Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rintaruokitut vauvat nukkuvat lyhyempiä unia kuin pulloruokitut?

Vierailija
05.05.2011 |

Itse huomasin dramaattisen eron kun lopetin imetyksen. Lapsi alkoi nukkua yönsä kunnolla.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vauvat nukkuneet aina hyvin vaikka ovatkin tissiruokittuja 1v asti.

sanoisin että lapsikohtaista ja riippuu miten äidiltä maitoa tulee.

Vierailija
2/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvike on paksumpaa ja sulaa hitaammin kuin äidinmaito ja näin ollen pitää nälän pois kauemmin. Omat pulloruokitut ovat myös nukkuneet paremmin kuin rintaruokitut, en tiedä sitten onko ollut vain sattumaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen sitten imettänyt omiani. Muutoin olisivat varmaan nukkuneet vuorokaudet läpeensä.

Vierailija
4/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin neuvolassa, että jotkut lapset ovat hajuaistiltaan herkempiä jonka vuoksi äidin maidon haju saattaa herättää vauvan ruokahalun kesken unien, jos äiti nukkuu samassa huoneessa.

Vierailija
5/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että olen sitten imettänyt omiani. Muutoin olisivat varmaan nukkuneet vuorokaudet läpeensä.

Poika nukkui 1kk ikäisenä jo 8h putkeen, nyt 3kk ikäisenä vetelee usein jopa 12h!

Vierailija
6/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuvat lyhyempia unia mutta useammin. Minä tulkitsin niin, että koska äidinmaito on tujumpaa ruokaa, sitä ei jaksa syödä kerralla paljon (eikä ehkä rinnoista aina tulekaan), ja siksi syödään useammin.

Toisaalta tiivis tahti myös pitää maidontulon tasaisena. Senkin vauva tietää.

Vierailija
7/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan yhtä lyhkäisiä pätkiä nukkuvat. En tiedä sitten jos suurella otannalla tulisi jotain eroa.

Vierailija
8/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen, joka sai pullosta maidon nukkui todella huonosti ja lyhyitä pätkiä, kun taas kuopus täysimetyksellä ja rupesi nukkumaan yönsä (21-06)kaksiviikkoisena ilman heräilyjä ja päiväunetkin paljon paremmin kuin esikoinen.

Vierailija
9/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä juuri julkaistusta tutkimuksestahan tässä aloituksessa kai kyse olikin? :)

ja ihan yhtä lyhkäisiä pätkiä nukkuvat. En tiedä sitten jos suurella otannalla tulisi jotain eroa.

Vierailija
10/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissipojasta.Mutta nukkuu vieressäni ja heräsi aina tissille tunnin välein ilm.maidon hajuun..Kun lopetin yösyötöt alkoi myös uni maittaa paremmin..Välillä vieläkin yrittää,että saisko maistaa..

Vierailija
11/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä täysimetetty vauva nukkui esim. kolme-neljäkuisena yleensä 8-9 tuntia yöllä putkeen. Sitten kun hän alkoi liikkua, kontata ja kävellä, tuli yöheräilyjä. Nyt vuodenikäisenä uni maittaa taas hyvin.

Vierailija
12/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien kohdalla vauva aikana yhden kerran valvottu n. puoleen yöhön tai yhteen saakka. Muutoin ovat nukkuneet hienosti.

Esikoinen nukkui 4kk iässä koko yöt heräämättä, kuopus söi pidempään tissiä kerran yössä. Molempien "yö" illasta aamuun 10 tuntia. En ole koskaan ollut väsynyt vauvojen kanssa.

Vierailija
13/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos pulloruokinnalla tairkoitat korviketta, niin varmaan erittäin viisaana aapeena tiedät, että joillekin se aiheuttaa kauheat vatsavaivat, jolloin ei kyllä unet parane, taikka semi-vatsavaivat, jolloin ei unet parane. Joillekin se tietty sopiikin... Mulla pelkkä imetetty 4kk asti ja siit etiäpäin mukana kiinteet. likka nyt 1v4kk enkä ole vielä ikinä valvonut yötä siksi että hän ei nuku. Aina on nukkunut yönsä.

Vierailija
14/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lopetin esikoisella rinnan ja jäätiin pelkän pullon varaan, hän heräsi ainakin aiemmin yölllä syömään. Tämä noin 4 kk iässä. (Lopetin, koska vauva hylkäsi rinnan pullon takia)

Nyt neljättä imetän ja yöunissa on ollut 5-6 tunnin pätkä ilman rintaa. Tällä hetkellä taa syö jo aiemmin eli 4 tunnin kulluttua. Saa nähdä miten jatko. Pari tyttöä on syönyt tosiaan usein yöllä ja ehkä johtui tottumisesta

Vierailija
15/15 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vain ole kelvollisia imettäjiä, sillehän ei mitään voi. Kyllä meidän rintaruokitut lapset ovat nukkuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi