Laihdutus ja herkkupäivän pito---Nostattaako teillä tämä hetkellisesti painoa herkkupäivän jälkeen?
Eli jos pidän pe herkkupäivän, otan palan kakkua niin vielä sunnuntaina vaaka saattaa näyttää kilonkin enemmän. Enkä millään kitukuurilla ole edes ollut.Taikka jos juon pe 6 lite siideriä niin sama juttu,paino tasoittuu kyllä mutta saattaa viedä puoletkin viikosta ja tuntuu siltä tällä hetkellä että olisiko herkkupäivä poistettava koska tuntuu hidastavat painon laskua uusiin lukemiin aikalailla? Ottaisi herkkupäivä käytännön taas mukaan kun on enää tyyliin pari kiloa pudotettavaa,itseltä kun vielä löytyy 18kg pudotettavaa ja silloinkin olen normaalinpainoin rajoilla juuri ja juuri,mutta oma henk koht tavoite on tuo. Muilla kokemusta herkkupäivän vaikutuksesta painonlaskuun?
Kommentit (6)
hetkellisesti painoa. Riippuu tosin siitäkin, että mitä on herkkupäivänä syönyt. Kannattaa syödä herkkupäivänäkin kohtuudella ja herkutella vain yhdellä aterialla (ei tosin onnistu multa). En kyllä ymmärrä, että miten sun paino on kilon noussut jos olet syönyt vain palan kakkua!
siks paino saattaa herkkupäivän jälkeen nousta radikaalistikin, vaikkei mistään katastrofaalisesta herkuttelusta ole kyse. Mulla paino jumitti ihan täysin, kun jätin herkkupäivän pois. Nyt syönkin tasaisesti herkkujakin enkä pidä mitään hervotonta mässypäivää (niinkuin en ole pitänyt koko elämäntaparemontin aikana).
Mun ainoa periaate tässä on se, että sillä tavalla laihdutan, miten aion jatkossakin elää. Ja kun en lopun ikääni aio olla herkuitta, siiderittä, hiilihydraatitta jne. niin en ilman niitä myöskään pudota painoa. Tarkoitus on opetella se tapa elää ja syödä, millä ei paino nouse. Ja tämän opettelun aikana syön vähän vähemmän, että pääsen kiloistani.
Tällä systeemillä olen pudottanut vuodessa 30kg ja 10 vielä jäljellä.
tavalliseen tapaan ja siihen vielä jonkun yhden herkun,mutta usein on nyt mennyt niin että niukkasen vaikka iltapalan pois ja syön sen tilalla sen valitsemani herkku jutun. Ja kohtuudessa pysyn aina. No ehkä se on tuota turvotusta hiilihydraateistä johtuen, en kylläkään karppaa mutta välttelen tietyssä määrin huonoja hiilihydraatteja.ap
herkkupäivän, kun laihdutin 15 kiloa tuossa kahdeksan vuotta sitten.
Nyt pidän kerran kahdessa viikossa ja hyvin paino tippuu. Vajaan kympin vielä haluan pois.
Eikä kannata joka päivä käydä vaa`assa:) Seuraavana päivänä herkuttelun jälkeen toki paino on monesti ylempänä, mutta kannattaa pitää vaikka kerran viikossa punnituspäivä.
Tiukasta ruokavaliosta ja ahkerasta liikkumisesta huolimatta mitään ei tuntunut tapahtuvan kolmessakaan kuukaudessa. Sitten lähdin lomalle, jossa en miettinyt tippakaan, mitä syön. Ja kotiin palatessa - ruokavlioon palatessa - paino alkoikin ykskaks tippua. Eli ilmeisesti olin kituuttanut liiankin pienillä kaloreilla ja joutunut säästöliekille. Vasta tuo lomapätkä sai elimistön hiukan hellittämään. Nyt sallin itselleni viikonloppuisin herkkuja kohtuullisesti. Ihanaa, että tulossa on kesä ja kohta voi herkutella mansikoilla...
et syöt normaalin ruoan lisäksi herkkuja vai korvaat ruoan? Light siiderissä on muuten aika paljon kaloreita ja sokeria joten 6 pulloa kerralla on paljon jos syöt kuitesin ruokaakin samana päivänä.