Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavien vauvojen ihannointi ja lasten ylensyöttäminen

Vierailija
06.05.2011 |

Ärsyttää kun aina lihavia vauvoja ihannoidaan tyyliin "onpa kivan kokoinen, hyvin on kasvanut". Mua ärsyttää kun äidit syöttää vauvoistaan ylilihavia. Oon törmännyt vauvoihin jotka on alle kuuden kuukauden ikäisinä 9-10 kiloisia ja neuvolassa ei tähän puututa mitenkään. Ei voi olla vauvalle terveellistä, että äiti syöttää syöttämistään. Ei lasta nälässä tarvii pitää, mutta kyllä vauvankin voi ylensyöttää. Ja varsinkin, kun lisäruokia aletaan antaan, niin pienelle vauvalle saatetaan syöttää pilttiä monta purkkia päivässä.

Ja sitten ärsyttää semmonen, että jotkut äidit syöttää lapsilleen karkkia jo tosi pienenä. Kun vuoden jälkeen saa alkaa antaa samaa ruokaa kun muukin perhe syö, niin tää ymmärretään niin että lapselle saa ruveta antaan pullaa ja karkkia. Hitto että sieppaa nähdä näitä ylilihavia taaperoita, jotka ei vaatteisiinsa mahdu. Musta toi on jonkin tapaista pahoinpitelyä, kun lapsista ehdontahdoin tehdään liian lihavia!

Mun mielestä lapselle ei tarvii antaa karkkia heti noin pienenä, kun ei se sitä ite vielä edes tajua pyytää. Pääsee vanhemmatkin helpommalla kun ei lapset kauppareissullaan saa raivaria karkkihyllyllä. Näin meillä siis tehdään. Pienet lapset ei tajua karkista vielä hölkäsen pölähtämää. Sitten tietty kun menevät hoitoon, niin oppivat varmasti muilta, mut nyt kotihoidossa on helppoa pitää vielä karkittomina...

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mennyt aivan liian pitkälle. Kuka normaali ihminen ajattelee vauvan pyöreyttä lihavuutena? En tiedä enkä tunne yhtään lihavaa vauvaa. Vauvan kuuluu olla lihava.

Lihavuus on terveysriski. Siitä huolimatta tällaisen aloituksen lietsoma taivastelu on sairasta.

Vierailija
42/66 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kuuluu ihan oikeesti olla vauvanpyöreä mua säälittää laihat vauvat. Mä en ole koskan väkisin lapsiani syöttäny ovat syöneet oman halunsa mukaan ja ihanan pyöreitä ovat olleet. Yleensähän vauvat ovat enemmän tai vähemmän pyöreitä ja jos ovat laihoja ovat yleensä painon tarkkailussa.

On eriasia jos vauva on vauvanpyöreä taikka ylilihava. Näkeehän sen jo kasvukäyrässäkin, kun siinä on se +2sd viiva, että kun sen päälle rupee menemään reippaasti, niin jo on vauvalla liikaa massaa. Ja en tarkoita nyt muutaman kuukauden ikäistä vauvaa, vaan näitä suunnilleen puolen vuoden ikäisiä. ap

Ei ne vauvan läskipoimut mitään takoita. Pelkällä tissimaidollakin voi pulskistua niin, että makkarapoimut pitää kesäkuumalla sideharsolla kuivata ja talkita..

Itse olin vauvana suorastanmischelinien mainos ja alipainoinen minusta kasvoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihan ok, mutta liian lihava vauva <a href="http://www.treehugger.com/files/2008/11/sama-baby-organics.php" alt="http://www.treehugger.com/files/2008/11/sama-baby-organics.php">http://www.treehugger.com/files/2008/11/sama-baby-organics.php</a&gt; Ja sitten ihana, hoikempi sellainen <a href="http://en.fotolia.com/id/3283602" alt="http://en.fotolia.com/id/3283602">http://en.fotolia.com/id/3283602</a&gt; Kysymys on naamasta... ei liikaa tavaraa.

Ei ollu mikääm lihava tuo ensimmäinen vauva, ihan normaali pullaposki.

Vierailija
44/66 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi täysimetetty. Tuttavapiirin lihavin lapsi oli täysimetetty 6kk ikään. Kun alkoi kiinteitä syödä, söi noin kaksi kertaa enemmän kuin muut vauvat. Ihan järkyttäviä määriä, ja meno on jatkunut samanlaisena. Painokontrollissa on nyt neljävuotiaana nimenomaan ylipainon takia (mitat jotain 105 cm / 21 kg).

Vierailija
45/66 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nähnyt ja kummastellut vauvoa/taaperoita jotka ihan oikeasti on syötetty järkyttävän lihaviksi.

Esim. kun olin esikoisen kanssa vauvajumpassa oli yksi vauva (=alle 1 v) niin painava että äidillänsä oli hankaluuksia nostella tyttöä. Näin puistossa ja kauppareissuilla tuon tyttövauvan esim. syövän kokonaisia suklaapatukoita hyvällä halulla ja juovan pillimehuja. Siis vauvana!

Kyseessä oli perheen esikoinen, joten hänet olisi ollut helppo pitää irti suklaapatukoista. Oikeasti meinasin tipauttaa silmäni päästä kun näin tuon tytön välipalat. Ei sellaisen massan kanssa tietenkään kävelemäänopettelu hirveästi edistynyt.

Vierailija
46/66 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha lihavaa vauva on hehkuttaa niin hurmaavaksi. Ei kaikki lapset ole niin nättejä. Suloisia omalla tavallaan ja arvokkaita, mutta turha kääntää mustaa valkoiseksi.

Vierailija
47/66 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö painoi 4kk 10kg, ja ihan lapsentahtisesti imetetty, ei lisäruokia. Ja kyllä kauhisteltiin neuvolassa että miten voi olla noin lihava, annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. nyt 1v ja paino on tasaantunut sopivaksi, edelleen saa syödä niin paljon tai vähän kuin haluaa (sormiruokailu). eikä mun mielestä karkkia ja pullaa tms alle 3v..

Vierailija
48/66 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli esikoinen laiha-> tosin kärsi refluksitaudista

koulus oli pullukka 10 kiloa puolivuotiaana... huusi nälkääsä mutta rytmi oli ok söi kotona tehtyjä soseita, tissikään ei kelvannut kuin 3kk kun sieltä ei tullut yhtä nopeasti kuin tuttipullosta, vuoden iässä paino tasaantui kun lähti liikkeelle! nyt on normi sopusuhtainen poika, tosin ikäisiään pidempi...

Vierailija
49/66 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siihen vauvan ulkonäköön oikein voi vaikuttaa? Siis miten syöttää että vauva ei olisi ruipelo eikä lihava? Minulla kun oli vauva jolla oli kyllä kaksoisleuka ja pyöreät muodot muutenkin, mutta kontrolleissa käytiin kun pyöreydestä huolimatta painokäyrä painui alle -2- käyrän. Liikuntaako pitäisi lisätä vai mitä, rintamaidon koostumukseen kun on paha itse vaikuttaa.

Ja noihin ap:n linkittämiin kuviin. Kukaan tuskin ihannoi tuollaisia lapsia.

Vierailija
50/66 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävät? En ymmärrä. Minulle ei ainakaan muiden syöttämiset kuulu. Nälässä nyt ei kuitenkaan kannata lasta pitää. Ei tartte katsoa toisen lapsia, jos oikein ärsyttää.

Taitaa koko ketju olla vain yritys ärsyttää äitejä? Ap tuntuu olevan niin tietoinen "oikeista" mitoista.

Omat lapset olleet vauvana hyvin tukevia ja sitten liiankin laihoja ja saaneet herkkujakin ja saavat edelleen ilman paino-ongelmia..

Vierailija
51/66 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kuvista, sehän se juttu vissiin olikin että noi lihavat vauvat on rumia mutta näköjään on ketjutolkulla puolustusta että lihavat vauvat on just sööttejä... Siis onko ne lihavat nättejä vai ei? Mä komppaan aapeetä, lihavat vauvat on rumia.

Vierailija
52/66 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkin mielestä on kaunista. Yksi tykkään pulskemmista ja toinen hoikemmista, turha siitä on kiistellä. Toivottavaa olisi että joakiselle se oma vauva olisi kuitenkin se kaunein ja ihanin.

