Morsian suuttui! Mitä nyt pitäisi tehdä? Auttakaa!
Saimme kauniin kutsun häihin. Juhliin kutsuttiin koko perheemme. Lahjan sijasta oli toivomus rahasta remonttiin.
Av:lta olen oppinut, että vieraiden pitää viedä se summa rahaa mitä syövät. Soitin ja kysyin morsiamen äidille, että kuinka paljon he maksavat pitopalvelulle tai vastaavalle yhdestä ruokailijasta ja että onko lapsista alennusta. Kysyin vielä, että kun mieheni on ruoka-allerginen, niin onko hänestä ylimääräisiä kuluja.
Nyt morsian on syyttä suuttunut minulle, kun hänen sanojensa mukaan olen kiittämätön, sivistymätön jne ja mitään lahjaa ei olisi ollut pakko antaa.
Mutta enhän voi mennä vieraaksi, jos en tiedä sopivaa summaa!!!!!
Kommentit (16)
Saa ajatella itse. Av ei ole "se ainoa oikea tiedon lähde". Päinvastoin, jos katsoit tulokyselyä niin täällä on sikana 6000e tienaavia kitiseviä akkoja joilla on rahat loppu.
Toi että juhliin viedään se mitä syödään on hyvä tsoukki, entäs sitte ristiäiset, rippijuhlat ja ne hautajaiset!?!
Ei sua sen takia kutsuttu että miehesi tienaa hyvin, tai ties vaikka kutsuttiinkin!? Musta joku 50-100e perheeltä on ihan ok. Tod. näk. sut haluttiin mukaan vain juhlistamaan parin onnea. Kaikki tietää että häät maksaa, eikä sitä kaikkea saada lahjoina takaisin.
sun olisi pitänyt lähettää kaunis painettu kortti, johon olisi kirjattu grammamääräisesti teidän syömiset häissä, jotta morsian olisi voinut laskea tarkan summan.
Saimme kauniin kutsun häihin. Juhliin kutsuttiin koko perheemme. Lahjan sijasta oli toivomus rahasta remonttiin.
Av:lta olen oppinut, että vieraiden pitää viedä se summa rahaa mitä syövät. Soitin ja kysyin morsiamen äidille, että kuinka paljon he maksavat pitopalvelulle tai vastaavalle yhdestä ruokailijasta ja että onko lapsista alennusta. Kysyin vielä, että kun mieheni on ruoka-allerginen, niin onko hänestä ylimääräisiä kuluja.
Nyt morsian on syyttä suuttunut minulle, kun hänen sanojensa mukaan olen kiittämätön, sivistymätön jne ja mitään lahjaa ei olisi ollut pakko antaa.
Mutta enhän voi mennä vieraaksi, jos en tiedä sopivaa summaa!!!!!
Kannattaa kysyä, onko hankittu Alkosta vai Virosta, koska se vaikuttaa aika lailla hintaan.
Nyt morsian luulee, etten ajatellut näistä menevän kuluja ollenkaan.
Kiitti vinkistä! Av:hen voi aina luottaa! ap
Kannattaa kysyä, onko hankittu Alkosta vai Virosta, koska se vaikuttaa aika lailla hintaan.
sun olisi pitänyt lähettää kaunis painettu kortti, johon olisi kirjattu grammamääräisesti teidän syömiset häissä, jotta morsian olisi voinut laskea tarkan summan.
Saimme kauniin kutsun häihin. Juhliin kutsuttiin koko perheemme. Lahjan sijasta oli toivomus rahasta remonttiin. Av:lta olen oppinut, että vieraiden pitää viedä se summa rahaa mitä syövät.
Häihin hän viedään oma vaaka, jolla syömiset punnitaan. Sitä ennen on kysytty pitopalvelulta, mikö kunkin ruokalajin kilohinta on.
Ja häälahja annetaan esin, esim. 50 euroa. Sitten syödään sen mukaan, mihin on varaa. *Ehkä vielä 20 grammaa sisäfilettä, vai säästäiskö sen 45 grammalle kakkua?*
Saimme kauniin kutsun häihin. Juhliin kutsuttiin koko perheemme. Lahjan sijasta oli toivomus rahasta remonttiin. Av:lta olen oppinut, että vieraiden pitää viedä se summa rahaa mitä syövät.
Häihin hän viedään oma vaaka, jolla syömiset punnitaan. Sitä ennen on kysytty pitopalvelulta, mikö kunkin ruokalajin kilohinta on.
