Haluan eläkkeelle 50v
Haluan jäädä eläkkeelle 50-vuotiaana. nyt olen 29v.
Asuntolaina maksetaan viidessä vuodessa pois.
En jaksa työelämän ylä ja alamäkiä, yrittäjyys on tällä hetkellä parasta mitä olen koskaan saanut mutta epävarmaa. muilla töissä ollessa tuli aina paskaa niskaan niin reippaasti että ei enää.
Alan säästää jotta saan olla vapaa 50-vuotiaana ja halutessani voin tehdä vähän jotain osa-aikaista työtä vielä 50+.
Äitini kärskii hirveän rankassa ala-arvoisessa tehdastyössä ja on masentunut. Jatkuvasti kipuja ja sairauksia. Olisi kamalaa kitua sellaisessa kunnes kuolee. Kuka eläkepäivistä ehtii nauttia??
muut kuin lentäjät ja kansanedustaja...
Kommentit (19)
osakesäästämisen jo 20-vuotiaana 15 vuotta sitten, olen myös hankkinut kaksi sijoitusasuntoa ja ottanut hyvän henkivakuutuksen. Osakesijoitukset ovat viime aikoina tuottaneet hyvin ja Nokiaakin älysin myydä riittävästi. Suosittelen lämpimästi.
Haluan jäädä eläkkeelle 50-vuotiaana. nyt olen 29v.
Asuntolaina maksetaan viidessä vuodessa pois.
En jaksa työelämän ylä ja alamäkiä, yrittäjyys on tällä hetkellä parasta mitä olen koskaan saanut mutta epävarmaa. muilla töissä ollessa tuli aina paskaa niskaan niin reippaasti että ei enää.
Alan säästää jotta saan olla vapaa 50-vuotiaana ja halutessani voin tehdä vähän jotain osa-aikaista työtä vielä 50+.Äitini kärskii hirveän rankassa ala-arvoisessa tehdastyössä ja on masentunut. Jatkuvasti kipuja ja sairauksia. Olisi kamalaa kitua sellaisessa kunnes kuolee. Kuka eläkepäivistä ehtii nauttia??
muut kuin lentäjät ja kansanedustaja...
Ikää mulla on nyt 42 v,m utta olen ihan kivassa ja kohtuupalkkaisessa työssä, mutta tosiaan meidän ala on sellainen, että muutaman vuoden päästä voi olla eri tilanne...
Eli siitä vaan. Tällä hetkellä Suomessa tarjottavat yksityiset eläkevakuutukset eivät tarjoa mahdollisuutta jäädä eläkkeelle jo 50-vuotiaana, mutta ne nyt ovat muutenkin huonoja vaihtoehtoja.
Suosittelen tutustumaan muutaman ulkomaisen yksityispankin tarjoamiin rahastovakuutuksiin tai säästöhenkivakuutuksiin. Ne ovat hiukan suomalaista kalliimpia mutta eläkeiän saa itse määrätä.
Eli siitä vaan. Tällä hetkellä Suomessa tarjottavat yksityiset eläkevakuutukset eivät tarjoa mahdollisuutta jäädä eläkkeelle jo 50-vuotiaana, mutta ne nyt ovat muutenkin huonoja vaihtoehtoja.
Suosittelen tutustumaan muutaman ulkomaisen yksityispankin tarjoamiin rahastovakuutuksiin tai säästöhenkivakuutuksiin. Ne ovat hiukan suomalaista kalliimpia mutta eläkeiän saa itse määrätä.
tilille jne omaa eläkettä varten, Ei tartte olla mikään eläkevakuutus jne. Niitä rahoja voi itse jaksottaa sitten eli maksaa itselleen joka kk tietyn summan.
Viisikymppisenä myydään firma ja hankitaan asunto Espanjasta ja vietetään siellä syksyt ja talvet. Aikaa siihen n. 5 vuotta.
Viisikymppisenä myydään firma ja hankitaan asunto Espanjasta ja vietetään siellä syksyt ja talvet. Aikaa siihen n. 5 vuotta.
Asunto espanjasta hankittu ja ollaan joulut siellä koko perheellä. Ikää miehellä ja mulla 32 v. ja osakkeet poikimassa pörssissä.
Eläkettä odotellessa.
tilille jne omaa eläkettä varten, Ei tartte olla mikään eläkevakuutus jne. Niitä rahoja voi itse jaksottaa sitten eli maksaa itselleen joka kk tietyn summan.
