Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitienpäivästä: mun anopin mielestä

Vierailija
07.05.2011 |

hänen poikalastensa ei kuulu järjestää omille vaimoilleen äitienpäivää, vaan heidän ensisijainen kohteensa on hän itse siis anoppi.

Miniöiden äitienpäivän järjestäminen kuuluu sitten miniän ja pojan lapsille, tietysti. Mä en vaan vielä ole keksinyt, miten nuo meidän pienet reppanat 6 kk, 2 v ja 5 v sen tekisivät muuten kuin kortit piirtämällä. Mulle toki käy sekin, mutta anopin näyttää olevan vaikea ymmärtää etteivät toistaiseksi pysty kakun leipomiseen vaan mun tai miehen on se hoidettava.

:=DD

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitienpäivä on perhejuhla, jolloin ei kyläillä tms

Vierailija
2/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän ne sinun lapsesi edes tajua vielä koko äitienpäivää, joten miksi viettäisitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei käydä OMALLA äidillä äiteenpäivänä!!!!! Siis hullut ämmät, jotka ei tule toimeen anoppinsa kanssa, torpedoi koko päivän idean miehiltään?!?! SAIRASTA sakkia!

Vierailija
4/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 6 kk ikäiseltä riittää hyvmy, 2v antaa halauksen ja 5v piirtää kortin. Siinä se on, pieneten lasten äitien äitienpäivä.

Sitten isompana on kakkujen tms. vuoro. Eli nyt kun miehesi on aikuinen, järjestää hän omalle äidilleen juhlaa aikuisella tavalla, kakulla, lounaalla, lahjoill, ruusuilla. Sinun vuorosi on sitten, kun olet lunastanut äitiytesi olemall äiti monien vuosien ajan.

Vierailija
5/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille vastaajille. Pitäskö mun miehen siis mennä 500km päähän äitiänsä paijaamaan ja mä keikkuisin lasten kanssa kotona, kuten kaikkina muinakin päivinä?

Vierailija
6/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mukaan sinne anoppilaan? Kotiäitiähän ei mikään sido kököttämään.

Vierailija
7/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai etkö arvosta miestäsi, jonka anoppi on synnyttänyt ja kasvattanut?

Vierailija
8/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille tai anopille on useesti vaan soitettu onnittelut. Joku kerta ollaan heillä kävästykin kukkasen kera. Isänpäivänä sama meininki.

Vierailija
9/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies omalla esimerkillään näyttää lapsille, miten äitienpäivää vietetään eli siis omalle vaimolle viedään lasten kanssa kahvit sänkyyn/herätetään laululla, annetaan lasten tekemä kortti ja ehkä mahdollinen miehen ostama lahja, ja aamiaispöydässä on tarjolla esim. kakkua.

Sitten mies voi lähteä onnittelemaan omaa mammaansa, jos haluaa sinne 500 km päähän lähteä... Lapset ja vaimo voidaan ottaa mukaan, jos anoppi on ollut mukava ja ymmärtänyt tämän oman perheen juhlimisen. Jos anoppi vaatii ja nalkuttaa, niin lapset ja vaimo jäävät muistamaan vaimon äitiä.

Vierailija
10/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai etkö arvosta miestäsi, jonka anoppi on synnyttänyt ja kasvattanut?

Anopin logiikan mukaan nimenomaan minun kuuluu se tehdä. t. ap

Vierailija
11/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies omalla esimerkillään näyttää lapsille, miten äitienpäivää vietetään eli siis omalle vaimolle viedään lasten kanssa kahvit sänkyyn/herätetään laululla, annetaan lasten tekemä kortti ja ehkä mahdollinen miehen ostama lahja, ja aamiaispöydässä on tarjolla esim. kakkua.

Sitten mies voi lähteä onnittelemaan omaa mammaansa, jos haluaa sinne 500 km päähän lähteä... Lapset ja vaimo voidaan ottaa mukaan, jos anoppi on ollut mukava ja ymmärtänyt tämän oman perheen juhlimisen. Jos anoppi vaatii ja nalkuttaa, niin lapset ja vaimo jäävät muistamaan vaimon äitiä.

