Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohukansanedustaja jätti peruskoulun kesken kahdeksannella luokalla.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellako juntiksi haukkuneella matikka 10?

Vierailija
2/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten kohukansanedustaja jätti peruskoulun kesken kahdeksannella luokalla, kertoo Ilta-Sanomat.

Hakkarainen oli tuolloin 16-vuotias ja erosi itse peruskoulusta oppivelvollisuutensa päättyessä.

Teuvo Hakkarainen on eduskunnan ainut vain peruskoulun käynyt kansanedustaja.

Ilta-Sanomat kertoo, että Hakkaraisen päättötodistuksen keskiarvo oli 6,4.

Hakkarainen on ehtinyt herättää kohua lausunnoillaan, joissa puhui muun muassa neekeriukoista.

- Minun koulukirjassani luki vielä neekeri, Hakkarainen perusteli puheitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansanedustajan työstä erään tuttavani kanssa, joka on ollut aktiivinen kunnallispolitiikassa yli kymmenen vuotta. Itse en ole ollut politiikassa mukana, mutta muunlaisissa luottamustehtävissä kyllä. Puhuttiin tämän tutun kanssa siitä, miten monella kansanedustaehdokkaalla (sama pätee myös kunnallisvaaliehdokkaisiin) ei taida olla hajuakaan siitä, millaista kansanedustajan työ on.

Työ on paljolti sitä, että luetaan sellaista tekstiä, joka on usein vähän oman käsityskyvyn rajoilla. Pitää tutustua moniin sellaisiin asioihin, joista ennen ei ole ollut hajuakaan ja ottaa selvää, jos ei ymmärrä. Kansanedustajan tärkeintä hommaa on valiokuntatyöskentely, joka vaatii erittäin paljon lukemista ja asioihin tutustumista. Musta tuntuu, että kaikki kansanedustajiksi tahtoneet eivät ole ihan loppuun asti funtsineet, onko heistä tällaiseen työhän.

Vierailija
4/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs se opetusministeri Virkkunen? Eihän sillä ollut ees yo-papereita..

Vierailija
5/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta fil.lis. kuitenkin ja väitöskirja valmisteilla. Että koulutusta riittää kuitenkin.

Vierailija
6/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansanedustajan työstä erään tuttavani kanssa, joka on ollut aktiivinen kunnallispolitiikassa yli kymmenen vuotta. Itse en ole ollut politiikassa mukana, mutta muunlaisissa luottamustehtävissä kyllä. Puhuttiin tämän tutun kanssa siitä, miten monella kansanedustaehdokkaalla (sama pätee myös kunnallisvaaliehdokkaisiin) ei taida olla hajuakaan siitä, millaista kansanedustajan työ on.

Työ on paljolti sitä, että luetaan sellaista tekstiä, joka on usein vähän oman käsityskyvyn rajoilla. Pitää tutustua moniin sellaisiin asioihin, joista ennen ei ole ollut hajuakaan ja ottaa selvää, jos ei ymmärrä. Kansanedustajan tärkeintä hommaa on valiokuntatyöskentely, joka vaatii erittäin paljon lukemista ja asioihin tutustumista. Musta tuntuu, että kaikki kansanedustajiksi tahtoneet eivät ole ihan loppuun asti funtsineet, onko heistä tällaiseen työhän.

Sinänsä peruskoulun kesken jättäminen ei tarkoita sitä, etteikö ihminen voisi myöhemmällä iällä kiinnostua itsensä sivistämisestä. Mutta Hakkaraisen sisälukutaito epäilyttää kyllä suuresti.

Vierailija
7/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä peruskoulun kesken jättäminen ei tarkoita sitä, etteikö ihminen voisi myöhemmällä iällä kiinnostua itsensä sivistämisestä. Mutta Hakkaraisen sisälukutaito epäilyttää kyllä suuresti.

olisi pitänytkin kirjoittaa myös tuo tekstiini. Ei se, että koulutusta ei ole tai se on esim. ammattikoulutasoa, tarkoita sitä, etteikö ihminen voisi olla pätevä käsittelemään kansanedustajan työssä eteen tulevia asioita, mutta sanonpa, että koulutuksesta on siinä hyötyä. Itselläni on YO-koulutus, ja kyllä yliopistossa keskeinen työkalu on se, että opitaan etsimään tietoa, käsittelemään, analysoimaan ja tulkitsemaan sitä.

Vierailija
8/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lukion päästötodistuksessa, laajasta matematiikasta, joka on pikkuisen eri asia kuin peruskoulun (vai kansakoulun/kansalaiskoulun, Hakkaraisen kohdalla?) matematiikka.

Kyllä fiksu voi olla vähälläkin koulutuksella, monilla vanhemman ikäluokan ihmisillä ei ollut mahdollisuuttakaan kouluttautua. Mutta kuten sanottu, en oikain jaksa sukoa, että Hakkarainen on joku väärin ymmärretty nero.

Vierailija
9/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta fil.lis. kuitenkin ja väitöskirja valmisteilla. Että koulutusta riittää kuitenkin.

Opetusministeri, jonka ruotsinkieli on jotain ihan järkyttävän huonoa. Itse olen amis, ja puhun paljon paremmin ruotsia. Siis sitä paljon haukuttua pakkoruotsia

Vierailija
10/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka 10 Monellako juntiksi haukkuneella matikka 10?

