Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut sosiaalisesti hyvin arka...

Vierailija
08.05.2011 |

johtuen lapsuudestani joka ei ollut niitä tasapainoisimpia saati onnellisimpia. En jaksa mennä siihen sen enempää mutta harmittanut aina kun olen sosiaalisissa tilanteissa ollut usein aika sulkeutunut. En luota ihmisiin enkä varsinkaan itseeni. Itsetunto huono ja aina olen pohtimassa mitä muut minusta ajattelevat. Nyt iän myötä olen himpun verran jo päässyt tästä sosiaalisesta pelosta eroon.Silti edelleen tietyissä tilanteissa kärsin paljon esim nyt edessä töiden aloitus uudessa työpaikassa ja hermostuttaa valtavasti! Miten sitä saisi lisää itsevarmuutta? Miten sitä vois luottaa siihen että pärjää siinä missä muutkin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengissä jokaisen elämäsi päivän tähän asti. Mikä saa sinut epäilemään ettet pärjäisi jatkossakin?

Vierailija
2/3 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihanaa kun ei enää tarvis jännittää uusia tilanteita niin pirusti? Esim nyt mua sit pelottaa että jos en pärjääkään uudessa työssä ja mut lempataan pellolle...koskaan sellaista ei vielä ole sattunut mutta kun itseluottamus on huono niin se on huono. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaiset rentoutusharjoitukset, joissa keskitytään tuntemaan oma itse, rauhoittumaan, ja etsimään se oma tila, joss on hyvä olla. Sen voi harjoiteltuaan tehdä vaikka liikennevaloissa, alkuun se vaatii tarkempaa keskittymistä ja hiljaisuutta.

Itse kärsin siitä, että vietin pitkiä aikoja sairaalassa vauvana ja sen vuoksi minulla on jonkinlainen kiintymyssuhdehäiriö, joka aiheuttaa vaikeuksia itsevarmuuden kanssa etenkin kun on väsynyt.

Opettele ottamaan itsellesi oma henkinen, tila, jossa uskot olevasi arvokas ja tärkeä juuri omana itsenäsi. Ja kun itse uskoo siihen, uskovat muutkin. Ja vaikka eteen tulisi vaikeuksia, sen ei tarvitse horjuttaa omanarvontuntoasi. Kaikille ihmisille tapahtuu ikäviä asioita. On vaan eri asia miten paljon niiden antaa horjuttaa itseään.

Älä sinäkään kampita itse itseäsi ennenkuin edes olet nähnyt uuden työpaikan. Sielläjän voi olla vaikka miten kivoja ihmisiä.