Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs työvoimatoimisto tuumaa työttömän matkustuksesta?

Vierailija
11.05.2011 |

Työttömällä oikeuksia elää elämäänsä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 2 vuotta työtön ja en mä nyt tiedä oliko se nöyryyttävää käydä 3kk välein työkkärissä, yhtään lappua ei tullut, enkä yhtään lappua myöskään mihinkään lähettänyt.

Mitä tulee tuohon taloudelliseen puoleen, niin ihan kivasti sitä pärjäsi kahden lapsen yksinhuoltajana, kuin nyt työssä käyvänä pienituloisena.

Vierailija
42/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan. Ihmiset, jotka eivät itse ole olleet työttömiä, eivät ymmärrä, että työtön on hyvin harvoin työtön omasta halustaan. Olen itse ollut vakituisessa työssä yli 10 vuotta, nyt olen työttömänä, ja vaikka saankin ansiosidonnaista, sanoisin silti, että todella kurjaa on. Ei työssä oleva ymmärrä, miten nöyryyttävää on olla työtön. Koko ajan pitää lähetellä lappua ja lippua sinne tänne, todistaa joka paikkaan työttömyyttään tai satunnaista työssäkäyntiään. Kaikki luulevat, että olen jollain palkallisella lomalla, mutta ei se niin ole. Tulot romahtivat rajusti ja kaikki edut myös: ei enää esim. työterveyshuoltoa. Yhtäkkiä sitä on suunnilleen vailla ihmisoikeuksia, ja sen päälle saa halveksuntaa ja/tai kateutta niskaansa. Uskokaa pois, ei ole kadehdittavaa. Ja jos kadehditte, niin ruvetkaa herran tähden työttömiksi. Kyllä teidän työnne meille työttömille kelpaa. Saisitte itse kokeilla, mitä tämä on.

Ne, jotka ovat saaneet olla aina töissä ja pitävät sitä itsestäänselvänä ja omana ansionaan, eivät todellakaan voi ymmärtää millaista on olla työtön vasten tahtoaan.

Itse olen ollut aikoinaan reilun vuoden työttömänä. Ei tullut mieleenkään huijata viranomaisia. Olen saanut kotoa ihan hyvän kasvatuksen, piti mm. olla rehellinen eikä tehdä laittomuuksia.

Vastaan, että hanki sellainen koulutus, ettei tarvi jäädä työttömäksi, tai muuta työn perässä. Aivan turhaa masentua lippusten täyttämisestä, kyllä työssäkäyntiin aikaa enemmän uhrautuu.

Olisi se hirveetä, jos työttömän tulot olisivat yhtä suuret kuin työssäollessa - loppuisi meiltä kohta veronmaksajat (se ei vielä riitä, että veroa maksetaan korvauksista).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

45

Vierailija
44/50 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimiston asiat voit vaikka tarkastaa niitten nettisivuilta, turha täällä huudella.

Vierailija
45/50 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä veivataan taas tätä

Vierailija
46/50 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli toiselta viikolta et saa ansiosidonnaistasi

siis jos ja kun ilmoitat työkkäriin. kannattaa ilmoittaa, ettei vaan tule mitään.

Vierailija
47/50 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se hienoa ja ihmisarvoista elämää, että työttömänä kun tulot muutenkin tiukemmat ja psyykkinen puoli kurimuksessa myöskin, niin rokotetaan jopa siitä että hlö tekee pidemmän kuin 1vkon matkan.

Aivan upeata, kyllä on inhimillistä ja ihmisten kohtelu tasa-arvoista tässä "hyvinvointivaltiossa" nimeltä suomi.

Lyödään lyötyä ja työttömät/köyhät kyykkyyn vaan! pois matkat (jotka varattu jo ennen tietoa työttömyydestä, pois tietokoneet, puhelimet ym) ettei niistä kerry laskua jolloin työtön tuleekin himppasen paremmin toimeen.

Vierailija
48/50 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtönkin voi lomailla, mutta hän ei ole tuolloin käytettävissä työhön, joten et voi laittaa hakemukseen noille päiville työtön vaan pitää laittaa, että olet lomalla.

Tuo ei ihan pidä paikkaansa, sillä aika harvoin todellisuudessa niitä työhönosoituksia tulee, tai määräyksiä jollekin kurssilla niin pikavauhtia.

Eihän meitä olisi tällaista määrää työttöminä, jos niitä työhönosoituksia yhtenään pukkaisin postissa. Minä olen nähnyt sellaisen viimeksi... olikohan se vuonna 1987?

Kyllä viikon voi vallan hyvin lomailla ulkomaillakin. Ilmoittamatta voi loman jättää, jos seuraava ilmoittautuminen on kahden kuukauden kuluttua ja oma työnhakusuunnitelma on laadittu siten,että itse hakee töitä ja "todennäköisesti työllistyy" esim. syksyllä koulun alkaessa.

Vierailija
49/50 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja viimeisen vuoden aikana käynyt kahdesti ulkomaanmatkalla, 2 vkoa Yhdysvalloissa ja 1 vko Kyproksella + tietty pari laivareissua Tukholmaan. Koskaan ei ole kukaan perään huudellu eikä mitään kyselly eikä ole tullut työhön tai kurssille kutsua. Korvaukset on tulleet ihan normaalisti. Ei reissaamisesta ole pakko kertoa kenellekään.

Vierailija
50/50 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato ny vaan sieltä laista!

Työtönkin voi lomailla, mutta hän ei ole tuolloin käytettävissä työhön, joten et voi laittaa hakemukseen noille päiville työtön vaan pitää laittaa, että olet lomalla.

Tuo ei ihan pidä paikkaansa, sillä aika harvoin todellisuudessa niitä työhönosoituksia tulee, tai määräyksiä jollekin kurssilla niin pikavauhtia. Eihän meitä olisi tällaista määrää työttöminä, jos niitä työhönosoituksia yhtenään pukkaisin postissa. Minä olen nähnyt sellaisen viimeksi... olikohan se vuonna 1987? Kyllä viikon voi vallan hyvin lomailla ulkomaillakin. Ilmoittamatta voi loman jättää, jos seuraava ilmoittautuminen on kahden kuukauden kuluttua ja oma työnhakusuunnitelma on laadittu siten,että itse hakee töitä ja "todennäköisesti työllistyy" esim. syksyllä koulun alkaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan