Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs työvoimatoimisto tuumaa työttömän matkustuksesta?

Vierailija
11.05.2011 |

Työttömällä oikeuksia elää elämäänsä?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos menet sinne asiakkaaksi, hyväksyt sen asettamat ehdot ja saat rahaa. Jos et hyväksy ehtoja, et mene asiakkaaksi ja saat tehdä ihan mitä tahdot.

Tuskin se työnantaja antaa sinun tehdä mitä tahansa työaikana?

Vierailija
22/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työkkärituen nostaminen ilmoittamattoman matkan aikana on petos. Siis rikos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tyhmä€ttä olisin asiasta työkkäriin kertonut. Olin ollut työttömänä lähes vuoden ja sinä aikana kertaakaan ei ollut työkkäristä tullut postia tai soittoa. Katsoin että mulla nyt oikeus matkustaa eikä venailla kotona puhelimen tai postilaatikon ääressä...tuo on yksi tapa kyykyttää työtöntä.

Vierailija
24/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on, että hyvinvointi kiinni sivistyksestä, todellakin huolettaa löytyykö eläkkeelleni maksajaa.

Vierailija
25/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntisin sinut ap. Joku sinut tunteva voi niin tehdakkin.

Vierailija
26/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkilähtö ja jätän työnantajalleni ilmoittamatta! Jos ei palkka tule, nostan kyllä metelin epäinhimillisestä kohtelusta.

Vierailija
27/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos menet sinne asiakkaaksi, hyväksyt sen asettamat ehdot ja saat rahaa. Jos et hyväksy ehtoja, et mene asiakkaaksi ja saat tehdä ihan mitä tahdot.

työttömällekin pitäisi kertyä lomapäiviä, ihan samalla tavalla kuin töissä olevalle. Vuoden työttömyyden jälkeen 4 viikon loma ja lomarahat ;)

Vierailija
28/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole oikeutta kieltää ihmisiä toteuttamasta esim jo ennen työttömyysaikaa varattua matkaansa. Se rikkoisi ihmisoikeuksia. Eri asia tietty virkavalta ja poliisi mutta rikollisiahan tässä ei olla. Onneksi sinne halvatun toimistoon ei tarvitse kertoa kaikkea mitä elämässään tapahtuu vaikka kyllähän se pian varmaan vaativat hengitysilmastakin maksamaan ja käymään päivittäin paikan päällä liiketunnistin nilkan ympärille lukittuna. ap*kiittää hienoista kommenteista, taas kerran tuli todistettua se kuinka kusipäitä ämmiä tällä palstalla osa onkaan*

Mitä riistoa, joka päivä pitää tiettyyn kellon aikaan tulla töihin ja on sekin määritelty, koska saa lähteä. Eikä saa esim. olla koko päivää viinilasia kädessä. Ja aattele, joka päivältä pitää täytää tuntilistaan tunnit ja kilometrit kirjata tarkoilla matkareiteillä.

Vierailija
29/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole oikeutta kieltää ihmisiä toteuttamasta esim jo ennen työttömyysaikaa varattua matkaansa. Se rikkoisi ihmisoikeuksia. Eri asia tietty virkavalta ja poliisi mutta rikollisiahan tässä ei olla. Onneksi sinne halvatun toimistoon ei tarvitse kertoa kaikkea mitä elämässään tapahtuu vaikka kyllähän se pian varmaan vaativat hengitysilmastakin maksamaan ja käymään päivittäin paikan päällä liiketunnistin nilkan ympärille lukittuna. ap*kiittää hienoista kommenteista, taas kerran tuli todistettua se kuinka kusipäitä ämmiä tällä palstalla osa onkaan*

Mitä riistoa, joka päivä pitää tiettyyn kellon aikaan tulla töihin ja on sekin määritelty, koska saa lähteä. Eikä saa esim. olla koko päivää viinilasia kädessä. Ja aattele, joka päivältä pitää täytää tuntilistaan tunnit ja kilometrit kirjata tarkoilla matkareiteillä.

voit aivan vapaasti lähteä sieltä riistotyöpaikastasi ja alkaa työttömäksi :)

Vierailija
30/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömällekin pitäisi kertyä lomapäiviä, ihan samalla tavalla kuin töissä olevalle. Vuoden työttömyyden jälkeen 4 viikon loma ja lomarahat ;)

Peesaan. Ihmiset, jotka eivät itse ole olleet työttömiä, eivät ymmärrä, että työtön on hyvin harvoin työtön omasta halustaan. Olen itse ollut vakituisessa työssä yli 10 vuotta, nyt olen työttömänä, ja vaikka saankin ansiosidonnaista, sanoisin silti, että todella kurjaa on. Ei työssä oleva ymmärrä, miten nöyryyttävää on olla työtön. Koko ajan pitää lähetellä lappua ja lippua sinne tänne, todistaa joka paikkaan työttömyyttään tai satunnaista työssäkäyntiään. Kaikki luulevat, että olen jollain palkallisella lomalla, mutta ei se niin ole. Tulot romahtivat rajusti ja kaikki edut myös: ei enää esim. työterveyshuoltoa. Yhtäkkiä sitä on suunnilleen vailla ihmisoikeuksia, ja sen päälle saa halveksuntaa ja/tai kateutta niskaansa. Uskokaa pois, ei ole kadehdittavaa. Ja jos kadehditte, niin ruvetkaa herran tähden työttömiksi. Kyllä teidän työnne meille työttömille kelpaa. Saisitte itse kokeilla, mitä tämä on.

