Mitä mieltä tästä:
Kommentit (11)
Omassa lapsuudenkodissani, rintamamiestalossa, oli juuri tuollaiset lattiat.
jotka on remontoitu tyylittämästi. säilyttämättä talon henkeä. Kamalat materiialien valinnat. Mäntylautaiset lattiat ovat hirveät samoin kuin noi keittiön pinnat.
Ihan kivasti remontoitu ja ei minusta mitenkään pilattu vanhempaa taloa uudistuksilla ja remonteilla. Neutraalejahan nuo ratkaisut tuolla on aika pitkälle.
Hyvää on omaan silmään se että kellarikerroksesta uloskäynti ja säilytystiloja säilytetty ilmeisen reilusti. Ja tontti vaikuttaisi tosi mukavalta!
Ja toi kodinhoitohuone näyttää pohjapiirrustuksessa ihan luksuksen suurelta :)
Kelpaisi minulle ainakin kodiksi :)
kun on maalaiskylässä, aika kaukana kaupungeista. Maksaisin ehkä n. 50 tonnia vähemmän.
Lisäksi tuo ulkopinta on tosi ankean värinen, synkkä
mutta sisältä enimmäkseen huonolla maulla rempattu. Etenkin keittiö ja vessa oli kaameat.
Lattia oli mielestäni ok, varmaankin alkuperäinen.
tuo oli tosi nätti. Kivasti erilaista säilytystilaa, remontoitu kauniisti ja kodinhoitohuone oli iso. Kyllä minä voisin asua jos olisi eri paikassa. Hinnasta en osaa sanoa, kun en hintatasoa tuolta tiedä.
taloa - mulla on jo rintamamiestalo - voin sitten kommentoida remonttia. En tykkää yhtään, ei ole ollenkaan mun tyyliä. En tykkää keittiöstä enkä mistään muista pinnoista, paitsi lattiasta. Kylppäri on ok, mutten ole hulluna siihenkään.
Kun se tuo valoa rappukäytävästä tolla pyöreällä ikkunalla! Mää rakastan noita pyöreitä ikkunoita, semmosen kun saisi! Tarttee muistaa toi että puhkoo seiniä tollai. :)
Mutta sauna oli jännä, mukavasti noita liuskekiviä laitettu ikkunaa myöten!
Makkarit olis voinu rempata; siis seinää, kattoa. Keittiö oli ihan kiva, vessasta en muista mitään, jaa se peili oli vähän kumman tyylinen muuhun nähden (mutta senhän voi aina itse vaihtaa).
Enkä tykkää tosta ulkovuorauksesta. Menis vaihtoon. Joko lautaa tai roiskisin semmosen röpömössön, mitä sitten aine on mutta tosta en tykkää. Ja ulkopinnan vaihtaminen noin hyvä kuntosesta olisi ikävä tehdä. :(
Eli keittiö oli minusta selkeälinjainen ja sinänsä niin tyylinmukainen, kuin nyt keittiöstä kannattaa tehdä (harva haluaa kuitenkaan luopua sähköliedestä ja jääkaapista tai nätisti liukuvista laatikoista vaikka alunprérin 1950-luvulla sellaisia ei ollutkaan), samoin vessa ja kylppäri ihan ok. Se lautalattia (minä luulen, että se oli kuusta) on tosiaan varmaankin alkuperäinen, se on nyt vaan hiottu ja lakattu luonnonväriseksi. Alunperin se on varmaan ollut maalattu.
Se mistä mä en tykännyt, oli karmea yläkerran makuuhuoneen väritys, mutta sehän olisi helppo ja halpa muuttaakin. En myöskään tykännyt pohjaratkaisusta, joka on aika sokkeloinen, mutta sitähän se on rintamamiestaloissa aina. Talon muoto tekee sen väistämättömäksi. Paljon huoneita niin että yhtene huoneeseen täytyy mennä kahden muun kautta, paljon kapeita käytäviä ja rappuja. Jos tykkää rintamamiesratkaisuista niin tuo on hyvä, jos taas haluaa avarampaa niin pitää ostaa uudempi talo.
Jos ryhtyisin ostopuuhiin (en ryhdy, asutaan ihan toisella seudulla) niin ennen kaupantekoa pyytäisin jo tarkistuttamaan tuon öljyäiliön kunnon. Se jos vuotaa, tulee iso lasku ja siitä ei mainittu remonttien yhteydessä mitään.
En oo koskaan Janakkalassa asunut, mutta Hämeenlinnassa kyllä, ja sillä perusteella sanoisin, että eihän tuo nyt niin maalla ole. En usko, että sitä sentään 50 tonnia halvemmalla saa, mut ehkä johonkin 200 000 euroon lähtis...
mun mielestä ruma ulkoa ja sisältä. Kauhee hinta. En ikinä ostas öljylämmitteistä.
Pistää ekaksi silmään ja huonolla tavalla
jotka on remontoitu tyylittämästi. säilyttämättä talon henkeä. Kamalat materiialien valinnat. Mäntylautaiset lattiat ovat hirveät samoin kuin noi keittiön pinnat.