55% äideistä luulee saavansa mieheltä pusauspaketin vauvan syntymän jälkeen
mutta vain reilut 30% isistä ostaa puolisolleen lahjan vauvan syntymän jälkeen... Hiukka eroa prosenteissa. Eikö miehet tiedä, miten tärkeää tuollainen arvostus olisi naiselle?
Kommentit (32)
ponnistuspaketti! Eikä mikään älyvapaa pusaus. Nyt se on lanseerattu!
yksittäisen pariskunnan kohdalla. Mutta kun lähtökohta on se että mies ja nainen on samanarvoisia niin mihin sitten tarvii tällaista lahjaa? En mä haluaisi sellaista ainakaan. Samanlainen asia kuin tuo huomenlahja-perinne. Vanha sovinistinen tapa. Yök. Toki jokainen ihmiset on erilaisia. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.
Ei ainakaan sitten miehensä arvostusta kun ei ole mitään pusannut, vai?
Mistä näitä naisia sikiää. Että lahja on saatava tai mies on tunteeton sika.
Mun mielestä teidän ei ehkä kannata tehdä enempää lapsia jos miehelläkin oli rankkaa raskaus aika.
Yhdessäkin lapsessa on paljon työtä. Menet vaan töihin ja ostat sitten itse itsellesi mieleiset korut :) ja jaatte lapsen hoidon tasan.
Siis raskausaikana tuli puheeksi kun mainitsin sille äitini silloin vielä käyttämän kultakellon olevan lahja isältä kiitoksena äidin synnytettyä minut. Ei mies voinut käsittää ei yhtään... Yhteinen lapsihan se on. Yritin sitä selittää ettei kyse oli vastalahja lapsesta, lapsi toki on yhteinen, vaan se oli kiitos siitä että äitini kantoi kaiken sen taakan ja kivun mikä tuli raskaudesta ja synnytyksestä kun he molemmammat saivat lapsen käytännössä vain äidin työllä. Mies piti isääni ja lahjaa niin outona että tiesin olla odottamatta mitään.
Ilman tuota keskustelua olisin varmaan pettynyt ettei hankkinut mitään osoitusta siitä että arvosti sitä minkä tein yhteisen lapsen eteen.
Enpä ole kuullut mistään pusauksesta, mielestäni se on ollut rakkaudenosoitus.
eikös lahja ole lahja eli vapaaehtoinen ja sydämellä annettu. Mun mielestä olis tosi kiusallista, jos tällainen lahjatyyppi olis jotenkin yleisesti tiedossa ja miehet kokis sitten painetta hankkia sellaisen. En mä mitään väkisin ostettuaja lahjoja kaipaa keneltäkään, joulunakaan.
En tarvii mieheltäni mitään lahjaa sen osoituksena, et uskoisin, et hän arvostaa mua ja iloitsee syntyneestä lapsesta. Totta kai sais lahjankin ostaa, jos oikeesti kokee niin. Mut tämmönen lahjan tuotteistamisajatus on kyllä todella ällöttävää ja varmaan perimmiltään joittenkin markkinamiesten keksintöä.
Että äiti pingertää synnytyssalissa isän ravatessa ulkopuolella hiki otsalla helmeillessä. Ja lapsen tultua maailmaan kätilö hakee sisään isän, joka tulee lahjan ja kukkapuskan kanssa.. Ei hyvää päivää!
Kyllä meidän lapsi syntyi meille ihan molemmille, ja lahjat sai vauva eikä vanhemmat. Raskaus ja synnytys nyt vaan on sellaisia juttuja, jotka luonnostaan lankeaa naiselle. Niiden jälkeen elämä jatkuu kokemusta rikkaampana. Kun lapsen tekoon päättää ryhtyä, niin siinä tulee kaikki hyvinensä ja huonoinensa samassa paketissa.
Kuulostaa perin kummalliselta, että joku lahja tai timanttisormus sitten hyvittäisi kaikki hankaluudet ja krempat mitä raskausaikana on ollut. Ja uskokaa tai älkää, jotkut jopa nauttivat raskaudesta!
Pusauslahja.... Ei oo totta. Mulle oli paras lahja terve ja elävä lapsi. Kyllä ootte pilalle lellittyjä jos synnytyksestäkin lahja pitää saada :O
ei enää riitä vaan pitää vielä pakettia pukata perään.
Eikös siinä nainen ole hetkessä miljonääri muutenkin kun mies tekee talletuksen naisen tilille?
Toiset on sitten kiittämättömiä.
Eikä meillä muutenkaan osoiteta arvostusta lahjoja ostamalla vaan ihan muilla tavoin. Ainoastaan siinä tapauksessa että mies olisi itse omin käsin rakentanut/tehnyt jotain, voisin mieltää moisen lahjan arvostuksen osoitukseksi. Kaupasta ostettuna.. ei mitenkään. Se olis vain yksi pakkopulla lisää.
En ole koskaan edes ajatellut että sellainen kuuluu asiaan.
Pitäisiköhän vihjata miehelle.=)
Ainoa jolta olen synnytyksen jälkeisiä lahjoja saanut on mummoni. Häneltä sain esikoisen syntymän jälkeen kultaisen rannekorun, perintökoru. Kuopuksen syntymän jälkeen sain puurokattilan. =)
Mietti varmaan että kahden pienen kanssa on käytännöllisempi.