Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajurakoa naapurin "yh" äitiin sis.myös avautumista.

Vierailija
06.05.2011 |

Tällä naapurilla on siis 4-vuotias tytär, joka on joka viikko torstaista sunnuntaihin isällään. Hän on koko ajan niiiin rasittunut ja väsynyt olemaan yksinhuoltaja. Saanko nyt oikeasti sanoa suoraan, mitä hemmettiä? Mies maksaa sitä paitsi täydet elarit, vaikka lapsi on puolet viikosta hänellä.

Monellako ydinperheen äidillä on joka viikko 4 päivää aikaa itselleen?! Ei minulla ainakaan, vaikka mies onkin mukana kuviossa. Totta kai mies tekee osansa, mutta ei häneltäkään voi mahdottomia vaatia pitkien työpäivien jälkeen... En ole katkera, mutta tämä kaveri taitaa kohta olla entinen, kun tunnusti vielä tahallaan hankkiutuneensa raskaaksi, jotta mies ei lähtis :(

Miten muotoilen kauniisti, etten halua olla hänen kanssaan sen enempää tekemisissä? Kyseessä siis naapuri, huoh.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei hänellä tuollaista ahdasmielistä ja kateellista "kaveria" olekaan. Parempi vaan. Kuvittelet ap itsestäsi ja omasta paremmuudestasi vähän liikoja.

Vierailija
2/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itsekin yh. En tajua tuota marttyyrinkruunun kantoa, mutta jokainen tyylillään ja jokainen jaksamisensa tasolla. Älytöntä kilpailla elämän raskaudella.

Ota vaan etäisyyttä. Moikkaa ystävävllisesti, mutta älä jää juttelemaan. Älä suotta hänelle avaudu, tee se mieluummin täällä, ei se todennäköisesti tajua kuitenkaan vaan loukkaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö että naapuri saa OMAA aikaa 4 päivää viikossa vaikka on YH???

Ota itsekin ero niin eiköhän helpota.

Vierailija
4/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinka tärkeää tässä on nyt se että on yh?

Mikä sinua harmittava asia oikein on?

(ps. mistä tiedät väsymyksestä, jos esim masentunut?)

Vierailija
5/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla tylsääkin olla yksin, kun lapsi isällään...

Vierailija
6/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei hänellä tuollaista ahdasmielistä ja kateellista "kaveria" olekaan. Parempi vaan. Kuvittelet ap itsestäsi ja omasta paremmuudestasi vähän liikoja.

En minä mitään vertaile. En vain jaksa kuunnella, kuinka raskasta hänen elämänsä on ja kuinka helppoa minulla on, kun on mies talossa ja miten kiltit lapset minulla on. No, kasvatusta ja aikaa kai se vaatii, mutta kun hänellä ei koskaan ole ollut aikaa, kun on yh... Ja oikeasti olen nyt jaksanut hymistellä 3 vuotta, mutta nyt tuli stoppi kun kertoi "vahinkoraskaudestaan". Meni viimeinenkin säälinripe häntä kohtaan viemäristä alas. Aluksi olen ottanut lasta hoitoon aina silloin tällöin auttaakseni, mutta en enää kun selvisi, kuinka paljon lapsi oikeasti on isällään.

Ap:ta ahdistaa lähteä hakemaan posti, kun naapuri taitaa taas vaania kahvikutsua. Ehkä sanon, että minulla on kiire ja siivouspäivä.

Vierailija
7/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla tylsääkin olla yksin, kun lapsi isällään...

No niin voi ollakin, mutta naapurini on osoittautunut pahimman luokan "energiasyöpöksi". Aina kun juttelen hänen kanssaan, tuntuu kuin olisin jäänyt junan alle. En usko, että on kovin masentunut, tykkää vaan valittaa.

No joo, taisi olla typerää kertoa että on yh. Nyt kaikki takertuvat siihen. Olisi pitänyt kertoa rasittavasta naapurista, jolla on lapsi... Tuttaviini kuuluu useampikin totaali-yh, jotka jaksaa painaa koko ajan valittamatta töissä ja kotona. Hattua nostan heille :)

Ap

Vierailija
8/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-äidillä on lapsen isä tukenaan ja yh-äidllä on omaa aikaa ja siksi ap ei voikaan päteä olemalla kaikkia lapsia rakastava kanaemo, joka ottaa hyvästä sydämestään yh-äidin lapsiraukan välillä hoitoon, koska yh-äidin lapsiraukkahan jää muuten vaille ydinperheen AINOAA OIKEAA tapaa elää perheenä.