Eli muistakaa nyt te miestenne äideille mustasukkaiset naikkoset, että jonain päivänä te itse olette niitä "vanhoja" äitejä ja jokainen sitten voi miettiä miltä tuntuu kun OMA lapsi ei muista äitien päivänä siksi koska hänen vaimo vaatii miehensä täyden huomion.

Toki mies auttaa omia pieniä lapsiaan muistamaan aamulla äitiä, ehkä jopa lahjalla tai kukilla mutta sen jälkeen pitäisi jokaiselle vaimolle olla ok, että mies muistaa ja tervehtii myös sitä omaa ÄITIÄÄN.

Jos vaimo haluaa mennä mukaan niin sitten menee, jos ei viitsi niin sitten voi jäädä kotiin kököttämään.

Vierailija
12/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa äitiään, ja lisäksi lastensa äitiä.

En ymmärrä miksi pitäisi muistaa vain jompaa kumpaa. Ihmeellistä kilpailua.

Vierailija
13/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menevät anoppilaan äitienpäivänä, jotta mä saan viettää ihanan oman päivän tehden mitä huvittaa. Se on paras äitienpäivälahja!

Vierailija
14/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toi jopa appiukko kukkasia etukäteen tänään.

Ei ole kaikille miehille äitienpäivän muistaminen mitenkään mahdotonta.

Lapset huomioivat omalla tavallaan.

Miksi tästäkin hienosta päivästä pitää tehdä kauhean vaikeaa?

Vierailija
15/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pienet lapset, tämä on siis MINUN ja lasteni juhlapäivä. Miksi minun ja pienten lasten pitää omana juhlapäivänä lähteä kotoaan (=juhlapaikalta) yhtikäs mihinkään?

Mikä juhla se on etää puetaan ja istutaan autossa ja riisutaan ja äkkiä ryystetään kahvit ja taas puetaan ja taas istutaan autossa ja mennään sokerihumalassa toiseen mummolaan ja taas kakkua ja taas istutaanautossa ja ...

AIKUISET MUMMOT, liikuntakykyiset, tulkoot vaikka tänne. Tämä on kans yhtä turhaa hapatusta koko päivä.

Vierailija
16/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sen verran itsekäs että haluan minua muistettavan vielä mummonakin. Niinpä meillä muistetaan tietysti myös isoäitejä äitienpäivänä ja toivon lasteni ottavan siitä perinteen, jonka välittävät edelleen omille lapsilleen.

Vierailija
17/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkeitä ja itsekkäitä palstalaisia on ehtinyt anoppi- ja mummoikään. Täysin uusi sukupolvi näyttää tekevän uudet tapaa viettää äitienpäivää ja ennenkaikkea tekevän siitä HELEVETIN HANKALAA!

Varmaan joku EU-direktiivi tulee kohta kuka saa juhlia ja ketä.

Vierailija
18/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä anopilla on ihan yhtälainen oikeus nähdä niitä lapsenlapsiaan kuin arvoisan äidinkin äidillä. Niin että jos miniälle ei anoppi mitenkään kelpaa, niin miksi ihmeessä ei isä voisi vierailla äitinsä luona lapset muassaan, vaan jotenkin itsestäänselvästi äiti + lapset on erottamaton paketti?

Kyllä tehdään vaikeaksi taas tämäkin juhla. Miksei voisi juhlia kaikkia äitejä ihan siitä riippumatta, kenen mamma kukakin on.

Vierailija
19/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ei tarvi lahjoa/kiittää äitiään siitä hyvästä että äiti on aikoinaan hänet synnyttänyt. Muistaakseni koko idea on lähtöisin kulutuksen kultamaasta, Amerikasta jossa joku pipipää teki juhlan kuolleen äitinsä muistolle. Joku äkkäs pistää päivän rahastettavaks ja nyt täälä kylmässä Suomessa perheet riitelle ja äidit ahdistuu tällaisesta turhasta juhlasta. olen äiti, en halua että minua juhlitaan saati lahjotaan.

Vierailija
20/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muista huomenna omaa äitiäni ollenkaan. Anoppi taas on miehen omalla vastuulla, muistaako vai ei.

Mies muistaa minua, ehkä :) Ajattelin leipoa kohta kakun huomista odottamaan, ja siivoan että saan huomenna levätä rauhassa. Minusta äitienpäivä on kaunis ajatus, eikä sen kaupallisuuskaan haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme