Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitienpäivästä: mun anopin mielestä

Vierailija
07.05.2011 |

hänen poikalastensa ei kuulu järjestää omille vaimoilleen äitienpäivää, vaan heidän ensisijainen kohteensa on hän itse siis anoppi.

Miniöiden äitienpäivän järjestäminen kuuluu sitten miniän ja pojan lapsille, tietysti. Mä en vaan vielä ole keksinyt, miten nuo meidän pienet reppanat 6 kk, 2 v ja 5 v sen tekisivät muuten kuin kortit piirtämällä. Mulle toki käy sekin, mutta anopin näyttää olevan vaikea ymmärtää etteivät toistaiseksi pysty kakun leipomiseen vaan mun tai miehen on se hoidettava.

:=DD

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein siitä, etten ole laittanut hälle korttia ja lahjaa lasten kanssa (oma poikansa kun ei sitä yleensä ehdi/saa aikaiseksi). Mielestäni minun ei siitä tarvitse huolehtia, jokainen huolehtikoon omasta äidistään.

Vierailija
22/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta äitienpäivän juhlinta kuuluu lapsuuteen ja sitä juhlitaan äidin ja lasten kanssa. Toki aikuisenakin on hyvä muistaa äitiään, mutta suullinen tai kukalla muistaminen riittää. Hullua kun aikuisten lasten pitää vuodesta toiseen järkätä sisarusten kanssa lahja ja rahtautua kotiin äitienpäiväksi vaikka olisi jo oma perhe ja aika muodostaa omia perinteitä omille lapsille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osan mielestä on ok jättää anoppi tai jopa oma äiti äitinepäivänä huomiotta. Sitten vaaditaan itselle valatvasti huomiota.

Niin kauan, kun minulla on vielä oma äiti ja anoppi, aion jakaa äitienpäivien vieton heidän kanssaan. Vaikka siitä on sitten minulle vähän vaivaa. Hirvittää ajatella, että poikani tuleva puoliso saattaa päättää, että minua ei sitten saa muistaa äitienpäivänä.

Vierailija
24/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein siitä, etten ole laittanut hälle korttia ja lahjaa lasten kanssa (oma poikansa kun ei sitä yleensä ehdi/saa aikaiseksi). Mielestäni minun ei siitä tarvitse huolehtia, jokainen huolehtikoon omasta äidistään.

huono keksimään lahjoja tms. muille, niin autan häntä mielellään anopin äitienpäivämuistamisessa. Teen sen siis rakkaudesta miestäni kohtaan. Mies myös paikkaa minun huonoja puoliani. Minusta onnellinen parisuhde perustuu tähän. Monilla naisilla on tämä asenne, että juuri juhlapäivien kohdalla he heittäytyvät täysmarttyyreiksi, ja se kostautuu etenkin anopille. Jos oma mies on niin läpimätä, ettei sitä voi missään auttaa, niin sitten suosittelen etsimään uuden.

Vierailija
25/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta äitienpäivän juhlinta kuuluu lapsuuteen ja sitä juhlitaan äidin ja lasten kanssa. Toki aikuisenakin on hyvä muistaa äitiään, mutta suullinen tai kukalla muistaminen riittää. Hullua kun aikuisten lasten pitää vuodesta toiseen järkätä sisarusten kanssa lahja ja rahtautua kotiin äitienpäiväksi vaikka olisi jo oma perhe ja aika muodostaa omia perinteitä omille lapsille...

Vaikea uskoa, että nämä äidit, jotka haluavat, että äitienpäivä on vain heitä varten, ovat sitten vanhana tyytyväisinä omissa kodeissaan yksin äitienpäivänä. Mä uskon, että jos siitä nyt nuorena vouhkaa, niin sitten vouhkaa aikuisenakin.

Vierailija
26/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän ne sinun lapsesi edes tajua vielä koko äitienpäivää, joten miksi viettäisitte?

ai 6v ei tajua äitienpäivää?

äitienpäivä on äitien juhla -ei lasten! Äitienpäivänä jokaisen äidin tulee nauttia olsotaan. Meilläkin aiotaan viettää äitienpäivää vaikka lapsi on vasta puolivuotias. Ei tietenkään mitään ymmärrä, mutta se onkin minun juhla. Sinä päivän musitetaan äitien tekoja ja äitien pitäisi saada levätä.

Vierailija
27/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että nämä äidit, jotka haluavat, että äitienpäivä on vain heitä varten, ovat sitten vanhana tyytyväisinä omissa kodeissaan yksin äitienpäivänä. Mä uskon, että jos siitä nyt nuorena vouhkaa, niin sitten vouhkaa aikuisenakin.

ja alkavat paasata, että äitienpäivänä lasten kuuluu muistaa vaan omaa äitiään eikä puolisoaan. Kyllä menee vaikeeksi.

Vierailija
28/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairas ja ilkeä ihminen, joka aiheuttaa vain riitaa ja surua ympärilleen. Minä taas olen kolmen lapsen kotiäiti ja raatanut lasten kanssa ympäri vuorokauden.

Juhlat kuuluvat minulle, eivät anopille.

