Parempaan kuntoon samalla kun on raskaana?
Mäpäs tuossa vähän aikaa sitten lopetin polttamisen, aloitin lenkkeilyn, liityin kiloklubiin ja jätin kaikki turhat herkuttelut pois, tavoitteena tulla parempaan kuntoon ja vähän laihtuakin. Mutta samalla meillä on myös tavoitteena tulla raskaaksi, ja nyt mä tässä puntaroin näitä projekteja rinnakkain, koska ainakaan lenkkeily nyt ei oo se paras mahdollinen liikuntamuoto kun on raskaana.
Eli mitä kokemuksia teillä on liikunnasta ja raskaudesta? Kertokaa mulle tumpelolle, joka viimeksi on käynyt jumpassa vuonna 2003. Oikeesti.
Kiitos!
Kommentit (3)
mutta siis tosiasiahan on se ettei raskaus ole milläänlailla liikuntaa poissulkeva asia. Lähestulkoon kaikkea liikuntaa voi jatkaa normaalisti, kunhan muistaa sen yhden tärkeimmän asian, eli kuunnella itseään ja omaa vointiaan. Jos itse saat liikunnasta hyvän mielen, eikä olo ole missään vaiheessa vaikea tai tuskainen, ei liikunnasta voi olla mitään haittaa vauvallekaan. Tietysti järkeä pitää käyttää ja heittää vaaralliset lajit pois, mutta esim tavalliset jumpat on aivan hyviä liikuntamuotoja niinkauan kuin maha ei menoa haittaa ja pitää huolen ettei syke nouse liian korkealle. Alkuraskauden jälkeen myös vatsalihasliikkeitä on syytä välttää. Kaikki mistä tulee hyvä olo on aina kotiin päin raskauden aikana :)
tästä vastauksesta! Näin olenkin hieman toivonut, ja lähinnä toi sykeasia on pyörinyt mielessä. Ja oon tietenkin netistä etsinyt tietoa, mutta on aina kiva kuulla "oikeita" mielipiteitä ja kokemuksia.
t. ap
jos pystyin yhtään auttaa :) rohkeasti vain liikkumaan!
T. 2
mutta siis tosiasiahan on se ettei raskaus ole milläänlailla liikuntaa poissulkeva asia. Lähestulkoon kaikkea liikuntaa voi jatkaa normaalisti, kunhan muistaa sen yhden tärkeimmän asian, eli kuunnella itseään ja omaa vointiaan. Jos itse saat liikunnasta hyvän mielen, eikä olo ole missään vaiheessa vaikea tai tuskainen, ei liikunnasta voi olla mitään haittaa vauvallekaan.
Tietysti järkeä pitää käyttää ja heittää vaaralliset lajit pois, mutta esim tavalliset jumpat on aivan hyviä liikuntamuotoja niinkauan kuin maha ei menoa haittaa ja pitää huolen ettei syke nouse liian korkealle. Alkuraskauden jälkeen myös vatsalihasliikkeitä on syytä välttää. Kaikki mistä tulee hyvä olo on aina kotiin päin raskauden aikana :)