Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luin juuri ketjun siitä, että ujoa lasta ei tarvitse kutsua syntymäpäiville

Vierailija
08.05.2011 |

siksi koska hän on ujo. Tästähän seuraa oikein noidankehä, ujo lapsi ei ainakaan siitä rohkaistu, jos hän jää pois leikeistä ja synttäreiltä. Ja näin tällainen lapsi siitä pikkuhiljaa syrjäytyy ja lisää ongelmia onkin sitten tulevaisuudessa tiedossa. Eikö äidit voisi vähän ohjata lapsiaan tässä asiassa, että kaikki lapset ovat samanarvoisia, ketään ei saa syrjiä ja kaikkien kanssa pitää yrittää tulla toimeen. Jotenkin tuntuu että jo päiväkodista lähtien lasten vanhemmat ohjaavat lapsiaan siihen että on ihan oikein syrjiä erilaisia, haukkua ja jättää yksin.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jätät kutsumatta muitakin. Mutta jos kutsut ryhmän muut 19 lasta 20stä, niin tulisi tuo viimeinenkin kutsua.

koko shown? Vie synttärisankarilta kaverit ja kuiskuttelee seläntakana. Onko tuokin kiusankappale kutsuttava, ettei pahoita mieltään?

Itse synttärisankari ei halua lasta kutsua,enkä minä, mutta onko nyt pakko, kun sosiaalinen paine niin vaatii?

Vierailija
42/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jätät kutsumatta muitakin. Mutta jos kutsut ryhmän muut 19 lasta 20stä, niin tulisi tuo viimeinenkin kutsua.

koko shown? Vie synttärisankarilta kaverit ja kuiskuttelee seläntakana. Onko tuokin kiusankappale kutsuttava, ettei pahoita mieltään?

Itse synttärisankari ei halua lasta kutsua,enkä minä, mutta onko nyt pakko, kun sosiaalinen paine niin vaatii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäkö joku todella jättää kutsumatta lapsia sen takia että he ovat ujoja tai suupaltteja? Joku siis opettaa tuollaisia toimintamalleja ja arvoja lapsilleenkin? Aika järkyttävää...

Vierailija
45/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkopuolelle vain yhtä pk-ryhmän lasta. Sen ketjun ap oletti, että koska hänen lapsensa on sekä samassa päiväkodissa että asuu samassa pihassa kuin synttärisankari, niin olisi pakko kutsua, mutta ei se mene niin.

Lisäksi ketjun ap kertoi ettei lapsensa osaa ottaa muita lapsia huomioon JA on ujo eikä vastaa muille kun he kysyvät tai puhuvat, joten ei ole ihme ettei hän ole tuolle pk-kollegalleen kovin tärkeä ystävä joka haluttaisiin synttäreille.

Vierailija
46/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous on luonteenpiirre, jota ujo ei ole valinnut. Hän voi toki vähitellen oppia vähemmän ujoksi, mutta pieni lapsi ei osaa sitä tieten tahtoen opetella, eikä häntä pidä syrjiä tai rankaista ujoudesta.

Sen sijaan kuvaamasi käytös ei ole mikään synnynnäinen luonteenpiirre. Tietysti huomiohakuisuus voi olla, mutta selän takana kuiskutteleminen tai kiusaaminen ovat huonoa käytöstä, jota ei pidä hyväksyä. Ja jonka lapsi voi lopettaa milloin tahansa halutessaan.

Vierailija
47/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäkö joku todella jättää kutsumatta lapsia sen takia että he ovat ujoja tai suupaltteja? Joku siis opettaa tuollaisia toimintamalleja ja arvoja lapsilleenkin? Aika järkyttävää...

No, jos ei opi pitämään suutaan kiinni, ei tarvitse sitten tulla pilaamaan minun lapseni synttäreitä, reilu peli vai mitä? ei kai tuo nyt mikään hyve ole jos kiusaa? Ei kiusaaminen aina ole fyysistä, vaan nimenomaan sanallinen kiusaaminen ja sel?2ntakana puhuminen se satuttaakin enemmän.

Vierailija
48/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kutsutaan synttäreille säälistä, kun äiti pakotti?

En minä ainakaan. Siksi olen omat lapseni opettanut olemaan kiva kaveri toiselle, puhumaan jos muutkin puhuu, vastaamaan kun esitetään kysymys. Sillä lailla saa ystäviä, eikä ole se jota raahataan perässä säälistä tai siksi kun äiti pakotti.

P.S. Lapseni 9 v synttäreille kutsuttiin 13 luokkakaveria, yksi jätettiin kutsumatta. Tuo yksi on sellainen, joka on henkisesti ja fyysisesti kiusannut lastamme ekan luokan alusta saakka. Vanhempia ei kiinnosta, me alamme olla voimattomia, koulu tekee paljon mutta kiusaaminen ei lopu. Synttärit olivat ihanat, kun kiusaaja ei ollut mailla halmeilla =)

Vierailija
49/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ujous haittaa ketään? Miksi ujo ei voisi tulla juhlimaan?

Vierailija
50/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous on luonteenpiirre, jota ujo ei ole valinnut. Hän voi toki vähitellen oppia vähemmän ujoksi, mutta pieni lapsi ei osaa sitä tieten tahtoen opetella, eikä häntä pidä syrjiä tai rankaista ujoudesta.

Sen sijaan kuvaamasi käytös ei ole mikään synnynnäinen luonteenpiirre. Tietysti huomiohakuisuus voi olla, mutta selän takana kuiskutteleminen tai kiusaaminen ovat huonoa käytöstä, jota ei pidä hyväksyä. Ja jonka lapsi voi lopettaa milloin tahansa halutessaan.

Vierailija
51/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonteenpiirre ongelma. Mutta suuri ongelma taitaa tulla siitä, että kutsumme vain 6 vierasta. Mahtaa nyt sitten muut pihapiirin/päiväkodin äidit loukkaantua kun HIEDÄN lapsensa ei saa kutsua. Sellainen olo tästä ketjusta tuli. Munkin mielestä on kauheaa jos sitä yhtä tai ujoa syrjitään, sellaista ei saa antaa tapahtua, mutta jos "vertaisryhmän" äidit vetää herneen nenään niin vetäköön vaan. No, asiahan on tietysti täysin eri.

Vierailija
52/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kutsutaan synttäreille säälistä, kun äiti pakotti?

En minä ainakaan. Siksi olen omat lapseni opettanut olemaan kiva kaveri toiselle, puhumaan jos muutkin puhuu, vastaamaan kun esitetään kysymys. Sillä lailla saa ystäviä, eikä ole se jota raahataan perässä säälistä tai siksi kun äiti pakotti.

P.S. Lapseni 9 v synttäreille kutsuttiin 13 luokkakaveria, yksi jätettiin kutsumatta. Tuo yksi on sellainen, joka on henkisesti ja fyysisesti kiusannut lastamme ekan luokan alusta saakka. Vanhempia ei kiinnosta, me alamme olla voimattomia, koulu tekee paljon mutta kiusaaminen ei lopu. Synttärit olivat ihanat, kun kiusaaja ei ollut mailla halmeilla =)

Ei säälistä, vaan siksi, että on kohteliasta kutsua kaikki, eikä yhtä vaille kaikki. Ei ole varmasti sen kivempaa olla ainut, jota ei kutsuttu. Varsinkaan, jos on kamalan ujo ja ennestään jo huonolla itsetunnolla varustettu. Mistä sen tietää, vaikka se ujo lapsi rohkenisi syntymäpäivillä mukaan leikkeihin ja lapsesi huomaisikin sen olevan tosi kiva kaveri.

Tosin sinun tilanteesi ymmärrän hyvin, ei tietenkään pidä kutsua lapsen kiusaajaa syntymäpäiville. Se on kiusaajalle ihan oikein ja kiusaamisesta voikin rangaista. Luonteenpiirteen ja olemuksen takia taas ei saa rangaista, se on typerää.

Mukavaa, että opetat omat lapsesi vastaamaan ja olemaan kivoja, mutta ymmärräthän, ettei luonteeltaan ujoa lasta välttämättä noin vain opeteta reippaaksi. Ei hän ilkeyttään tai huonotapaisuuttaan ole hiljaa, vaan häntä ujostuttaa ja jännittää.