Irtisanominen ja liiton päiväraha?
Mulla sellainen tilanne töissä että olen palaamassa hoitovapaalta töihin eikä heillä ole,enää tarjota mulle sopimuksen mukaista tai vastaavaa työtä. Voivat tarjota mulle eri alan työtä ja eri työajoilla jne (mitä en ota vastaan).
Liiton mukaan mulla ei ole velvollisuutta ottaa vastaan mitään muuta työtä joten taitaa olla ainoa vaihtoehto se että mut irtisanotaan (mikä sopii mulle)? Vaikuttaako jotenkin liiton päivärahan maksamiseen jos irtisanomisilmoituksessa teksti että mulle tarjottu muuta työtä (ei siis sopimuksen mukaista tai edes vastaavaa). Voivatko laittaa mulle 3kkn karenssin?
Kommentit (4)
hän sanoi että vaihtoehdot ovat
1. tarjoavat mulle sopimuksen mukaista työtä
2. tarjoavat mulle vastaavaa työtä
3. tarjoavat mulle jotain ihan muuta työtä mutta ei ole velvollisuutta ottaa sitä vastaan missä tapauksessa sitten irtisanovat tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin vedoten. Tähän asti mulle kaikki veiselvää MUTTA
esimies alkoi selitää jotain siitä etä pitää sitten irtisanomissopimukseen laittaa merkintä siitä että ovat mulle tarjonneet jotain muuta työtä. Miksi se pitäisi siinä näkyä kun heillä oikeus kuitenkin irtisanoa mut noihin taloudellisiin ja tuotannollisiin syihin vedoten? AP
tuotannollistaloudellisilla syillä kun irtisanoo niin sun tilalle ei voi palkata uutta.
kaikki työt keskitetty jo pääkonttoriin. Eivät siis todellakaan ole palkkaamassa muita. Mutta itse saa kyllä olla tarkkana näissäkin asioissa.AP
paerissa syyksi että irtisanoivat. Silloin ei tule karenssia. Kaikki muut syyt joudut perustelemaan työkkäriin ja sitten miettivät tuleeko karenssia vai ei. Ole yhteydessä liittoosi ja kysy sieltä neuvoja voivatko laittaa sinut muihin töihin tai irtisanoa noin vaan.
Irtisanomisajan palkka ja muut sitten meitittävä.