Pitäisikö kesälomalle jäädessä olla lomarahat jo tilillä?
Siis viimeistään ensimmäisenä lomapäivänä?
Olen tänään ensimmäistä päivää kesälomalla ja ei näy rahoja...
Ajattelin vain, että ennenkuin soitan pomolle ja hieman kyselen/kovistelen niin kysyn täältä.
Olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?
Kommentit (31)
Olen jopa ollut työpaikalla jossa sitä ei maksettu ollenkaan.
Ymmärtääkseni lomarahan historia on, että sillä houkuteltiin työntekijä palaamaan loman jälkeen takaisin töihin. Silloin siis rahat annettiin loman jälkeen, jos työntekijä jatkoi työssään.
Tää sekoittaa
ollut iän kaiken käytäntö että ne maksetaan heinäkuun palkan yhteydessä olitpa lomalla milloin tahansa. Sama on monessa muussakin paikassa.
niille jotka ovat lomalla touko-kesäkuussa. Hahhaa!
Minä kuulun niihin, joille maksetaan lomarahat aina heinäkuussa, vaikka olenkin joskus pitänyt lomiani kesäkuussa. En nyt ymmärrä, mikä siinä on epäreilua. Minulle on aivan sama, kummassa kuussa ne rahat tulevat, kunhan ne tulevat.
varmaan loma-ajan palkan ja lomarahat.
loma kun oli oivaa aikaa katsella uutta työpaikkaa.
Olen jopa ollut työpaikalla jossa sitä ei maksettu ollenkaan. Ymmärtääkseni lomarahan historia on, että sillä houkuteltiin työntekijä palaamaan loman jälkeen takaisin töihin. Silloin siis rahat annettiin loman jälkeen, jos työntekijä jatkoi työssään.
"Lomarahan tai lomaltapaluurahan maksaminen perustuu työehtosopimuskäytäntöön, ei vuosilomalakiin. Siksi lomarahan tai lomaltapaluurahan määrästä ja maksamisesta on sovittava työsopimuksessa erikseen, ellei siitä voi tukeutua alalla sovellettavaan työehtosopimukseen."
josta on nykyisin luovuttu ja kaikki tulee lomarahana.
tulitpa töihin takaisin tai et ja olitpa lomalla milloin tahansa.
Riippuu käytännöistä.
Meillä maksetaan koko vuoden lomarahat aina heinäkuun viimeisellä viikolla.
Meillä ei Tes sano maksuajasta mitään tarkkaan, lomakausi vain. Meillä saa kaikki lomarahat toukokuussa, mies saa heinäkuun lopussa.
niin että maksetaan heinäkuun palkassa, jos ei erikseen ilmoita että haluaa aikaisemmin tai myöhemmin.
[/quote]
Lomailetteko te noilla lomarahoilla? Ei ole säästössä mitään?
[/quote]
Kyllä lomaillaan ja varmaan aika moni muukin lomailee, siksi on aika kiva, että se lomaraha tulee edes kesäkuussa eikä vasta elokuussa.
Vakituiset työntekijät saa palkan 15. päivä ja silloin tulee lomarahat myös. Mun miehellä alkaa loma, kun koulut loppuu, ja mulla alkaa loma juhannukselta, eli mulle ehtii lomarahat tulla ennen loman alkua.