Mitä kotitöitä tai muuta osallisuutta voi Vaatia mieheltä, kun
mies herää aamulla töihin n. klo 6.15, tekee ammutoimet ja menee töihin seitsemäksi.
Itse herään puoli kasin maissa, laitan lapset (3 lasta)valmiiksi, kouluun ja päiväkotiin. Aamutoimet ja taistelut ja aamiaiset ja kaikki, joka päivä. Teen myös omat toimeni ja menen päiväkodin kautta töihin.
Olen töissä 6h, jonka jälkeen haen lapset, teen kotona ruoan jne, mies tulee kotiin, jolloin syödään ja yleensä minä siivoan sotkut. Monesti minulla on iltaisin menoa... menen illalla esim. vanhempainiltaan ja muihin "pakollisiin" juttuihin, jolloin mies kotona lasten kanssa. Hoidan myös kaikki neuvolat, lääkäriajat ja niihin viemiset, lasten jutut, harrastukset, (joskus mies kuskaa)
siivoilen joka päivä (pakkohan se on 5 hengen perheessä), pesen pyykkiä ja hoidan muutenkin vaatehuollon, imuroin, pyyhin pölyjä jne. mies kyllä joskus auttaa kun pyydän. Tuntuu, että koko illan järjestelen paikkoja ja siivoan sotkuja, kun taas mies ei tee omatoimisesti juuri mitään.
Nytkin on pykin pyörimässä ja odotan kunnes valmiita, jotta voin laittaa ne kuivumaaan ja mennä nukkumaan. mies jo nukkuu.
Tuntuu, että en saa tarpeeksi apua, eikä mies älyä auttaa. Toki on lasten kanssa, mutta nehän ovat hänenkin lapsiaan. Kotitöitä ja huolehtimista minulla on mielestäni liikaa. Mitä voin vaatia mieheltä ja miten?
Meillä ongelma toisin päin. minä teen kaikki kotityöt ja lähestulkoon kaiken muunkin pyykiin pesu, puhtaan pyykin kaappeihin laitto, siivoukset, kaupassa käynti, ruuan laitto, astian pesut, vien vanhimman pojan hoitoon töihin mennessä ja haen tullessa, käytän 2 pienempää muksua neukissa ja lääkäreissä, kylvetän lapset, siis kaiken muun paitsi vaimo hoitaa nämä kaksi pienintä kun olen töissä, minä hoidan nekin kotona ollessa. Toisinaan kyllä tulee sanottua et voisitko joskus tehdä jotain, mut eihän siitä tule ku riita ja vittuilut kaupan päälle. Mikä avuksi? Ei varmaan muuku akka vaihtoon, mut sitä en vielä lasten vuoksi tee.