Vierailija
31/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia juttuja mitkä kannattaaa muistaa

Puhelin mukaan ja koko ajan päällä, ainoa riski jolloin voit jäädä kiinni on kun olet lentokoneessa juuri ennen laskeutumista ja nousua. Silloinhan puhelinta ei voi pitää auki ja jos puhelimeen soittaa silloin niin tulee sen kyseisen maan "puhelinnumeroon ei juuri nyt saada yhteyttä"-tiedotus. Paljastuu siis että olet ulkomailla jos silloin joku soittaa.

Mutta tämä koskee siis ihan lennon viimeisiä hetkiä ennen laskeutumista ja ennen nousua. Sitten kun kone pääsee kansainväliseen ilmatilaan niin puhelin ajattelee olevansa Suomessa eli tulee se suomalainen ei yhteyttä-ilmoitus.

Tämän riskin voit tietenkin poistaa mm. niin että menet sellaisilla lennoilla jotka saapuvat ja lähtevät Suomen ilta- tai yöaikaan. Siihen aikaan tuskin työpaikasta soitellaan.

Muuten olet tietenkin kuin olisit Suomessa. Jos puhelimeen tai sähköpostiin tulee ilmoituksia työpaikoista niin sovit vaan haastattelut tms. niin että olet jo Suomessa silloin. Selittelet että olet sairaana tai lapset on sairaana tai on hautajaiset toisella paikkakunnalla niin saa siirrettyä noita juttuja siihen että olet Suomessa.

Vierailija
32/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitä saada vain kaikki hyvä, ilman todellista vastuuta.

Työttömällä on oikeus työttömyysetuutta menettämättä tehdä satunnaisia ja lyhyitä ulkomaanmatkoja. Eikä voi olla liikaa vaadittu, että huolehtii velvollisuudestaan etukäteen ottaa yhteyttä työkkäriin.

Vierailija
33/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työkkäri saisi tietää? Olin miesystäväni 2vkoa Aruballa ja ei tykkäri/sossu sitä saanut tietää.

En tosin ottanut puhelintani enkä Visa electroniani mukaan sinne. Naapureille sanoin olevani 100km päässä auttamassa äitiäni mökillä.

Vierailija
34/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka huijaa yhteiskuntaa olemalla työttömiä työnhakijoita, mutta lomailevat. Pitää mennä töihin, että on oikeus lomaan ulkomailla!

Vierailija
35/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei ole "lupaa" lomailla jos on vaikkapa 9-10kk/vuodesta työssä ja ilman omaa syytään lopetetaan työsuhde aina kesän koittaessa?!!

Ei todellakaan puhuta turhana työttömien kyykyttämisestä ja ihmisarvon viemisestä, häpeäisit mutta tuskin osaat sitäkään taitoa.

jotka huijaa yhteiskuntaa olemalla työttömiä työnhakijoita, mutta lomailevat. Pitää mennä töihin, että on oikeus lomaan ulkomailla!

Vierailija
36/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typerää tulla tänne kerskumaan rikoksillaan! Toivottavasti naapuri käräyttää, koska viranomaisen huijaaminen on AINA poliisiasia.

Vierailija
37/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei ole "lupaa" lomailla jos on vaikkapa 9-10kk/vuodesta työssä ja ilman omaa syytään lopetetaan työsuhde aina kesän koittaessa?!! Ei todellakaan puhuta turhana työttömien kyykyttämisestä ja ihmisarvon viemisestä, häpeäisit mutta tuskin osaat sitäkään taitoa.

Vierailija
38/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteko huijarit kasvattaa lapsennekin huijaamaan? En minäkään teidän lomienne+työttömyyskorvauksenne takia halua veroja maksaa!

Vierailija
39/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa muistaa se, että työkkäriin etukäteen ilmoitettu max viikon loma on ok, ja siltä ajalta saa työttömyyskorvauksensa.

Että ei ole "lupaa" lomailla jos on vaikkapa 9-10kk/vuodesta työssä ja ilman omaa syytään lopetetaan työsuhde aina kesän koittaessa?!! Ei todellakaan puhuta turhana työttömien kyykyttämisestä ja ihmisarvon viemisestä, häpeäisit mutta tuskin osaat sitäkään taitoa.

Vierailija
40/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Peesaan. Ihmiset, jotka eivät itse ole olleet työttömiä, eivät ymmärrä, että työtön on hyvin harvoin työtön omasta halustaan. Olen itse ollut vakituisessa työssä yli 10 vuotta, nyt olen työttömänä, ja vaikka saankin ansiosidonnaista, sanoisin silti, että todella kurjaa on. Ei työssä oleva ymmärrä, miten nöyryyttävää on olla työtön. Koko ajan pitää lähetellä lappua ja lippua sinne tänne, todistaa joka paikkaan työttömyyttään tai satunnaista työssäkäyntiään. Kaikki luulevat, että olen jollain palkallisella lomalla, mutta ei se niin ole. Tulot romahtivat rajusti ja kaikki edut myös: ei enää esim. työterveyshuoltoa. Yhtäkkiä sitä on suunnilleen vailla ihmisoikeuksia, ja sen päälle saa halveksuntaa ja/tai kateutta niskaansa. Uskokaa pois, ei ole kadehdittavaa. Ja jos kadehditte, niin ruvetkaa herran tähden työttömiksi. Kyllä teidän työnne meille työttömille kelpaa. Saisitte itse kokeilla, mitä tämä on.

[/quote]

Ne, jotka ovat saaneet olla aina töissä ja pitävät sitä itsestäänselvänä ja omana ansionaan, eivät todellakaan voi ymmärtää millaista on olla työtön vasten tahtoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi