Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä yks vuosi päätettiin tuttavapiirin perheen äitien kanssa

Vierailija
08.05.2011 |

että pidetään oikea äitienpäiväjuhla, äideiltä äideille ja vain äideille. Sellanen skumppapiknikki. Kerrottiin kaikki etukäteen kotonamme, että me äidit kokeilemme nyt tällaista juhlaa ihan vaan meidän äitien kesken ja ollaan siks pois aamupäivästä lähtien. Kukaan miehistä tai lapsista ei sanonu mitään kielteistä siinä vaiheessa mut antakaas olla kun se äitienpäivä koitti, niin mikä haloo nousi JOKAISESSA huushollissa. Olivat luulleet että kyse oli vain leikinlaskusta ja aamun aikana, kun pakattiin kukin kotonamme eväskamppeita kuultiin mm. seuraavia kommentteja:

- mihin sä meet

- mä luulin että vitsailitte

- mitäs me nyt sitten syödään

- et sä voi lähteä noin vaan, nythän on äitienpäivä

- kuka meille sitten kakun laittaa (ristus: MEILLE!!! ajatelkaa nyt...)

- onko tää joku kosto siitä etten viime äitienpäivänä ostanu lahjaa

- mitä me sanotaan MUN äidille (siis anopeille)

- tuota skumppaa et kyllä vie, mä ostin sen

- mikä tää juttu on, nyt mä kyllä soitan xxx:lle (tuttavapiirin yhdelle miehelle), se ei ainakaan päästä vaimoaan

Ja mitähän nyt kaikkea muuta. Eikä kyse ollut mistään muustsa kuin siitä että haluttiin kokeilla miten toisenlainen äitienpäivä toimisi. No, ei toiminu. Kaikki muut suuttui paitsi me äidit.

Luulen että tällä palstalla voi olla yksi mukanaolleista. Jos olet kuittaa homma, muuten leimataan takuulla Porvoon jutuksi. Me Naisten toimittaja halusi tehdä meistä jutun tänä vuonna, kun oli kaveriltaan kuullut tuosta äitienpäivästä, mut ei suostuttu.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jatkaa keskustelua. Joku vouhkaaja on linnottautunut linjoille meuhkaamaan.

Äitienpäivä on äitejä varten. Iloon liittyvät ja sen tekevät kaikki.

Vierailija
22/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin sitten oikeasti lapsia varten ja sitä varten, että lapset saavat muistaa äitiä??

Eikö se olekaan äitejä varten? Pitääkö äidin nimenoimaisena päivänäänkin vielä uhrautua kaikkien muiden päivien lisäksi ja käyttäytyä niinkuin muut haluavat??

Kai te nyt silloinkin kakun perheelle leivotte, te itsekkäät pakastehauet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en olisi itse aamusta /aamupäivästä lähtenyt. Olisin antanut ensin lapsille (ja miehelle =D) huomiota ja kiitoksia jne.

Sitten päiväsaikaan lähtisin, niin ehkä ei tulis niin paljon valituksia?

Vierailija
24/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivänä juhlitaan äitiä, minä omaani ja lapset omaansa. Ei silloin sovi karkuun lähteä.

Vierailija
25/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes yksi päivä vuodessa, jolloin äitiä hemmotellaan ja jolloin äiti saa luvan kanssa olla itsekäs.

En voi käsittää sillä mitään muuta merkitystä.

Eri asia sitten on, että tuon idean toteuttaminen käytännössä on varmaan aika hankalaa monessa perheessä.

Vierailija
26/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes lapsia hemmotellaan.Isää nyt joka päivä muistetaan.Raahataan anoppilaan syömään ym.Ei anopista pahaa sanottavaa ja äitinä on kiva olla.

Vierailija
27/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"te itsekkäät pakastehauet" :D :D :D

Vierailija
28/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Kolmen lapsen kotiäiti

Vierailija
29/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ens vuonna liittyä teidän seuraan!!

Vaikka parasta musta kyllä on se kun lapset rynnistää aamulla mun sänkyyn ryppyisne kortteineen ja itse tehtyine lahjoineen...

Vierailija
30/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kakku tehty ja kortit ja lahjukset valmiina. Mies vei lapset anoppilaan, että saan nauttia hiljaisuudesta. Oli tehnyt ruoan melkein valmiiksi ennen lähtöä.

Minä sain nauttia kotona hiljaisuudesta. Kun mies tuli lapsien kanssa, minä häivyin lenkille, missä viivyin 2 tuntia. Sinä aikana oli ruoka tehty loppuun ja pöytä katettu ja sauna lämmitetty minulle valmiiksi.

Ei minun kyllä tarvinnut ketään passata tai anopille juhlaa laittaa. Mies osaa kyllä itsekin hoidella nämä asiat. Millaisten miesten kanssa te oikein olette lapsia tehneet.

Vierailija
31/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset ja isä/äiti heräävät ennen sankaria. Laittavat hieman erilaisen aamiaisen (yleensä sekä suolaista ja makeaa), lahjat valmiiksi ja sitten laulaen herätetään sankari. Pöydässä Äiti/isä lukee saamansa kortit ja avaa lahjat. Annamme lahjat myös puolisot toisillemme.

Lapsuudenkodissani toimittiin aina näin. Paitsi, että pöydässä oli yleensä vain kakku ja kahvit/kaakaot. Ja kakku oli jonkun muun kuin sankarin tekemä!

Itse haluan pitää päivän tällaisena ja tehdä päivästä ihanan myös puolisolleni. Myönnän, että hän on oppinut toimimaan ed mainitulla tavalla esimerkkini kautta. Selvästi hän kokee tavan mieleiseksi, eikä minun ole ikinä tarvinnut nousta ennen muita!

Muistamme myös vanhempiani. Paikalle kootaan aina kaikki lapset yhtäaikaa ja juhlitaan!

Vierailija
32/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ei ole kotona opetettu muistamaan ketään missään asiassa eikä hän kaipaa sitä itsekään.

Hän ei vie tuliaisia koskaan, osta syntymäpäivälahjoja tai -kortteja tai nimipäivämuistamisia. Ei tulisi joululahjoja eikä lasten kavereille menisi kuin jotain kämäistä ilmaisroinaa, jos antaisi mennä.

Paljon opetettavaa on vielä vaikka 10 vuotta ollaan oltu naimisissa. Hänen vanhempansa ovat samanlaisia ja ihmettelevät minua ja käytöstäni muistaa silloin, kun muistettavaa on.

Minä laitan juhlat pystyyn vaikka juuri maalatun seinän kunniaksi, jotta arkeen tulee vähän piristystä :)

Täysi komppi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan