Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jeesus on Herra. Kykenetko sinä sanomaan tämän jollekin toiselle ihmiselle?

Vierailija
04.05.2011 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Jumala on Rouva.

Vierailija
22/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmaankaan olisi pystynyt sanomaan sitä kellekään toiselle. Nykyään kyllä myös jollekulle toisellekin.

joka kerran kertoessani uskostani ihan arkitilanteissa on kohtaamiseen tullut erityinen tunnelma, taitaa olla se Rakkaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei nimittäin ole minun herrani.

Vierailija
24/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mars saarnaamaan kaksittain ihmisille Raamatun sanomaa! Niinhän Jeesus käski tekemään kun lähetti seuraajansa tekemään tätä työtä kaksittain -kerrankin 70 henkilöä samaan aikaan.

Tätä työtähän piti tehdä Jeesuksen tulemiseen saakka! Miksi te siis täällä hillutte höpisemässä hullujanne?

Vierailija
25/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmaankaan olisi pystynyt sanomaan sitä kellekään toiselle. Nykyään kyllä myös jollekulle toisellekin.

joka kerran kertoessani uskostani ihan arkitilanteissa on kohtaamiseen tullut erityinen tunnelma, taitaa olla se Rakkaus!

JOs minulle joku noin sanoo, tunnelmasta tulee todellakin erityinen. 1) Uskovat ystäväni tiedän uskovaikseksi ja he tietävät oman elämänkatsomukseni, eli tarvetta tuollaiselle julistukselle ei ole. Lisäksi heillä on sen berran tilannetajua, että tuollaisista puhumme vain hyvin intiimeissä keskusteluissa ja sinne julistus ei kuulu. 2) Vieraammalta tulevana tuollainen lausahdus taas aiheuttaisi minussa ihmetystä ja kiusaantumista. Henkilö tuntuisi aika hörhöltä.

Vierailija
26/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesuksen perse on kyllä kivan iskevä ilmaus! Semmoinen alleviivaava. Taidan ottaa käyttöön.

käytän yleensä ilmaisuja "herran jeesus" "voi jeesuksen herra" lemppari on kyllä "voi jeesuksen perse"

Vierailija
27/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulimme sanoneeksi sen kaltaista varsin usein. Lempparilausahduksemme koskevat kuitenkin "taivaan iskää" :D

Vierailija
28/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesuksen perse on kyllä kivan iskevä ilmaus! Semmoinen alleviivaava. Taidan ottaa käyttöön.

Mutta sen verran tilannetajua, että kyseisen ilmauksen käyttö on kyllä harvinaisen WT-tasoa.

Vierailija
29/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn sanomaan,mutta en kyllä yleensäkään puhu vieraille joten en nyt kaupungilla kävellessä ventovieraille ala puhumaan...Jumalahan on antanut jokaiselle omanlaisensa "evankeliumin välitys"tehtävänsä,ei kaikkia ole kutsuttu kaduille sitä julistamaan ja se että en niin tee ei tee minusta yhtään huonompaa uskovaista eikä se tee minusta myöskään uskoni kieltäjää.Olen ollut uskossa vasta reilun vuoden ja kyllä se Jumala on ihan oman aikataulunsa mukaan antanut sydämelleni asioita ja jos joskus katukutsu tulee niin sitten sinne menen.Taidan olla vielä niin "lapsenkengissä"että Jumalalla riittää sitä muuttamista vielä minussakin niin paljon.

Vierailija
30/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on rakkaus, pyyteetön hyvyys ja epäitsekkyys! Sitä moni ei tule varmaan ajatelleeksi?

Eli jos Jeesus on Jumala hän ei ole mainitsemiasi asioita. Raamatun Jumala on ankara koston Jumala "ei jää kiveä kiven päälle" Hän hävittää kaikki muut uskonnot ja niiden seuraajat. Jumala vaatii ihmiseltä uskoa. On kuitenkin jäänyt epäselväksi mihin Jumala uskoa tarvitsee. Hän ei siis missään tapuksessa ole pyyteetön. Saatanan kanssa hänellä on sopimus, jos tätä sopimusta ei olisi ei hän olisi kaikkivaltias. Raamatussa on satoja mainintoja siitä kuinka Jumala ei pysty täyttämään täydellisen rakkauden kriteerejä. Hän kehoittaa rakastamaan vihollisiaan, mutta Jumalan omat viholliset tuomitaan helvettiin. Syystä että ihminen ei kykene uskomaan. Se on täydellistä rakkaudettomuutta empatian puutetta kykyä ymmärtää omaa luotua.

Vierailija
31/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se olekaan rouva????????????

Vierailija
32/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille/uusille tuttavuuksille mun on jotenkin tosi vaikeaa kertoa, että "niin joo, olen muuten uskossa". Välillä koen, että tämä tekee minusta huonon uskovaisen :/

Luuk. 12: 8 "Minä sanon teille: Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen on Ihmisen Poika tunnustava omakseen Jumalan enkelien edessä. 9 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, se tullaan kieltämään Jumalan enkelien edessä." Matteus 28 "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." Haluan rohkaista kaikkia uskovia ottamaan Jumalalta vastaan sen voiman ja ne sanat, jotka hän kussakin tilanteessa meille sanottavaksi antaa. Jotta evankeliumi saa vallata alaa, Jumala tarvitsee meitä jokaista uskovaa. Me voimme arjessa, matkoilla ja missä kuljemmekin, kertoa Jeesuksesta. Jumala antaa sanat ja voiman jos haluamme ottaa ne vastaan.