Ja häälahja annetaan esin, esim. 50 euroa. Sitten syödään sen mukaan, mihin on varaa. *Ehkä vielä 20 grammaa sisäfilettä, vai säästäiskö sen 45 grammalle kakkua?*
Ja kilohinta määräytyy punnittavan henkilön tuntipalkan mukaisesti. Erikseen peritään sitten wc maksut koska siellähän voi käydä muuten tyhjentämässä välillä.
pelkkää syömistä laskea. Kukas sitten kustantaa koristeet ja muut?? Kyllä sun pitää mun mielestä kysyä nyt häiden kokonaisbudjetti ja jakaa se sitten vierasmäärällä, sitten saat teille kohdistuvat lahjasumman. Ja jos vieraista joku jää pois tai joku tulee lisää niin joko maksatte häiden jälkeen hieman lisää tai saatte hyvitystä. Mun mielestä alle 5€ hyvityksiä ei tarvitse maksaa. Se on rahvaanomaista.
Joutuuko maksamaan omasta tuomastaan Tuttelista ja piltistä? Eli punnitaanko vauvakin tuolloin?
Vai meneekö kenties punnittaessa kolminkertainen maksu, kun ei ole opettanut vauvalle tapoja ja sitä, ettei omia eväitä yksinkertaisesti viedä???
Auttakaa mammat auttakaa!
Ja kilohinta määräytyy punnittavan henkilön tuntipalkan mukaisesti. Erikseen peritään sitten wc maksut koska siellähän voi käydä muuten tyhjentämässä välillä.
Häihin hän viedään oma vaaka, jolla syömiset punnitaan. Sitä ennen on kysytty pitopalvelulta, mikö kunkin ruokalajin kilohinta on. Ja häälahja annetaan esin, esim. 50 euroa. Sitten syödään sen mukaan, mihin on varaa. *Ehkä vielä 20 grammaa sisäfilettä, vai säästäiskö sen 45 grammalle kakkua?*
On vähän heppoinen kertoperuste. Se ei ota huomioon kokonaistilannetta, kuten lapsia. Parempi on vahvistettu verotettava tulo tai päiväsakkosumma. Päiväsakko ottaa huomioon huollettavista aiheutuvät vähennykset. Eli syöty grammamäärä kertaa tuloperusteinen päiväsakko.
Koristeista ei pidä, tai on huonokuuloinen ja musiikkia ei kuule?
Pitääkö silloinkin maksaa näistä?
Ja saanko lähtiessäni aikaisin, sitten ottaa koristeita mukaani, kun olen kerran niistä maksanut?
pelkkää syömistä laskea. Kukas sitten kustantaa koristeet ja muut?? Kyllä sun pitää mun mielestä kysyä nyt häiden kokonaisbudjetti ja jakaa se sitten vierasmäärällä, sitten saat teille kohdistuvat lahjasumman. Ja jos vieraista joku jää pois tai joku tulee lisää niin joko maksatte häiden jälkeen hieman lisää tai saatte hyvitystä. Mun mielestä alle 5€ hyvityksiä ei tarvitse maksaa. Se on rahvaanomaista.
Koska kaikkien erikoisruokavaliota käyttävien kulut ovat tietty korkeammat! On myös hyvä että hääpari pitää sitten jöötä että kuka syö mitäkin ja kuinka paljon. Varmuuden vuoksi myös vieraiden tulisi kyräillä toisiaan herkkupöydässä, ja tarvittaessa kannella muiden käytöksestä. Tulot on selvitettävä ennen häihin menoa, ja jos on ilmoittanut syövänsä jotain tiettyä ruokaa, lupauksesta täytyy pitää kiinni sakkorangaistuksen uhalla.
Koristeista ei pidä, tai on huonokuuloinen ja musiikkia ei kuule? Pitääkö silloinkin maksaa näistä? Ja saanko lähtiessäni aikaisin, sitten ottaa koristeita mukaani, kun olen kerran niistä maksanut?
No jos ei koristeista halua maksaa, niin aina voi vastaukseen laittaa että "ei koristeita, rahat tiukassa". Senhän takia pyydetään ilmoittamaan ne erikoistoiveet kaasolle!
Miten sen nyt kauniisti sanoisi, olisiko aikuisen äiti ihmisen jo korkea aika opetella ajattelemaan ihan itse.