Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Klassinen ongelma: ei rahaa ja perjantaihin asti pitäisi pärjätä? ov

Vierailija
09.05.2011 |

Eli jälleen tällainen perinteinen rahattomuuspulma av-laisten pohdittavaksi. Tai no, rahaa on n. 2 euroa ja perjantaina tulee lisää, siihen asti pitäisi pärjätä. Kaikki mikä irti lähtee on jo myyty, joten mitäpä sitä voisi tehdä? Seuraava ruokajakelukin täällä on torstaina iltapäivällä, joten ei ehdi siitäkään saamaan apua. On se vaan kivaa olla köyhä

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalitoimistoon soitto ja saat pika-apuna muutaman kympin ostokortin ruokaa varten

toinen vaihtoehto

kirkon diakoniatyö josta myös mahdollista saada päivystysaikaan ostokortti ruokakauppaan

Voit toki hyödyntää molemmat vinkit.

Olen itse joutunut todellisessa hädässä turvautumaan mainitsemiini tahoihin.

Vierailija
2/12 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai jo melkein on : D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nyt muuta tartte kuin ruokaa neljän päivän aikana.

Jos ei ole mitään (ei puuroa, ei riisiä, ei perunaa tms) niin sitten on vaihtoehto mennä esim vanhemmille syömään iltaisin.

Vierailija
4/12 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin nyt oot jo muutaman tunnin myöhässä. Sunnuntai aamuyö olisi ollut parempi aika.

Vierailija
5/12 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuvat toisella puolen Suomea, joten se ei onnistu. Kaapissa on jauhoja, hiivaa yms. joten sämpylöitä ja leipää voin tehdä, mutta muuten on aika tyhjät kaapit.

AP

Ei sitä nyt muuta tartte kuin ruokaa neljän päivän aikana.

Jos ei ole mitään (ei puuroa, ei riisiä, ei perunaa tms) niin sitten on vaihtoehto mennä esim vanhemmille syömään iltaisin.

Vierailija
6/12 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalitoimistoon soitto ja saat pika-apuna muutaman kympin ostokortin ruokaa varten

toinen vaihtoehto

kirkon diakoniatyö josta myös mahdollista saada päivystysaikaan ostokortti ruokakauppaan

Miten aloitat puhelun noihin paikkoihin.Mulla on ollut nyt pari kuukautta sellanen tilanne et olen itse ollut pari päiää kokonaan syömättä.Jotenkin on vaikea pyytää apua.Mä pelkään etten saa sanottua mitään jos soitan ja paniikissa lyön luurin kiinni.

Jos saisin mainitsemasi ostokortin,pitääkö maksaa takas sitten kun saan rahaa???

Vierailija
7/12 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna mannapuuroa, keskiviikkona vispipuuroa ja torstaina riisipuuroa.

perjantaina sitten täytetään kaapit : D

Vierailija
8/12 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auta S-bonuksetkaan kun tili on jo miinuksella, menee bonukset jo siihen

AP

Vierailija
9/12 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa soittaisit vanhemmillesi, että lainaavat sinulle muutaman kympin perjantaihin asti? Ja jos sulla on pankikortti, voit mennä kauppaan jo torstaina, jos tilille tulee rahaa perjantaina.

Vierailija
10/12 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2€ saa neljä pussia, nami nami. Perjantaina sitten pakastaminen täyttö ja hernekeittopurkkien ostoon.

Vierailija
11/12 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen vaihtoehto

sosiaalitoimiston soittoaikana omalle sosiaalityöntekijälle tai jos teillä on päivystävä niin hänelle

Esittelet itsesi ja sanot että nyt on taloudellinen tilanne huono ja ei ole rahaa ruokaan, seuraavan kerran rahaa tulee päivänä X.

Voisinko saada ostokortin ruokaostoksiin ? Virkailija kysyy montako henkilöä teidän perheessä on, tai jos olet asiakas katsoo koneelta tietosi.

Diakoniatyöhön on päivystysaika ja kävelet vain sisään, toki soitat ovisummeria ensin. Katso netistä oman paikkakuntasi päivystysajat.

Voit varata mukaan tuloista ja menoista tositteita. Jos haet muutakin kuin ruokaostokorttia tekevät päätöksen niistä asioista kokouksessaan. Voit saada apua laskujen maksuun.

Kannattaa kysyä sillä diakoniatyötä tekeville ihmisten hätä on tuttuakin tutunpaa. Eivät tyrkytä uskontoa mitenkään. Eivät edes kysy kuulutko kirkkoon. Minä en kuulu ja apua olen saanut muutamia kertoja. Olen tosi kiitollinen saamastani avusta. Viimeksi apua sain parisataa euroa.

Miten aloitat puhelun noihin paikkoihin.Mulla on ollut nyt pari kuukautta sellanen tilanne et olen itse ollut pari päiää kokonaan syömättä.Jotenkin on vaikea pyytää apua.Mä pelkään etten saa sanottua mitään jos soitan ja paniikissa lyön luurin kiinni.

Jos saisin mainitsemasi ostokortin,pitääkö maksaa takas sitten kun saan rahaa???

Vierailija
12/12 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvautua sosiaalitoimiston apuun. Olin valmistunut ammattiin joulukuussa ja tammikuussa menin töihin, palkkapäivä tammikuun viimeinen ja opintotukea ei tietenkään enää saanut, olin siis pennitön tammikuun. Soitin sosiaalitoimistoon ja ensimmäinen vapaa aika oli helmikuussa. No eipä se paljon lohduttanut, ja vaikka kuinka selitin tilanteen niin apua ei saanut. Tämä siis suuremmassa kaupungissa. Muutama vuosi myöhemmin asuin pikkupaikkakunnalla ja oli sama tilanne, eli olin valmistunut toiseen ammattiini ja palkkaa sain vasta kuun lopussa. Soitin pikkupaikkakunnan sossuun, sain ajan seuraavalle päivälle ja sain apua sen verran, että pärjäsin sen kuukauden. Eli jos asuu pikkupaikkakunnalla apua saa helpommin, kun tarvitsijoita on vähemmän. Ja rohkeasti vaan soittamaan, kyllä me kaikki veroina maksamme niitä sosiaaliavustuksia ainakin jossain vaiheessa elämää, että kyllä ne kuuluu ihan kaikille kenellä hätä ja tarve on.