Alkaisitko vielä 30 vuotiaana syömään hormoneja
Tekisi mieli pistää piuhat poikki, mutta mies ei oikein kannata. Kierukka ei jotenkin innosta. Mietin jos alkaisin syömään monen vuoden jälkeen taas harmonetteja. Onkohan enemmän riskejä tällä iällä.
Kommentit (10)
e-pillereitä ja harmonet merkki kyllä tuntui sopivan, ainakin silloin. En tupakoi, joten riskien ei senpuoleen pitäisi nousta.
ap
eroavat tavallisista? Onko hormonimäärä pienempi? Ehkäisyrengasta käytin joskus, mutta ei oikein sopinut minulle.
ap
Jotenkin ne pillerit kuuluivat nuoruuteen, kavereilla taitaa olla kaikilla kierukka.
ap
Olen 16-28 vuotiaana ollut käytännössä kokoajan jonkun hormonin vaikutuksessa. Pillereitä ensin, välissä kaksi raskautta, sitten hormonikierukka yli viisi vuotta. Kierukka poistettiin pari vuotta sitten, ja elämäni muuttui täysin. Tajusin, että minulle ei hormonit sovi.
Miehelle olen sanonut, että jos seksiä haluaa, sopii mennä laittamaan piuhat poikki ensin.
Se on nyt miehen vuoro hoitaa ehkäisy.
sekä keltarauhashormonia että estrogeenia. Minipillerit sisältävät ainoastaan keltarauhashormonia, niitä syödään tauotta joka päivä. Hormonimäärä ei välttämättä ole pienmpi. Sopivat monesti niille, joille yhdistelmäpillerit eivät sovi.
Jos harmonette on sinulle sopinut hyvin, en sinun tilanteessasi välttämättä vaihtaisi minipillereihin kun et tupakoikaan. Itse olen ennen lapseni saamista syönyt yhdistelmäpillereitä 34-vuotiaana. Ei se, että sinulla on pitkä tauko käytössä tässä välissä ja ikää tullut lisää ole mikään ongelma. Kysy lääkäriltäsi lisää, jos ja kun haet reseptiä.
katkomaan piuhojaan :P Joku ihme ego-juttu ;)
ap
harmonettien kanssa :D Nyt kun on 3 lapsen jälkeen jäljellä nahkapussit x))
ap
Pillerit ovat nykyään aivan erilaisia kuin ennen, jolloin niin syöminen suositeltiin lopettavaksi jo olikohan se 35-vuotiaana.
Olen itse lähempänä 50 vuotta, ja syönyt pillereitä tähän asti. Ja erittäin tyytyväinen!
Juttele lääkärille, sinulle kyllä löytyy sopiva hormonivalmiste. Varsinkin jos et tupakoi.