Miten olette käytäneet perintönne?
Sain vanhemmilta perinnöksi heidän talonsa, peltoa ja metsää. Olen nyt myymässä nuo ja pitäisi keksiä sijoituspaikka rahoille. Vai tuhlaanko kaikki viiniin ja naisiin? Miten olette käyttäneet perintönne?
Kommentit (15)
Nyt on maalikylissä sijoitusasunnot halpoja, mutta kyllä se niiden arvo siitä nousee.
Lisään tähän vielä että minulla ei ole lapsia, joten säästöön ei tarvitse jäädä vaan käytän varallisuuteni omaan hyvnvointiin. Töistä jäin jo pois. AP
Tuhlaamalla, ostamalla kauniita vaatteita, hyvää ruokaa hintaa katsomatta.
Sitten on osakesalkku, kiva harrastus seurata kursseja. Kannattaa eläessään käyttää rahansa eikä kitsastella.
Nauti perinnöstäsi.
Ostettiin taloon ilmalämpöpumppu ja käytiin kahden viikon lomamatkalla koko perhe. Siihen 18.000€ meni aika tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on maalikylissä sijoitusasunnot halpoja, mutta kyllä se niiden arvo siitä nousee.
Mitä sillä asunnolla haudassa tekee, ei kannata seiniin sijoittaa.
Ostin muut osakkaat ulos jotta sain mun mummolan itselleni jonka väkivaltainen nykyään ex-mieheni sitten erossa haali itselleen.
Naisiin ja viinaan,vielä olis 100 hehtaaria juomatonta metsää,sen jälkeen kun rahat loppuu tulee juotua ja naitua vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ostin asunnon ja auton. Loput on ssäästössä.
Mihin säästätte rahaa?
Vanhemmilta jäänyt mökki on edelleen omistuksessani. Isovanhemmilta saatu 20 000 € on käytetty siten, että 10 000 € siirsin säästöön ja 10 000 € meni asuntolainan loppuosan maksuun.
Perin verojen jälkeen 90000€, kun olin 40-vuotias. 10000€ meni siihen, kun ostettiin meidän perheen ensimmäinen auto (Skoda Fabia). Mies oli ollut perheen pääelättäjä pitkään ja oli tuolloinkin, kun itse olin opiskelija ilman tuloja. Maksoin perheen menoja niin, että mies sai laitettua koko palkkansa sijoituksiin. Käytin siis 40000€ perheen menoihin, että mies sai säästettyä itselleen 40000€ sijoituksiin. Vuoden verran tuohon taisi mennä. Loput 40000€ meni itselläni sijoituksiin.
Meillä ei ole avioehtoa ja asunto omistetaan 50/50, vaikka mies on sen enimmäkseen maksanut. Tuo puolikkaan perinnön antaminen miehelle ei mitenkään korvaa sitä mitä olen itse saanut, mutta olipahan edes jonkinlainen hyvän tahdon ele.
En mihinkään. Talo homehtuu paikoilleen, mutta metsille pitäisi jotain harvennuksia tehdä.
Onneksi älysin syntyä perheeseen jossa ei tuollaisia ongelmia tullut vastaan. Ei perintöveroa, ei mitään.