Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TABU: Oletko koskaan pahoinpidellyt lastasi esim. tukkapölly, luunappi

Vierailija
05.05.2011 |

Oletko koskaan kurittanut lastasi ja jos niin miten?

Itse olen kerran antanut n. 7kk ikäiselle tyttärelleni pienen luunapin käsivarteen, kun kitisi vaan ja mä olin hermorauniona. Se on ainoa kerta. Ei se ilmeisesti edes sattunut, koska tyttö ei ruvennut itkemään. Mutta sitäkin kertaa kadun edelleen. Nyt tyttö on jo yli 3-vuotias.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmat turhaan pelästyvät joka ripsausta (tarkoitti siis esim. tukkapöllyä tai luunappia). Hänen mielestään sekin on parempi kuin ns. vapaa kasvatus, jonka tuloksia kyllä kaikki näkevät... esim. koulukiusausjutuissa.

Yksi näkökulma tämäkin!

Vierailija
22/27 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli ulos tutkimus, jonka mukaan Englannissa pienet koululaiset (4-7v) ovat usein agressiivisia eivätkä pysty hyväksymään auktoriteettejä. Kuulemma vapaan kasvatuksen seurausta, vanhemmat ovat lepsumpia, eivätkä kurita ja kasvata lapsiaan.

Tämän kertoen, en itse ole ruumiillisen kurituksen kannalla, mutta en myöskään vapaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset, niin kuin aikuisetkin, ovat yksilöitä ja persoonia, ja osa on rauhallisia luonnostaan, osa taas voimakastahtoisia ja räiskyviä.

Meillä tämä ilmenee niin, että 4v. esikoinen (poika) on voimakastahtoinen ja to-del-la uppiniskainen. Sanomista ei meinaa uskoa millään, ei sitten millään. Jäynääkin keksii jos jonkinlaista, koettelee monin tavoin ja pelaa valtapeliä. Uhkailu, kiristys ja lahjonta on päivittäin käytössä, samaten jäähypenkki. Ainut vaan, ettei meinaa jäähylläkään pysyä istumassa, vaikka on sinne aina takaisin kannettu ja tehty selväksi, että täällä nyt istut ja rauhoitut sen 2 minuuttia. Tätä on toistettu jo 2 vuotta, huoh... Viimeisimpänä konstina olen vienyt pojan suihkuun vaatteet päällä, kun ei muuten riehuminen lopu. Siihen suihkuun kyllä loppuu! Nyt on alkanut jo uhkauskin suihkusta rauhoittaa menoa, hyvä niin.

Toinen poika taas on aivan erilainen kuin veljensä. Leikkii rauhassa itsekseen, kutakuinkin aina hyvällä tuulella, sopeutuvainen, rauhallinen. Helppo lapsi.

On helppoa olla hyvä ja rauhallinen vanhempi, kun lapsi on kiltti.

Onkohan toisten vanhempien tuomitsijat saaneet vain niitä helppoja lapsia?

He ovat vain olleet tietoisia jo hankintavaiheessa,että lapsesta voi sitten tulla myös aika jäärä ja päättäneet silti hankkia lapsen hyväksyen tämän äksyilyineen kaikkineen.

Sanoit,että toinen poikasi on kutakuinkin aina hyvällä tuulella, ja siten on helppo olla hyvä ja rauhallinen vanhempi. Mun lapseni ei todellakaan ole sieltä hyväntuulisimmasta päästä eikä tietyissä tilanteissa ole mitenkään helppo olla itse rauhallinen, mutta olen sitä silti,koska siten se lapsikin rauhottuu ennen pitkää. Kyllä meillä väännetään vaikka mistä ja vaikka kuinka usein, ja kyllä siinä hermot on koetuksella, mutta järki ei kuitenkaan katoa minnekään ja todellakin osaan olla satuttamatta ja nöyryyttämättä lastani.

Tämä kiltimpi poikasi ei siis joudu vaatteet päällä suihkuun sen takia,että on aina hyvällä tuulella? Sillä tavallahan opetat molemmille,että ilo ja hyväntuulisuus on ainoa tunne mitä saa tuntea, kaikki muu on kätkettävä.

Vierailija
24/27 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommille lapsille olen antanut tukkapöllyä.

Vierailija
25/27 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku mua samalla tavalla nappais hiuksista kun itse joskus olen napannut lapselta. Menis mullakin nopeemmin kaaliin.

En mä lapsiani mätki turpaan, todellakaan.

Vierailija
26/27 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmesta lapsestani. Miestänikään en ole hakannut.

Palsta mammat vetävät tästä samantien johtopäätöksen, että olen alistaja, jonka lapset tai mies eivät uskalla tehdä mitään. Palstalaisten perheissä uskalletaan näyttää tunteet ja vaikka lyödä, jos siltä tuntuu.

Pahoinpitelijät etsivät aina vertaistukea.

Vierailija
27/27 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli ulos tutkimus, jonka mukaan Englannissa pienet koululaiset (4-7v) ovat usein agressiivisia eivätkä pysty hyväksymään auktoriteettejä. Kuulemma vapaan kasvatuksen seurausta, vanhemmat ovat lepsumpia, eivätkä kurita ja kasvata lapsiaan. Tämän kertoen, en itse ole ruumiillisen kurituksen kannalla, mutta en myöskään vapaan.

eli ei pitäisi sotkea termejä keskenään.