Sen sijaan ulkomaisissa säästövakuutuksissa yleensä on takuu tuotolle, ne eivät suinkaan ole samanlaisia kuin suomalaispankkien kauppaamat rahastovakuutukset. Esim Swiss IG tarjoaa hyviä paketteja, jotka voivat ensi silmäyksellä vaikuttaa kalliilta, mutta eivät sitä ole pitemmällä tähtäimellä.
Suomalaiset ovat kehnoja pörssisijoittajia, kun perinnettä ei oikein ole. Siksi tarjosin tätä vaihtoehtoa.
tosin meillä ei ole mitenkään isto palkat n.1700-2000€ kk riippuen ja miehellä 2500€/kk
Säästöjä n.7000€ osakkeissa.
Ei siis järin rikkaita olla. Toivon silti että olis mahiksia mm. asuntokaupoilla kasvattaa omaisuutta ja
toinen käytössä oleva kikka on elää terveellisesti ja ilman materialistisia paineita. Ei silti mitään hippejä olla.
Helppohan yli 3000€ palkasta on säästellä niin että voi jäädäkin eläkkeelle aiemmin..
kolmas vaihtoehto on myös muuttaa pk-seudun ulkopuolelle sitten joskus, jolloin tekee vielä enemmän tiliä asunnonvaihdolla.
niin teidän on hommattava sijoitusasunto NYT eikä 20 vuoden päästä. Otatte lainaa ja vuokralla katatte kustannukset. Kannattaaa, takaan sen. Meillä on kaksi yksiötä tuolla systeemillä.
kuukauden kuluttua pitöisi jäädä eläkkeelle.
Oletteko laskeneet että aiotte lekotella koroilla ehkä 40-50-vuotta?
Taitaa olla hiljaisempaa täällä nyt kuin viime vuonna. Ei niillä osakkeilla rikastunutkaan nopeasti ja helposti
Joo, olisipa ihana jäädä itsekin eläkkeelle 50-v. Vaan eipä taida olla realistista kun 3000€ nettopalkasta ei jää nykyisellä hintatasolla euroakaan säästöön kun on kaksi alaikäistä huollettavaa. Idiksiä otetaan vastaan!
Itse olen 53-v. En missään nimessä olisi halunnut eläkkeelle 3 v sitten, enkä vielä 7 v päästäkään.
Kymmenen vuoden päästä on pakko, jos aion käyttää eläkevakuutuksen rahoja. Sellainen tuli otettua v 1999 silloisesta Meritasta. En suosittele kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi koroilla elää?
Voihan sen pääoman käyttää.
Mihin sitä pääomaa kuoltuaan tarvitsee?
Ellei sitten perinnöksi tahdo jättää.
Yhteiskunnan hyvinvointi tarvitsee työntekijöitä pitempään. Kun eletään 80-vuotiaiksi ja töihin mennään yhä pitenevän koulutuksen jälkeen, niin elättäjiä ei riitä lapsille ja vanhuksille. Laskennallisesti pitäisi olla puolet työelämää ja puolet lapsuutta/nuoruutta ja vanhuutta, että ei köyhdyttäisi kansakuntana kehitysmaatasolle.
Ei se työ ole aina mukavaa, mutta paljonhan sitä vapaa-aikaakin nykyisin on. Ja jos alennutaan johonkin kommunismiin, jolloin kenelläkään paitsi oligarkeilla ei ole enää mitään, niin alkaa siirtolaisuus maihin, joissa vielä on töitä, jolla itse rakennetaan oma elintaso.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi koroilla elää?
Voihan sen pääoman käyttää.
Mihin sitä pääomaa kuoltuaan tarvitsee?
Ellei sitten perinnöksi tahdo jättää.
Ei vanhana mitään jaksa. Sama laittaa haisemaan siinä 50 jälkeen se pääomakin.
neuvosta vaaria ja katoimme asuntoja läpi.
pk-seudulla ei kannata ostaa. liian kallista.
esim tre on halvempi,mutta vuokra sen verta pieni että ei kannata. riskinä myös paikkakunnan etäisyys, korkejn nousun kanssa sais maksaa 30v.
Asunnon arvon nousun kanssa vois olla kannattavaa mut ei itsestään selvää.