Täydellisyys vatii täydellisyyttä sitä oman ideologian myymistä. Ja jos ihminen ei sitä ota omakseen joutuu hän helvettiin. Pelottelulla pidetään ihminen omalla puolella. Täydellin rakkaus ei vaadi täydellisyyttä ei pelottelua ei uhkailua....

Raamtussa mustaa valkoisella painettu, "tulkaa täydellisiksi niin kuin minun isäni on" Mahdoton vaatimus kukaan ei voi tulla yhtä täydelliseksi kuin Jumala. Silloin me olisimme jumalia kaikki.

Vierailija
33/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä ei päde uskovaisiin jotka taas ovat tuomitsevimpia, ahdasmielisimpiä ja ilottomimpia ihmisiä joita maa päällän kantaa.

Jeesus on rakkaus, pyyteetön hyvyys ja epäitsekkyys!

Vierailija
34/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisyys vatii täydellisyyttä sitä oman ideologian myymistä. Ja jos ihminen ei sitä ota omakseen joutuu hän helvettiin. Pelottelulla pidetään ihminen omalla puolella. Täydellin rakkaus ei vaadi täydellisyyttä ei pelottelua ei uhkailua.... Raamtussa mustaa valkoisella painettu, "tulkaa täydellisiksi niin kuin minun isäni on" Mahdoton vaatimus kukaan ei voi tulla yhtä täydelliseksi kuin Jumala. Silloin me olisimme jumalia kaikki.

Vierailija
35/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puuseppä vielä kovin iso herra ole.

Mutta miksi tällaista höpinää pitää lähettää Vauva-lehden palstalle?

Vierailija
36/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puuseppä vielä kovin iso herra ole.

Mut on tuo Jumalan Poika kuitenkin todella komea titteli. Ei nyt ihan He-Man:in "Master of the Universe"-tasoa, mutta kuitenkin.

Vierailija
37/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan Raamatus profeetoista ei nimitellyt Kaikkivaltiasta Jumalaa ´´taivaan iskäksi`` Ei edes Abraham vaikka oli Jumalan ystävä!

Vierailija
38/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan Raamatus profeetoista ei nimitellyt Kaikkivaltiasta Jumalaa ´´taivaan iskäksi`` Ei edes Abraham vaikka oli Jumalan ystävä!

Jeesus (Jumalan lähetti, vapahtaja) kehoitti puhumaan taivaallisesta isästä. Jeesus itse ei tehnyt muistiinpanoja, ei siis jättänyt jälkeensä kirjoitettua todistusaineistoa. Kaikki siis pohjautuu kertomuksiin. Kertomuksiin on lisätty asioita ja niitä on väritetty/vahvistettu, koska on haluttu valtaa. Kun tutkitaan raamattua ja sen alkuperää huomataan että kopiointi on ollut yleistä. Tiedetään että Jeesuksen kaltaisia vapahtajia oli kymmeniä ennen Jeesusta. Täsmällisen saman kohtalon koki vain yksi ennen Jeesusta.

Nykypäivän ihminen ei ymmärrä millaisissa olosuhteissa elettiin. Luotiin Jumalaa tai uskottiin Jumalan olevan. Ihminen oli tietämätön, maapallo oli litteä, uskottiin neitseelliseen syntymään etc... Jumalasta tuli julma, ankara tuomitseva, koska ihminenkin oli raakalainen.

Vielä tänään on miljoonia jotka uskovat ruumiilliseen ylösnousemukseen. Täysin väärinkäsitetty asia. Jeesus ei ollut ainutkertainen tässäkään asiassa koska sitä oli tapahtunut ennen hänen elinkauttaan. Ihmisellä ei ollut tietoa oli vain olettamuksia. Unien kautta elettyä koettuafantasiaa.

Jokainen tietää että kristinuskon luoja oli Paavali, mutta kuinka moni tietää millainen ihminen hän oli.

Hän kärsi skitsofreniasta ja lapsuuden aikaisista traumoista. Ja tällä tarkoitan sitä että monet unohtavat että hän oli vain ihminen puutteineen ja olettamuksineen. Maailma oli todellakin miesten. Paavalia voimme kiittää monista asioista. Pakanoilta ei vaadittu asioita joita vaadittiin juutalaiskristityiltä Myöskin Jeesukselta. Jeesus ei poistanut esim. paastoa eikä ympärileikkausta hän ei poistanut Jumalan laista piiruakaan, sen teki Paavali päätelmineen...

Kaikkein suurin virhe oli se kun Jeesuksesta tehtiin Jumala. Jeesus kielsi kutsumasta itseään Jumalaksi. On olemassa minua suurempi. Hän jopa itki, kun ihmiset eivät ymmärtäneet. Hän sanoi "minä olen palvelija" en mitään muuta.

Siksi minä en seiso minkään uskonnon takana. Uskontaja käytetään lyömäaseena ihmisyyttä vastaa.