Vierailija
29/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on pieniä lapsia, tietysti!

Mitne joku palstamamma voi olettaa, että anoppia ja omaa äitiä lähdetään satojen kilometrien päähän katsomaan?

Kyllä ne anopit on ehtinyt sitä äitenpäivää viettää jo aika monena vuonna. Nyt on meidän nuorempien vuoro!!

Vierailija
30/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on pieniä lapsia, tietysti!

Mitne joku palstamamma voi olettaa, että anoppia ja omaa äitiä lähdetään satojen kilometrien päähän katsomaan?

Kyllä ne anopit on ehtinyt sitä äitenpäivää viettää jo aika monena vuonna. Nyt on meidän nuorempien vuoro!!

Vierailija
31/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairas ja ilkeä ihminen, joka aiheuttaa vain riitaa ja surua ympärilleen. Minä taas olen kolmen lapsen kotiäiti ja raatanut lasten kanssa ympäri vuorokauden.

Olet ihan oikeassa! Naut päivästäsi :)

Vierailija
32/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää kun yrittää keskustella yleisellä tasolla periaatteellisesti, niin joku tulee aina esittämään jonkin poikkeustapauksen...

Vierailija
33/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka siksi, että ne anopitkin on äitejä?

No jurihan minä selitin minun pointin, onko lukemisen ymmärtämisessä vikaa???

Ne anopit ovat juhlineet sitä omaa äitiyttään jo aika helvetin monena vuonna, nyt on meidän nuorempien äitien vuoro!

Missä teidän itsekunnioitus on, naiset?

Vierailija
34/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämän takia anoppi nyt sitten "kostaa" miniälle saman kuin minkä itse on kokenut? Että miehen tulee muistaa vain äitiään eikä lastensa äitiä millään tavalla?

Minun mielestä äitienpäivänä muistetaan kaikkia äitejä, meillä ainakin muistetaan niin minua kuin isovanhempiakin. Ja koska asutaan lähekkäin niin aamupäivä ollaan kotosalla ja iltapäivä vietetään isovanhemmilla eikä ole mikään ongelma.

Kyllä minä ainakin toivon että poikani äitienpäivänä juhlii lastensa äidin kanssa, niin sen kuuluu mennä ja sillä tavalla lapsetkin oppii juhlistamaan sitä äitienpäivää. Riippuu tietysti monesta asiasta (asuuko esim. kovin kaukana meistä) miten suhtautuisin siihen ettei äitienpäivänä tulisi kylään, mutta ainakin oma äitini ymmärtää jos saa "vain" postikortin kauempana asuvilta lapsiltaan.

Vierailija
35/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka siksi, että ne anopitkin on äitejä?

No jurihan minä selitin minun pointin, onko lukemisen ymmärtämisessä vikaa???

Ne anopit ovat juhlineet sitä omaa äitiyttään jo aika helvetin monena vuonna, nyt on meidän nuorempien äitien vuoro!

Missä teidän itsekunnioitus on, naiset?

Miten määrittelet sen rajan, että anoppia ei enää saa juhlia. Takuuvarmasti nuoremmilla on vaikeuksia hyväksyä sitä, että kun ovat itse anoppeja niin heitä enää juhlita. Sitten nostavat kauhean metelin kun poikansa eivät tuokkaan äitienpäiväkukkapuskaa eikä ole puhettakaan siitä, että sallisivat juhlat nuoremmille naisille itsensä sijasta.

Vierailija
36/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään tervehtimässä lauantaina ja omaa äitienpäivää vietetään sitten kotona ja omat lapset (jotka ei asu kotona) tulee käymään silloin.

Vierailija
37/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin isän kuin äitienpäivät samoin: apet, anopit, äidit ja isät sekä sisarukset perheineen kutsutaan meille syömään. Ne tulee, jotka on elossa ja haluaa. Äitienpäivänä mies hoitaa ruuanlaiton ja rumban, isänpäivänä minä. Esim. huomenna tulossa anoppi (appi kuollut jo), miehen veli & perhe, ehkä miehen sisko ja hänen miehensä ja miehensä aikuisia lapsia ja lastenlapsia (miehen vaimo eli aikuisten lasten äiti kuollut), sekä mun isä (äiti kuollut). Mun veljen perhe viettää oman perheensä kesken (miehen vaimon äiti myös kuollut). Ja mukavaa on kaikilla.

Vierailija
38/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan sattumoisin on tällä kertaa jo sovittua ohjelmaa. Tänä vuonna ollaan lapsen kanssa tehty kortit ja postitettu ne ajoissa ja tarkistin vielä perillä on ja annetaan huomenaamuna.

Huomenna iltapäivällä sitten kummankin äiti ja lisäksi mieheni isoäiti tulevat meille päivälliselle.

Kyllä odotan jotain muistamista myös aamulla mieheltäni. Pääasia on että jokaista äitiä muistetaan.

Jos me vietettäis äitienpäivä vaan kolmisin tarkoittaisi tämä sitä että 30 vuoden päästä saan yksin viettää äitienpäivää vanhainkodissa. Ei se äiti lopeta äitinä olemista vaikka uusi äiti tuleekin kuvioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi