Tässä yks vuosi päätettiin tuttavapiirin perheen äitien kanssa
että pidetään oikea äitienpäiväjuhla, äideiltä äideille ja vain äideille. Sellanen skumppapiknikki. Kerrottiin kaikki etukäteen kotonamme, että me äidit kokeilemme nyt tällaista juhlaa ihan vaan meidän äitien kesken ja ollaan siks pois aamupäivästä lähtien. Kukaan miehistä tai lapsista ei sanonu mitään kielteistä siinä vaiheessa mut antakaas olla kun se äitienpäivä koitti, niin mikä haloo nousi JOKAISESSA huushollissa. Olivat luulleet että kyse oli vain leikinlaskusta ja aamun aikana, kun pakattiin kukin kotonamme eväskamppeita kuultiin mm. seuraavia kommentteja:
- mihin sä meet
- mä luulin että vitsailitte
- mitäs me nyt sitten syödään
- et sä voi lähteä noin vaan, nythän on äitienpäivä
- kuka meille sitten kakun laittaa (ristus: MEILLE!!! ajatelkaa nyt...)
- onko tää joku kosto siitä etten viime äitienpäivänä ostanu lahjaa
- mitä me sanotaan MUN äidille (siis anopeille)
- tuota skumppaa et kyllä vie, mä ostin sen
- mikä tää juttu on, nyt mä kyllä soitan xxx:lle (tuttavapiirin yhdelle miehelle), se ei ainakaan päästä vaimoaan
Ja mitähän nyt kaikkea muuta. Eikä kyse ollut mistään muustsa kuin siitä että haluttiin kokeilla miten toisenlainen äitienpäivä toimisi. No, ei toiminu. Kaikki muut suuttui paitsi me äidit.
Luulen että tällä palstalla voi olla yksi mukanaolleista. Jos olet kuittaa homma, muuten leimataan takuulla Porvoon jutuksi. Me Naisten toimittaja halusi tehdä meistä jutun tänä vuonna, kun oli kaveriltaan kuullut tuosta äitienpäivästä, mut ei suostuttu.
Kommentit (32)
Sinä teet kakun perhettäsi varten ja parhaimmillaan käyt vielä keittämässä aamukahvin ja mies saa herätä siihen tuoksuun lasten kanssa, sit meet peiton alle teeskentelemään nukkuvaa ja yllättymään siitä, että mies ei lasten kanssa hommannut taaskaan lahjaa, kortit kyl on, kun lapset laitetaan niitä koulussa tekemään... Omien äitienpäiväjärjestelyiden lisäksi hankit omalle äidille ja anoppikullalle kortit, kukat ja lahjat, hoitelet kaikki syömään jonnekin tai perheesi kyläilemään ja mielellään heti aamupäivästä.
Ideanne kyllä kuulostaa hyvältä ja taidanpa minäkin kokeilla sitä ensi vuonna tai vien sen kokeilun niin pitkälle, että lähdenkin viettämään kylpylään itsekseni aikaa... Mieskin kun yleensä sanoo, että isänpäivä on hänen päivä ja saa tehdä mitä haluaa...
kun la ylihuomenna
modernimmat käsitykset miehillä! Onnittelen ja olen hiukan kade. ap
Minä olen ryhtynyt sanomaan suoraan. Äitienpäivästä olen sanonut aina etukäteen haluavan muistettavan silloin ja samalla opetettavan lapsille tapoja. Tavastahan on kyse. Silti tänäkin vuonna sain nousta lapsia paapomaan, tekemään kaikille aamiaista ja siivoaaan miehen nukkuessa sinnikkäästi.
Ei auttanut kuin vetää marttyyrikortti peliin, josko ensi vuonna tapahtuisi jotain. Yleensä olen ostanut anopille muistamiset, tänä vuonna vain kortin ja lähetin miehen juuri matkaan kukkakaupan kautta viemään sitä.
Mukava kuulla erilaisista tavoista viettää äitienpäivää. Hyvää sellaista teille!
Minä olen ryhtynyt sanomaan suoraan. Äitienpäivästä olen sanonut aina etukäteen haluavan muistettavan silloin ja samalla opetettavan lapsille tapoja. Tavastahan on kyse. Silti tänäkin vuonna sain nousta lapsia paapomaan, tekemään kaikille aamiaista ja siivoaaan miehen nukkuessa sinnikkäästi.
