Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa miksi bemari kuskit ärsyttävät teitä?

Vierailija
08.05.2011 |

Minulla on ollut tasan vuoden uutena ostamani bmw.

Aikaisemmin olen omistanut jotain +10v vanhoja nissaneita joilla ajellessani en huomannut, että ketään olisi erikoisemmin haitannut ajotyylini.

Nyt vuoden aikana tuntuu että tosi monet vilkuttelee pitkiä valoja yms. muuta kun ohitan heidät. Suurin osa keskisormen näyttäjistä ja valojen väläyttäjistä on Volvon omistajat?

Miksi näin? Minua lähinnä vain huvittaa tuommoinen käytös.

Ihmettelen kuitenkin miksi ennen kun ajelin paljon huonommilla ja vanhemmilla autoilla ei mitään tämmöistä käyttäytymistä ollut huomattavissa.

Minä en ole saanut ainuttakaan sakkoa tuolla autolla enkä omasta mielestäni ole kovin röyhkeä.

Eli en ohittele ohituskielto alueilla tms, mutta jos joku yrittää estää ohitukseni niin kyllä annan vähintään samalla mitalla takaisin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päälimmäinen syy on se kun ajan itse Aston Martinilla niin aina tulee joku M-sarjan Bemarilla ohittamaan tai valoissa kiihdyttelemään. En jaksa noita enää ja ajelen rauhallisesti, joskus heitän keskaria, mutta välilä vaan hymyilen.

Vierailija
22/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin coupe-mallisen BMW:n jokunen aika sitten tavallisen neliovisen tilalle.

Kiilailu ja haastamiset liikennevaloissa lisääntyivät selvästi.

Kyllä se auton merkki vaan vaikuttaa. Ei tietenkään kuin ihan muutamaan mutta ero entiseen on aivan selvä.

Useimmiten annan provosoijien mennä menojaan.

Joskus sitten hiukan lapsettaa ja tulee ärsytettyä kuumakalleja ihan tosissaan.

Siinä auttaa takaluukkuun liimaamani "hinnat alkaen" -tyyppimerkintä = ei kiihdy.

Oikeasti pellin alla on viritetty tuplaturbo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itselläni ei edes ole uusi BMW, vaan 2003 vm. oleva touring.

Nuori nainen bemarin ratissa= ohittelua, haastamista valoissa, keskarin näyttelyä, kaikki kyylää kun tulet kaupan pihaan ja peruutat näppärästi parkkiruutuun. 'Isin autollakos ajelet'-kommentteja.. Naureskelua, vittuilua.

Aina annan tietä suojatielle tuleville. Mutta jos jalankulkija menee tahallaan punaisilla, on pakko vähän säikyttää sitä jos itsellä vihreät. Eli nopea kiihdytys+tööttäys=jalankulkija toikkaroi hädissään pois alta. Ehkä sitten olen tuossa kohdin vähän kusipää. Mutta eipä ne jalankulkijatkaan saa punaisilla tulla, näin ot.

Minä noudatan aina liikennesääntöjä, aina. Ja odotan sitä myös muilta.

Vierailija
24/32 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan PEUGEOTILLA. Todella mahtava ajokokemus ja turvallinen auto. Muijaakin kelpaa kyydittää toijalan takateillä sekä kaupungilla. Tehoa kyllä piisaa, mutta en silti hurjastele (paitsi silloin tällöin naapurinkylän panamaan oluelle). Ikinä ei ole jättänyt meikäläistä hätään ja tankillinen diisseliä kestää lappiin ja takaisin. Noita BMW kuskeja en ymmärrä. Kaikki kus**äitä.

Vierailija
25/32 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen huomannut, että mitä kalliimpi auto, sitä vaikeampi se on ilmeisesti käyttää.

Ei käytetä ajovaloja, vilkun näyttäminen on enemmän poikkeus kuin sääntö jne.

Usein se on juurikin bemari, mersu, audi tms., joka kiihdyttää kohti suojatietä juuri kun olen astumassa sille.

Tänään jokin aika uuden näköinen harmaa Bemari kiihdytti taatusti punaisella valolla Länsiväylän ylittävällä sillalla risteyksen ylitse. Tiedän sen siitä, kun odotin itse kävelijänä valojen vaihtumista vihreäksi, ja meinasin valojen vaihduttua juuri astua suojatielle. Onneksi en astunut, kun kuulin auton tullessaan kiihdyttävän siihen valoihin Ison Omenan suuntaan. Bemarilla oli taatusti mittarissa ainakin 70-80 km/h, jos muilla ko. kohdassa (valojen vaihduttua) ajaneilla autoilla oli vain se sallittu 40-50 km/h. Umpi tyhmä kuski. Joutui Ison Omenan kohdalla toisissa valoissa kuitenkin pysähtymään toisten siellä olleiden taakse.

Vierailija
26/32 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään kollegani sanoin: "Jos alla on BMW, voi ohittaa vaikka mutkassa, koska auto kiihtyy niin nopeasti että ohi ehtii kuitenkin" (ja tämä tuli puhuttaessa liikenteestä, jossa ei ole näkyvyyttä eteenpäin). Toivottavasti tämä vastaa kysymykseen. Vaikka kaikki bemarikuskit tuskin ovat yhtä optimistisia, tästä jäi paha trauma.

Vierailija
27/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mikä automerkki kunhan noudattaa liikennesääntöjä. En edes tunne automerkkejä. Auto on auto. Pelkkä kulkuväline.

Vierailija
28/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedän, miksi maanteiden ja metsien välillä on usein se aita. Se suojaa puita bmw-kuskeilta jotka muuten vähän väliä olisivat puun ympärille kietoutuneena kun kottero lähti hanskasta.

Vierailija
29/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska sä kiilaat ja turvavälit on täysin tuntematon käsite. Ja siksi, koska kuvittelet olevasi niin tärkeä ihminen, että sillä olisi jotain väliä oletko perillä 5 min aikaisemmin vai myöhemmin.

Vierailija
30/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä bemari...

Vierailija
31/32 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bemarit ja muut saksalaiset nyt vain ovat sellaisia autoja jotka lähtevät, vaikka kaasua ei painaisikaan pohjaan asti, mutta eihän Toyota -kuskit tätä ymmärrä.

Vierailija
32/32 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bemarissa ei ilmeisesti ole vilkkua, kun liian usein ei käytetä. Saisiko lisävarusteena vilkun?😉