Mitä taas terveysjuttuihin tulee niin varmaan kaikki on sitä mieltä ettei ole hyvä syöttää taaperoa herkuilla lihavaksi. Mutta jos nyt puhutaan vauvoista jotka ovat pelkällä rintamaidolla keränneet ne makkaransa niin siinä ei ole mitään epäterveellistä eikä tuolla lailla tullut vauvalihavuus lisää mitään riskiä ylipainoon myöhemmällä iällä.

Vierailija
53/66 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niita lihavia vauvoja. Tottakai vauvassa on aina pyöreyttä, mutta sellainen sopusuhtainen lapsi, jonka kasvot ja silmät ei uppoa paksuihin poskii ja jalat ei ole yhtä makkaraa on vissiin yleisesti kuitenkin kauniina pidetty, koska niitä mainoskuvissakin käytetään eniten.

Itsellä kolme lasta, joista "hoikinta" on eniten kehuttu vauvana ja onhan se fakta, jos kuvia katsoo, niin tuo on kaunis lapsi. Silmät suuret, sopivan pyöreät posket, söpö leuka ja ylipäätään vaikutelma on "siro" eikä jössikkä.

Vierailija
54/66 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa nyt noita viestejänne. Niin naurettavaa. Ei se paino ja pituus kerro yhtikäs mitään teidän vauvanne paremmuudesta tai suloisuudesta. Vauvoja on erilaisia ja erikokoisia. Tietenkin (joillain) isojen vauvojen äideillä on tarve puolustaa ja selitellä oman vauvansa kokoa - aivan kuten pienten vauvojenkin äideillä on tarve selitellä.

Ihan varmasti te olette hyviä äitejä ja jokainen hoitaa omaa lastaan niin hyvin, kuin mahdollista. Teette itsenne tosi typeriksi näillä vertailuillanne.. Ei voi sanoo muuta kun että voi laps parkoja. :(

Pienestä se alkaa...

Mikä ihmeen tarve riidellä moisesta? Asia taitaa olla aika arka paikka?

- Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa..

Vierailija
55/66 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa nyt noita viestejänne. Niin naurettavaa. Ei se paino ja pituus kerro yhtikäs mitään teidän vauvanne paremmuudesta tai suloisuudesta. Vauvoja on erilaisia ja erikokoisia. Tietenkin (joillain) isojen vauvojen äideillä on tarve puolustaa ja selitellä oman vauvansa kokoa - aivan kuten pienten vauvojenkin äideillä on tarve selitellä.

Ihan varmasti te olette hyviä äitejä ja jokainen hoitaa omaa lastaan niin hyvin, kuin mahdollista. Teette itsenne tosi typeriksi näillä vertailuillanne.. Ei voi sanoo muuta kun että voi laps parkoja. :(

Pienestä se alkaa...

Mikä ihmeen tarve riidellä moisesta? Asia taitaa olla aika arka paikka?

- Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa..

Vierailija
56/66 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö tässä nyt niin että ap 1 - saivartelija 0

:DD

-sivusta seurannut

Vierailija
57/66 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan leuan alla kuuluu olla makkara!

Antaisitko jonkun hyvän plastiikkakirurgin yhteystiedot, niin saadaan meidän hoikalle vauvalle se makkara leuan alle, jonne se kuuluukin.

Vierailija
58/66 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun esikoine lihosi imettämällä oikeen kunnon pulleroksi, nyt 8v on ihan rimppakinttu.

Vierailija
59/66 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun esikoine lihosi imettämällä oikeen kunnon pulleroksi, nyt 8v on ihan rimppakinttu.

vissiin tstä ei olekaan ketjussa ollut kys vaan siitä että lihavat vauvat on rumia!

Vierailija
60/66 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkaansa nuo väitteet. Meillä neuvolan täti sanoi, että vauva ei voi olla ylipainoinen, paitsi siinä tapauksessa, jos alkaa saada velliä, koska se venyttää vatsalaukkua, jolloin lapsen nälkä kasvaa tarvetta suuremmaksi.

Mutta mun kaverilla on vauva, joka painoi yli 9kg puolivuotisneuvolassa, ja lapsi ei ollut saanut mitään muuta ravintoa kuin tissimaito. Eli ei tod ollut mikään liikalihava. Lapsi oli sellainen kuin hänen oli hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi