Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko puitu: PS valmis jäämään OPPOSITIOON

Vierailija
11.05.2011 |

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini on valmistautunut oppositiopaikkaan. Soinin mukaan puolueella on kova hinku hallitukseen, mutta kynnyskysymyksistä, eli velkaisten euromaiden tukemisesta, ei tingitä.

Soini kertoi Nelosen uutisille keskiviikkona, että oppositioasema ei häntä hirvittäisi.

STT:lle Soini sanoi, että hallituksen muodostaminen näyttää vaikealta. Soini ei halunnut kommentoida sitä, millaista yhteyttä hän on pitänyt hallitustunnustelija Jyrki Kataisen (kok) kanssa keskiviikon mittaan.

"Katainen puhuu", Soini totesi.

Ovatko hallituspuolueet selvillä perjantaihin mennessä?

"No se riippuu hänestä (Kataisesta). En tiedä meneekö ensi viikkoon. Minä olen nyt määritellyt meidän kantamme kansallisesti ja kansainvälisesti, se on selvää tekstiä", Soini sanoi.

Myös perussuomalaisten kansanedustaja ja eduskunnan toinen varapuhemies Anssi Joutsenlahti arvioi, että puolueen meno hallitukseen on Eurooppa-politiikan erimielisyyksien vuoksi erittäin vaikeaa.

Joutsenlahden mielestä on hyvin mahdollista, että puolue jää isosta vaalivoitostaan huolimatta oppositioon.

Perussuomalaiset näyttää jäävän yksin vastustaessaan tukipaketteja ja vakausjärjestelyjä kaikissa muodoissaan. Tällöin sen olisi vaikeaa olla samassa hallituksessa niitä tukevien kanssa.

Joutsenlahti kertoi näkemyksistään ensimmäisenä Kankaanpään Seutu -lehdelle.

HS

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttamaan politiikkaa ja tyypit haistattaa kansalle ja antaa vallan ja vastuun muille. Oppositiosta sitten länkyttävät ja huutelevat kaikkeen ei.

Mikä takinkääntö!

Vierailija
22/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu normaalisti suomalaiseen politiikkaan, että joku puolue tai politiikko pitää sanansa. Nyt taitaa niin käydä ja minä ainakin kunnioitan sitä ja äänestän ensi vaaleissa perussuomalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu normaalisti suomalaiseen politiikkaan, että joku puolue tai politiikko pitää sanansa. Nyt taitaa niin käydä ja minä ainakin kunnioitan sitä ja äänestän ensi vaaleissa perussuomalaisia.

Kansa halusi persut muuttamaan tän maan politiikan, mutta he eivät aio sitä lupausta pitää. Ei tuo portugalituki ole tän maan tärkein asia, ei todellakaan. Tekosyy se on luistaa vastuusta. Mun kunnioitusta tuolla ei saa.