LOL

Paljon kehumista!

Vierailija
11/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusministeri, jonka ruotsinkieli on jotain ihan järkyttävän huonoa. Itse olen amis, ja puhun paljon paremmin ruotsia. Siis sitä paljon haukuttua pakkoruotsia

Virkkusen koulutukseen? En käsitä. No, ehkä sun mielessä näillä asioilla on olemassa kiistaton yhteys.

Mä en edes käsitä, miten Virkkusen koulutus liittyy Hakkaraisen koulutukseen, tulinpahan vaan oikaisemaan, että Virkkusen koulutus ei tosiaan ole jäänyt keskenjääneisiin iltalukio-opintoihin.

Vierailija
12/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tärkeämpää, jos on vaikka äidinkieli, historia ja joku taide-aine kymppi :)

Hakkaraisessa hämmästyttää se, että mies on mukana politiikassa, mutta ei lue lehtiä, ei seuraa muitakaan tiedotusvälineitä (lehtien suppeista nettiversioista ei saa kovinkaan syvällistä tietoa). Sen rinnalla ei vuosikymmenten takainen todistus, oli se millainen tahansa, paljon paina.

Vierailija
13/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkusen koulutukseen? En käsitä. No, ehkä sun mielessä näillä asioilla on olemassa kiistaton yhteys.

Mä en edes käsitä, miten Virkkusen koulutus liittyy Hakkaraisen koulutukseen, tulinpahan vaan oikaisemaan, että Virkkusen koulutus ei tosiaan ole jäänyt keskenjääneisiin iltalukio-opintoihin.

Liittyy siten, että ei ole kovin reilua haukkua jonkun kansanedustajan (Hakkaraisen) kykyjä hoitaa tehtäväänsä kansanedustajana koulutuksen (tai sen puutteen) takia, mutta sitten unohdetaan muut kansanedustajat/ministerit, jotka syystä tai toisesta ovat oman koulutuksensa jotenkin sössineet. Kyllä mielestäni opetusministerin pitäisi olla esimerkkinä ja vaivautua opettelemaan se toinen kotimainen edes sille tasolle, ettei tarvitse hävitä jollekin perus amisduunarille.

Ja mitenkäs olikaan sen valtiovarainministeri Käteisen matikannumero???

Vierailija
14/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy siten, että ei ole kovin reilua haukkua jonkun kansanedustajan (Hakkaraisen) kykyjä hoitaa tehtäväänsä kansanedustajana koulutuksen (tai sen puutteen) takia, mutta sitten unohdetaan muut kansanedustajat/ministerit, jotka syystä tai toisesta ovat oman koulutuksensa jotenkin sössineet. Kyllä mielestäni opetusministerin pitäisi olla esimerkkinä ja vaivautua opettelemaan se toinen kotimainen edes sille tasolle, ettei tarvitse hävitä jollekin perus amisduunarille.

Ja mitenkäs olikaan sen valtiovarainministeri Käteisen matikannumero???

sössinyt koulutuksensa?

Toisilla on kielipäätä, toisilla ei. En tiedä Virkkusen kielitaidosta yhtään mitään, mutta sen sijaan mua hieman epäilyttää, että joku ihminen hakeutuu kansanedustajaksi, eikä seuraa politiikkaa tai muita ajankohtaisasioita ollenkaan. Miten siinä edes ehtii muodostaa näkemystä mistään?

Vierailija
15/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä peruskoulu tai ei sitäkään on parasta, mitä ihminen voi koulupohjaksi tarvita. Akateemiset ei osaa mitään eikä amiksessa opi mitään, joten Hakkarainen on juuri sitä, mitä pitääkin.

Vierailija
16/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä en oikein tajua tätä keskustelua. Kyseessähän on kansanedustaja, kansan edustaja. Eiväthän he edustaisi oikeasti kansaa, jos siellä olisi vain korkeasti koulutettuja ihmisiä.

Vierailija
17/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä en oikein tajua tätä keskustelua. Kyseessähän on kansanedustaja, kansan edustaja. Eiväthän he edustaisi oikeasti kansaa, jos siellä olisi vain korkeasti koulutettuja ihmisiä.

mutta kansanedustajan työnä ei ole olla samanlainen kuin äänestäjänsä. Hakkarainen ei vaikuta kykenevältä työhönsä - eli valtavien tietomäärien lukemiseen ja omaksumiseen ja lainsäädäntötyöhön.

Vierailija
18/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun kesken jättänyt ei voi toimia kansanedustajana (edustamassa muita koulunsa kesken jättäneitä). Toisaalta toinen koulunsa kesken jättänyt voi toimia opetusministerinä?

Ja valtion rahakirstua voidaan laittaa vartioimaan mies, joka ei oikeen handlaa matikkaa tai käsitettä arvonlisävero?

Eli siis Persu ei voi olla hyvä edustaja, mutta melkein samoilla edellytyksillä Kokoomuslainen on aivan täydellinen? Kö?

Vierailija
19/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen matikka 10. Vau, sitten siirryttiinkin ynnälaskusta eteenpäin, ja ylä-asteellahan sillä oli matematiikasta komea vitonen.

Vierailija
20/30 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei peruskoulua kannata käydä;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi