Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näitkö oman istukkasi synnytyksessä?

Vierailija
09.05.2011 |

Näytettiinkö teille istukka synnytyksen jälkeen? Minulta kysyttiin, haluanko nähdä istukan kun olin synnyttänyt sen. Olin vähän hämmentynyt, mutta vastasin kyllä ja sitten kätilö esitteli istukan minulle.

Olen kuullut, että aiemmin istukka oli tapana haudata maahan. Oletteko kuulleet vastaavasta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja häntä piti elvyttää ensihetkinä, joten siinä tohinassa jäi istukat katselematta. Ei kukaan edes maininnut istukasta mitään.

Kuopus syntyi alateitse ja kätilö esitteli minulle istukan, joka oli ihan vihreä. Lapsi syntyi siis vihreästä lapsivedestä ja kätilö istukan nähdessään vaan tuumasi, että on siellä vihreässä vedessä ollut jo muutaman vuorokauden kun oli istukkakin värjäytynyt -yök.

Mutta siis mielenkiintoista oli nähdä se.

Maahan hautaaminen nyt ei tullut mieleenkään.

Vierailija
22/26 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähnyt kaikki kolme, keskimmäisen varsin tarkasti. Mies kuvasi videokameralla kun kätilö käsitteli istukkaa ja zoomasi siihen todeten että tuossa on istukka. No, kätilö alkoi pitää oikein esitelmää siitä istukasta siinä kameran edessä, kaikki tuli nauhalle. =o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta ei kysytty haluanko nähdä. enkä kyllä siinä hoksannut pyytääkään..

Vierailija
24/26 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ollut istukasta mitään puhetta, sermin taakse ei nähnyt mies enkä minä.

Näin jälkeenpäin ajatellen olisi ollut mielenkiintoista nähdä oma istukka, mutta kai noita googlaamallakin löytää hakusanalla placenta :D

En olisi kyllä huolinut sitä muovipussissa kotiin mukaan haudattavaksi...

Vierailija
25/26 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö kysyi halusinko nähdä. En halunnut, mutta näytti kuitenkin. Jännä juttu, se oli ihan tyystin erilainen kuin mitä olin kuvitellut.

Esikoisen kanssa ei mitään kyselty tai näytelty.

Hautaaminen on joku esihistoriallinen tapa. Mä en kyllä sitä pussukkaa haluais kanniskella mukanani kotiin.

Vierailija
26/26 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oli mielestäni jotenkin naudanmaksan näköinen sikiökalvoineen kun kätilö sitä pyynnöstäni esitteli.

Toinen lapsi syntyi niin vauhdilla, etten oikein ehtinyt itsekään tilanteeseen mukaan, mutta sen verran vilkaisin että aika mössöä oli istukka. Näytti ihan jauhelihalta. :) Se pitikin kyllä aika kovakouraisesti sisältäni vedellä, mikä tuntui paljon ikävämmältä kuin ponnistaminen konsanaan.

Anteeksi lihatiskivertaukset.