Mielipiteitä nimestä Siiri-Sofia?
Meille syntyy kohta tyttövauva ja tuota nimeä olemme ajatelleet hänelle. Mielipiteitä?
Kommentit (41)
yhdessä kamala nimi, erikseen kivat nimet.
mun tyttö myös Siiri-Sofia, eipä oo kaimoja tullu vastaan kuude vuode aikana.
Kaksi hittinimeä läiskäisty yhteen.
Ihan kivoja nimiä, ellei olisi joka toisella.
Kiva ja kaunis nimi :) kuulin muuten nyt eka kerran yhdistelmänä. Omat lapset syntyneet 90-luvulla. Työssäni olen tekemisissä pääasiassa eläkeikäisten ihmisten parissa.
Kaunis nimi sinäänsä, mutta itse kaksiosaisen nimen omistajana pyytäisin harkitsemaan. En koskaan ole pitänyt pitkästä nimestäni ja nyt aikuisiällä käytänkin vain nimen ensimmäistä osaa. Ja niin kaikki muutkin paitsi äiti...
Minullekin tulee mieleen tuo Kettusten kirja ja siltä perusteella Siiri-Sofia kuulostaa ällöltä nimeltä.
Tosi kaunis nimi! Tunnen yhden Siiri Sofian, ilman väliviivaa tosin :)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2011 klo 10:07"]
Vähän kuin Yngve-Juhani tai Börje-Kaarlo...
Sofia on prinseslöllee ja Siiri taas riuskan piian nimi.
[/quote]
Samaa mieltä, liian eriparia yhdysnimeksi. Siiri-Sohvi tai Siri-Sofia/Sara-Sofia olisivat enemmän samaa kieliasua.
MInun korvaani kuulostaa sellaiselta "äidin ja isin mussukalta". Taitaa olla teidän esikoinen?
Onhan tuo vissiin jo parivuotias. Tulikohan siitä Sirppa-Sorppa?
Vielä parempi ilman väliviivaa, Sara Sofia
Meillä on Siiri Sofia, ja on kyllä oikea isin ja äidin mussukka, kuten edellä joku sanoi:) Täällä meillä päin (isohko kaupunki Etelä- Suomessa) en ole törmännyt vielä yhteenkään Siiriin, vaikka olenkin luuhannut jo neljä vuotta perhekerhoissa yms.
No mielummin niin , että ilman sitä väliviivaa. Tyttärenne voi sitten vaikka valita kumpaa käyttää, mutta mikä pakkomielle on näihin kaksiosaisiin? Monella kaksiosaisen nimen omistajalla on täällä ollut kielteinen näkemys siihen väliviivaan. Usko heitä.
Jos minulle olisi siunaantunut tyttö, olisin aina halunut antaa hänelle nimen Ninni, Tove Jansonin "Näkymättömän lapsen" mukaan...
Kauniita tyttöjen nimiä on paljon: Iiris, Saaga, Ira, Verna, Viivi, Viola, Beata, Stella, Riina, Säde, Ida, Ada, Meri, Tuulia, Jenni jne. jne.
Siiri kuulostaa lemmikin nimeltä...
Silja
Selja
Senja
Sofia
Sylvia
Sara
Saga
Selina
parempia.
että oletpas kauniin nimen minulle antanut
Ja Siiri yksin on hmm.. aika tylsä. Sofiasta tykkään.
Mutta Siiri-Sofia on poikkeus. Se kuulostaa kivalle yhdysnimelle.
Ja paljon kivempi kun joku Sara-Sofia niinkun joku ehdotti.
ja eriparisuudesta. Minusta tälle nimelle antaa "sitä jotain" juurio se ehkä pieni eriparisuus, siis joku Sara-Sofia ne on liian samaa väritöntä kastia.
Siiri-Sofiassa on paljon enemmän potkua.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2011 klo 10:07"]
Vähän kuin Yngve-Juhani tai Börje-Kaarlo...
Sofia on prinseslöllee ja Siiri taas riuskan piian nimi.
[/quote]
Samaa mieltä, liian eriparia yhdysnimeksi. Siiri-Sohvi tai Siri-Sofia/Sara-Sofia olisivat enemmän samaa kieliasua.
[/quote]
Yngve Johan, Karl-Börje, Sigrid Sofia/Siri-Sofia
Tosi nätti, mutta tosi tavanomainen.
niin tuon nimen saisi ilman, mutta nimet erikseen