Ei auttanut kuin vetää marttyyrikortti peliin, josko ensi vuonna tapahtuisi jotain. Yleensä olen ostanut anopille muistamiset, tänä vuonna vain kortin ja lähetin miehen juuri matkaan kukkakaupan kautta viemään sitä.Mukava kuulla erilaisista tavoista viettää äitienpäivää. Hyvää sellaista teille!
ja mies kääntää asian niin, että sä et antanut muistaa anoppia enemmän. Suurinpiirtein noin meni meillä hommat siinä vaiheessa kun kyllästyin järjestämään äitienpäivää itselleni ja anopilleni ja toimin samoin kun sä nyt.
lasten vuoksi. Se on niille niin tärkeä juttu. MOnta viikkoa etukäteen ovat täpinöissään äitienpäiväsalaisuuksista ja naama loistaen sitten äitienpäiväaamuna tulevat herättämään kortteinensa ja itsetehtyine lahjoinensa. On ne vaan niin suloisia.
mutta toivoisin kyllä vilpittömän onnentoivotuksen ja halauksen lasteni lisäksi myös heidän isältään. Ja vaikka sen valkovuokkokimpun, tai jotain muuta maanläheistä. Mutta eihän nuo piltit yksinään niitä voi mennä tuonne joen rantaan keräilemään, ja kun isää ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Noh, teki se meille aamupalat ja ruuat tänään, niin kuin monesti aiemminkin, ei kai pitäis rutkuttaa.. mutta oman aamuni sain kyllä aloittaa niinkuin aina ennenkin; eilisillä tiskeillä ja kahvin keitolla. Kieltämättä olisin toivonut vähän tavallisuudesta poikkeavan äitienpäiväaamun.
Minä olen ryhtynyt sanomaan suoraan. Äitienpäivästä olen sanonut aina etukäteen haluavan muistettavan silloin ja samalla opetettavan lapsille tapoja. Tavastahan on kyse. Silti tänäkin vuonna sain nousta lapsia paapomaan, tekemään kaikille aamiaista ja siivoaaan miehen nukkuessa sinnikkäästi. Ei auttanut kuin vetää marttyyrikortti peliin, josko ensi vuonna tapahtuisi jotain. Yleensä olen ostanut anopille muistamiset, tänä vuonna vain kortin ja lähetin miehen juuri matkaan kukkakaupan kautta viemään sitä. Mukava kuulla erilaisista tavoista viettää äitienpäivää. Hyvää sellaista teille!
ja mies kääntää asian niin, että sä et antanut muistaa anoppia enemmän. Suurinpiirtein noin meni meillä hommat siinä vaiheessa kun kyllästyin järjestämään äitienpäivää itselleni ja anopilleni ja toimin samoin kun sä nyt.
Olet ihan ITSE + ystäväsi opettaneet miehenne noille tavoille.
Mun mies lähtee joka vuosi lasten kanssa anopin luo ja jos anoppi siitä nurisee etten ole mukana niin sitten nurisee. Kyllä mulla on naiseksi munaa sen verta että uskallan sanoa, että haluan olla hetken yksin kotona.
En leivo kakkua, jos joku sitä haluaa, niin leipoo itse tai ostaa valmiin. Lahjoja en tarvitse, minusta se arkihuomioiminen loput yli 360 päivää vuodessa on tärkeämpää.
Joten poru seis ja katse peiliin hyvä ap.
Olet ihan ITSE + ystäväsi opettaneet miehenne noille tavoille.
Mun mies lähtee joka vuosi lasten kanssa anopin luo ja jos anoppi siitä nurisee etten ole mukana niin sitten nurisee. Kyllä mulla on naiseksi munaa sen verta että uskallan sanoa, että haluan olla hetken yksin kotona.
En leivo kakkua, jos joku sitä haluaa, niin leipoo itse tai ostaa valmiin. Lahjoja en tarvitse, minusta se arkihuomioiminen loput yli 360 päivää vuodessa on tärkeämpää.Joten poru seis ja katse peiliin hyvä ap.
Osansa varmasti on ollut kasvattamisesssa ihan kaikilla, jopa miesten äideillä. Huomasit varmaan reaktioistani että totesin ettei toiminut ja thats it. Ei ole ongelma koittaa uudelleen tai jatkaa samoin. Tai valittaa, sitäkin voi onneksi tässä maassa vielä tehdä yllinkyllin. :=)
ap
Aika itsekästä kyllä. Lapsienhan takia sitä vietetään.
äitinä olo tarkoittaa sitä, että elät vain lapsillesi et itsellesi, hyi kauhea kun joku ajatteleekin, että saisi vaikka vain sinä yhtenä päivänä vuodessa ajatella itseään
Olet ihan ITSE + ystäväsi opettaneet miehenne noille tavoille. Mun mies lähtee joka vuosi lasten kanssa anopin luo ja jos anoppi siitä nurisee etten ole mukana niin sitten nurisee. Kyllä mulla on naiseksi munaa sen verta että uskallan sanoa, että haluan olla hetken yksin kotona. En leivo kakkua, jos joku sitä haluaa, niin leipoo itse tai ostaa valmiin. Lahjoja en tarvitse, minusta se arkihuomioiminen loput yli 360 päivää vuodessa on tärkeämpää. Joten poru seis ja katse peiliin hyvä ap.
Osansa varmasti on ollut kasvattamisesssa ihan kaikilla, jopa miesten äideillä. Huomasit varmaan reaktioistani että totesin ettei toiminut ja thats it. Ei ole ongelma koittaa uudelleen tai jatkaa samoin. Tai valittaa, sitäkin voi onneksi tässä maassa vielä tehdä yllinkyllin. :=) ap
Mutta sellaista se on, niin makaa kuin petaa.
Häntä ei ole kotona opetettu muistamaan ketään missään asiassa eikä hän kaipaa sitä itsekään.
Hän ei vie tuliaisia koskaan, osta syntymäpäivälahjoja tai -kortteja tai nimipäivämuistamisia. Ei tulisi joululahjoja eikä lasten kavereille menisi kuin jotain kämäistä ilmaisroinaa, jos antaisi mennä.
Paljon opetettavaa on vielä vaikka 10 vuotta ollaan oltu naimisissa. Hänen vanhempansa ovat samanlaisia ja ihmettelevät minua ja käytöstäni muistaa silloin, kun muistettavaa on.
Minä laitan juhlat pystyyn vaikka juuri maalatun seinän kunniaksi, jotta arkeen tulee vähän piristystä :)
Olet ihan ITSE + ystäväsi opettaneet miehenne noille tavoille. Mun mies lähtee joka vuosi lasten kanssa anopin luo ja jos anoppi siitä nurisee etten ole mukana niin sitten nurisee. Kyllä mulla on naiseksi munaa sen verta että uskallan sanoa, että haluan olla hetken yksin kotona. En leivo kakkua, jos joku sitä haluaa, niin leipoo itse tai ostaa valmiin. Lahjoja en tarvitse, minusta se arkihuomioiminen loput yli 360 päivää vuodessa on tärkeämpää. Joten poru seis ja katse peiliin hyvä ap.
Osansa varmasti on ollut kasvattamisesssa ihan kaikilla, jopa miesten äideillä. Huomasit varmaan reaktioistani että totesin ettei toiminut ja thats it. Ei ole ongelma koittaa uudelleen tai jatkaa samoin. Tai valittaa, sitäkin voi onneksi tässä maassa vielä tehdä yllinkyllin. :=) ap
ap
että lapset saa muistaa äitiään. En mä osaisi mieltää sitä sellaseksi "äidin perheestä irroittautumispäiväksi". Sitä voi tehdä jonain muuna päivänä.
Mutta kukin tavallaan.
äitinä olo tarkoittaa sitä, että elät vain lapsillesi et itsellesi, hyi kauhea kun joku ajatteleekin, että saisi vaikka vain sinä yhtenä päivänä vuodessa ajatella itseään
mutta tällä palstallahan jotkut kykenee tekemään jopa psykologisia diagnooseja kolmen lauseen viestin perusteella.
että lapset saa muistaa äitiään. En mä osaisi mieltää sitä sellaseksi "äidin perheestä irroittautumispäiväksi". Sitä voi tehdä jonain muuna päivänä.
Mutta kukin tavallaan.
Äitienpäivä= äitien päivä.
Eikö sitä voisi yhtenä päivänä vuodessa panostaa äitiin hänen äitiyden takia? Samoin isiin panostetaan yhtenä päivänä isyyden takia.
Lapsiin panostetaan ne vuoden kaikki muut päivät.
Äitienpäivä= äitien päivä.
Eikö sitä voisi yhtenä päivänä vuodessa panostaa äitiin hänen äitiyden takia? Samoin isiin panostetaan yhtenä päivänä isyyden takia.
Lapsiin panostetaan ne vuoden kaikki muut päivät.
Ihme URPOJA tässä ketjussa. "Surullista!"
todellakin sitten oikeasti lapsia varten ja sitä varten, että lapset saavat muistaa äitiä??
Eikö se olekaan äitejä varten? Pitääkö äidin nimenoimaisena päivänäänkin vielä uhrautua kaikkien muiden päivien lisäksi ja käyttäytyä niinkuin muut haluavat??
kun la ylihuomenna