Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jeesus on Herra. Kykenetko sinä sanomaan tämän jollekin toiselle ihmiselle?

Vierailija
04.05.2011 |

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille/uusille tuttavuuksille mun on jotenkin tosi vaikeaa kertoa, että "niin joo, olen muuten uskossa".

Välillä koen, että tämä tekee minusta huonon uskovaisen :/

Vierailija
2/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tarkoittaisi sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän yleensä ilmaisuja

"herran jeesus"

"voi jeesuksen herra"

lemppari on kyllä

"voi jeesuksen perse"

Vierailija
4/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille/uusille tuttavuuksille mun on jotenkin tosi vaikeaa kertoa, että "niin joo, olen muuten uskossa". Välillä koen, että tämä tekee minusta huonon uskovaisen :/

Luuk. 12:

8 "Minä sanon teille: Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen on Ihmisen Poika tunnustava omakseen Jumalan enkelien edessä.

9 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, se tullaan kieltämään Jumalan enkelien edessä."

Matteus 28

"19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Haluan rohkaista kaikkia uskovia ottamaan Jumalalta vastaan sen voiman ja ne sanat, jotka hän kussakin tilanteessa meille sanottavaksi antaa. Jotta evankeliumi saa vallata alaa, Jumala tarvitsee meitä jokaista uskovaa. Me voimme arjessa, matkoilla ja missä kuljemmekin, kertoa Jeesuksesta. Jumala antaa sanat ja voiman jos haluamme ottaa ne vastaan.

Vierailija
5/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk. 12:

8 "Minä sanon teille: Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen on Ihmisen Poika tunnustava omakseen Jumalan enkelien edessä.

9 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, se tullaan kieltämään Jumalan enkelien edessä."

mitä tämä käytännössä tarkoittaa. Siis jos en uusille tuttavuuksille heti kerro, että olen uskossa (jos ei tule aiheesta mitään puhetta) onko se kieltämistä ihmisten edessä, ei kai?

Jos multa suoraan kysytään, olenko uskossa tai uskonko Jumalaan, vastaan kyllä totuudenmukaisesti.

Mutta siis välttämättä itse en ota asiaa puheeksi. Onko se siis kieltämistä?

t. 2

Vierailija
6/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk. 12: 8 "Minä sanon teille: Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen on Ihmisen Poika tunnustava omakseen Jumalan enkelien edessä. 9 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, se tullaan kieltämään Jumalan enkelien edessä."

mitä tämä käytännössä tarkoittaa. Siis jos en uusille tuttavuuksille heti kerro, että olen uskossa (jos ei tule aiheesta mitään puhetta) onko se kieltämistä ihmisten edessä, ei kai? Jos multa suoraan kysytään, olenko uskossa tai uskonko Jumalaan, vastaan kyllä totuudenmukaisesti. Mutta siis välttämättä itse en ota asiaa puheeksi. Onko se siis kieltämistä? t. 2

Minä en pysty vastaamaan tuohon.

Vierailija
7/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 piet.1:20,21

Eiköhän Kaikkivaltias Jumala pitänyt huolen siitä, että kirjoitukset säilyivät hänen haluamallaan tavalla. Se on eri juttu miten ihmiset sitä lukee!

.....Kaikkein suurin virhe oli se kun Jeesuksesta tehtiin Jumala. Jeesus kielsi kutsumasta itseään Jumalaksi. On olemassa minua suurempi. Hän jopa itki, kun ihmiset eivät ymmärtäneet. Hän sanoi "minä olen palvelija" en mitään muuta. Siksi minä en seiso minkään uskonnon takana. Uskontaja käytetään lyömäaseena ihmisyyttä vastaa..... Tämä katkelma on kyllä täysin Raamatun mukainen:)

Vierailija
8/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te hihhulit sitten jaksatte vääntää mitä satuolennot ovat sanoneet ja kuka niitä on kovin.

Itse lopetin sen samoihin aikoihin kun menin kouluun.

Vierailija
9/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhuli hii haa huu -jälleen kerran.

Vierailija
10/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on rakkaus, pyyteetön hyvyys ja epäitsekkyys!

Sitä moni ei tule varmaan ajatelleeksi?

Vierailija
11/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on rakkaus, pyyteetön hyvyys ja epäitsekkyys! Sitä moni ei tule varmaan ajatelleeksi?

Jeesus EI OLE pyyteetön hyvyys, vaan Jumalan Poika, jolla oli paljonkin "pyyntöjä" seuraajilleen. Mm. seuraava vaatimus, että ihmisten tulee tunnustaa Jeesus Herraksi ja Jumalan Pojaksi. Jos ihminen ei Jeesusta tunnusta, lupasi Jeesuskin olla tunnustamatta tälläistä ihmistä Isänsä edessä.

Vierailija
12/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voimme nauraa yhdessä. :)

Vierailija
13/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai!Sitten voimme nauraa yhdessä. :)

Joo läpällä voi heittää, mäkin aina välillä toivotan esim. töistä lähtiessäni "herran siunausta", kaikki toki tietää että se on läppä.

Vierailija
14/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisin itsestäni idiootin?

Vierailija
15/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi erosinkin kirkosta :)

Vierailija
16/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmaankaan olisi pystynyt sanomaan sitä kellekään toiselle. Nykyään kyllä myös jollekulle toisellekin.

Vierailija
17/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on, tämä on hullutusta niille, jotka kadotukseen joutuvat. Meissä on eri Henki, Henki todistaa, kuka on Jahven lapsi. Kunn ajattelenkin sitä orjuutta, jossa ennen elin, niin tämän vapaus sanoa juuri tuo, että Jashua on Herrani, on todella upeata!

Jeesuksen nimi ei tarkoita mitään! Jashua on hepreaa ja tarkoittaa Jahvessa=Herrassa on pelastus!

Vierailija
18/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja moni pystyy kiroilemaan ja käyttämään Jumalan nimeä kirosanoissa. Kuitenkin, jos vakavasti pitäisi sanoa toiselle, että Jeesus on Herra, se ei välttämättä onnistu, sillä siihen tarvitaan Pyhää Henkeä.

1. Kor. 12:

"3 Siksi sanon teille selvästi, että kukaan, joka puhuu Jumalan Hengen valtaamana, ei voi sanoa: "Jeesus on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta."

Vierailija
19/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALLELUJAA HALLELUJAA!!!!!!!! Jeesus on herra!!!!! Hallelujaa!!! Pyhitetty olkoon hänen nimensä!!!! *rukoilee* Olen iloinen että palstalla on näin paljon uskovia. Oletteko te muutkin lestadiolaisia? On mukavaa olla uskossa kun kaikki pahat teot saa anteeksi.

Vierailija
20/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALLELUJAA HALLELUJAA!!!!!!!! Jeesus on herra!!!!! Hallelujaa!!! Pyhitetty olkoon hänen nimensä!!!! *rukoilee* Olen iloinen että palstalla on näin paljon uskovia. Oletteko te muutkin lestadiolaisia? On mukavaa olla uskossa kun kaikki pahat teot saa anteeksi.

en lestadiolainen