :( Kenties jopa ykköspuolueeksi asti. Jos olisivat päätyneet hallitukseen, eivätkä olisi kuitenkaan saaneet maata oikealle tolalle, olisi tullut murskatappio neljän vuoden kuluttua...

Vierailija
16/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono taas se, että tulevat pärjäämään seuraavissa vaaleissakin. :( Kenties jopa ykköspuolueeksi asti. Jos olisivat päätyneet hallitukseen, eivätkä olisi kuitenkaan saaneet maata oikealle tolalle, olisi tullut murskatappio neljän vuoden kuluttua...

Vierailija
17/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi oikeasti pitänyt saada jotakin aikaan. Harmi jos pääsevät kuin koira veräjästäl,mutta se portugalinpaketti oli niille loistava tekosyy.

Lusmut; mutta en minä niitä rohkeiksi vastuunkantajiksi kyllä uskonutkaan.

Vierailija
18/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa tuli tieto, että varmenne ei kelpaa (tämän mielestä 5+3 ei ole 8...). Ja kun lopulta onnistui, viesti olikin jo täällä kahdesti.

Typerä värkki!

Vierailija
20/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eurooppalaisia pankkeja ja portugalia? ai niin, ettehän te niihin osallstu, eihän teillä ole edes rahaa.

oletteko jo paljonkin antaneet portugalille? viisukin oli niiiiiin hieno, että.

tiesittekö muuten, että vain 11 % portugalialisista on korkeakoulututkinto ja vain 28 % on ylioppilaita?

kyllä niitä pitääkin auttaa.