Ap:n ongelma on siis se, että hän ei pääsekään tekemään hyväntekeväisyyttä ja auttamaan "pyyteettömästi" naapurin yh-raukkaa, jolla on niin vaikeeta.

Vierailija
9/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyään yh:n määritelmä? Eihän tämä naapuri todellakaan ole yh, jos lapsi viettää puolet viikosta isänsä luona joka ikinen viikko.

Yhtä hyvin voisi tämä lapsen isä puhua itsestään yh-isänä!

Yh = yksinhuoltaja, tai näin minä ainakin olin kuvitellut ennen kuin tänään tälle palstalle eksyin.

Vierailija
10/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyään yh:n määritelmä? Eihän tämä naapuri todellakaan ole yh, jos lapsi viettää puolet viikosta isänsä luona joka ikinen viikko. Yhtä hyvin voisi tämä lapsen isä puhua itsestään yh-isänä! Yh = yksinhuoltaja, tai näin minä ainakin olin kuvitellut ennen kuin tänään tälle palstalle eksyin.

nykyään taidetaan vaan hankkiutua `YH``ksi ihan vaan rahan eli tukien takia........

Vierailija
11/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti voi olla yksinhuoltaja riippumatta siitä, että tapaako isä lastaan lainkaan tai vaikka lapsi tapaisi isäänsä paljon ja esim. asuisi isällään vuoroviikoin. Samoin äiti voi olla yhteishuoltaja, vaikka isä ei tapaisi lapsia lainkaan. Ja samoin toisinpäin, jos isä on yh ja äiti etävanhempi.

Huoltajuus ja tapaamissopimukset ovat siis kaksi ihan eri asiaa. Yksinhuoltajuus ei tarkoita sitä, että lapsi ei voisi tavata isäänsä paljonkin.

on nykyään yh:n määritelmä? Eihän tämä naapuri todellakaan ole yh, jos lapsi viettää puolet viikosta isänsä luona joka ikinen viikko.

Yhtä hyvin voisi tämä lapsen isä puhua itsestään yh-isänä!

Yh = yksinhuoltaja, tai näin minä ainakin olin kuvitellut ennen kuin tänään tälle palstalle eksyin.

Vierailija
12/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-äidillä on lapsen isä tukenaan ja yh-äidllä on omaa aikaa ja siksi ap ei voikaan päteä olemalla kaikkia lapsia rakastava kanaemo, joka ottaa hyvästä sydämestään yh-äidin lapsiraukan välillä hoitoon, koska yh-äidin lapsiraukkahan jää muuten vaille ydinperheen AINOAA OIKEAA tapaa elää perheenä.

Ap:n ongelma on siis se, että hän ei pääsekään tekemään hyväntekeväisyyttä ja auttamaan "pyyteettömästi" naapurin yh-raukkaa, jolla on niin vaikeeta.

Vierailija
13/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään yh:t on just tollasii täysin itsekkäitä nariskoja jotka vieläpä ihan itse ajavat itsensä tilanteeseen... ja pian ovat raskaana taas jollekin toiselle ukolle'

ja valitus senkun kiihtyy.....

sit näitä pitäs vielä päähän paijata ja kaikki eteen tehdä ja ilmatteeks antaa..

kyllä menee yhteiskunta ihan hulluksi!!!

Vierailija
14/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-äidillä on lapsen isä tukenaan ja yh-äidllä on omaa aikaa ja siksi ap ei voikaan päteä olemalla kaikkia lapsia rakastava kanaemo, joka ottaa hyvästä sydämestään yh-äidin lapsiraukan välillä hoitoon, koska yh-äidin lapsiraukkahan jää muuten vaille ydinperheen AINOAA OIKEAA tapaa elää perheenä. Ap:n ongelma on siis se, että hän ei pääsekään tekemään hyväntekeväisyyttä ja auttamaan "pyyteettömästi" naapurin yh-raukkaa, jolla on niin vaikeeta.

AP haluaisi sääliä YH-äitejä, mutta naapurin-YH:lla onkin enemmän vapaa-aikaa kuin ydinperheellisellä. Vähän liian kivaa elämää YH:lle ja se AP:ta kismittää.

Vierailija
15/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-äidillä on lapsen isä tukenaan ja yh-äidllä on omaa aikaa ja siksi ap ei voikaan päteä olemalla kaikkia lapsia rakastava kanaemo, joka ottaa hyvästä sydämestään yh-äidin lapsiraukan välillä hoitoon, koska yh-äidin lapsiraukkahan jää muuten vaille ydinperheen AINOAA OIKEAA tapaa elää perheenä. Ap:n ongelma on siis se, että hän ei pääsekään tekemään hyväntekeväisyyttä ja auttamaan "pyyteettömästi" naapurin yh-raukkaa, jolla on niin vaikeeta.

Meillä ei todellakaan ole mitään oikeaa tapaa elää, mies tekee pitkää päivää yrittäjänä ja hyvä jos tunnistaa lapsensa, kun vastaan tulevat. Tämä on minun ongelmani...

Ja pyyteetön auttaminen johtui siitä, että luulin hänellä oikeasti olevan rankkaa. Haukkukaa vain, mutta jos minulla olisi puolet viikosta aikaa tehdä mitä vain, niin enpä ehkä viitsisi valittaa kun joutuu viettämään aikaa oman lapsensa kanssa loput viikosta.

Mutta naapuri käyttää yksinhuoltajuutta syyksi kaikkeen, mikä elämässä on pielessä. Ei voi kuulemma hakea töitä, koska joutuisi vuorotyöhön ja lapsen yksinhuoltajana se on vaikeaa. On myös vaikeaa lähteä yksin lapsen kanssa kauppaan, lääkäriin yms. paikkoihin...

On myös tiukkaa taloudellisesti, koska ei voi mennä töihin jne... Ja minun näkökulmastani heillä on yhteishuoltajuus, koska lapsi on puolet viikosta isällään. Eikö teillä muilla ole tuttuja, jotka imevät kaikki voimasi.

Vierailija
16/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aikaa itselleen säännöllisesti.

Oletkos puhunut näistä tunnoistasi naapurin kanssa? Sinnehän nämä jutut kuuluu, eikä vauvafoorumin puitaviksi.

Vierailija
17/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea termi siis olisi etä-äiti.

Ap, on olemassa energiasyöppöjä ihmisiä, joten suosittelen tosiaan, että keksit muutamia hyviä verukkeita, miksi et häntä enää tapaa esim. kyläilyt, siivoukset jne. Ihan kokonaan poikki ei kannata välejä laittaa, kun kerran naapuri on kyseessä, mutta opettele olemaan kohteliaan etäinen. Ei kaikkien kanssa tarvitse kaveerata, ja turhasta valittaminen nyt ainakin on todella ärsyttävää.

Vierailija
18/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni viimeinenkin säälinripe häntä kohtaan viemäristä alas.

No muista ihmeessä tämäkin kertoa hänelle. Että et enää edes SÄÄLI häntä...

Vierailija
19/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän yksinhuoltajuus ole kuin pirun huono tekosyy olla marttyyriäiti ja kurjuuden maksimoinnille.

Vierailija
20/35 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

energiansyöppö!!! Minulla on nimittäin myös sellainen naapuri. En jaksa olla hänen kanssaan sen enempää tekemisissä kuin on pakko, koska minullakin on juuri tuollainen junan alle jäänyt olo aina hänen tapaamisensa jälkeen. Minä tiedän hänen elämästään piirun tarkasti asioita. Miten hän on elänyt ennen ja miten nyt. Miten hänen lapsensa nukkuu, syö ja mitä on oppinut. ennekaikkea tiedän kuinka RANKKAA hänen elämänsä on. Ei ole yh. Minulla on ollut muutama samantyylinen kaverikin, mutta kummasti he ovat vain jääneet aika vähälle yhteydenpidolle. Tuota energiasyöppöyttä ei vaan jaksa. Siinä ei saa itselleen mitään vastinetta niin kuin normaalissa ystävyys/kaveri suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä