vyötärö-lantio suhde?
Laskin tuossa laskurilla vyötärö lantio suhteeksi itselleni 0,81.
Eli vyötäröni pitäisi kaventua vielä 6 cm ja lantion pitäisi pysyä nykyisellään jotta saisin tulokseksi ihanteellisen luvun 0,7.
Mutta miten tämä onnistuu olen norm. painoinen ja laihduttamalla myös lantio pienenee väkisinkin.
Nykyiset mitat vyötärö 76 cm ja lantio 94 cm.
Ja vartalomalliltani olen Y- kapealanteinen, rintava, leveähköt hartiat.
Joten mietin että kuinkahan tuo laskukaava toimii minun kapealanteisella vartalollani?
Onko muita y-vartaloisia joilla sama ongelma??
Kommentit (15)
Kun on kapeahko lantio ja pyörä pieni peppu niin farkut istuu paremmin.
siis terveysihanne vai ulkonäöllinen?
Itsellä on tuo 0,70 ja haluaisin tietää että missä yhteydessä voin päteä tällä ;)
Kun on kapeahko lantio ja pyörä pieni peppu niin farkut istuu paremmin.
Minulla on hoikka vyötärö ja melko leveä lantio. Vaikka maaginen suhdeluku ei ole 0,7, vaan hieman suurempi, on minun vaikea löytää sopivia housuja.
Ne, jotka sopii lantiolta, on liian löysiä vyötäröltä >:(
se sitten ihanne? itse olen 78cm vyötäröstä ja 97 lantiosta, rinnanympärys 102...normaalipainoinen.olen ihan tyytyväinen.ole sinäkin.
mulla esim. 0.84 (0.85 on normaalin yläraja) painoindeksi 21, rasvaprosentti 18 :) keskivartalon lihakset tiukassa kunnossa ja kapea lantio, eli sen takia tulee noin "huono" suhdeluku.
Eli noista luvuista lähtien on niin sanotusti kurvit kohdillaan. Ihanne suluissa, koska kukin taaplaa epäilemättä makunsa mukaan. On luvusta toki se hyöty, että se paljastaa vaarallisen keskivartalolihavuuden pelkkää vyötärönympärystä paremmin. Jos siis suhdeluku ykkönen lähestyy, on syytä muuttaa elintapoja, vaikka vyötärö olisikin alle 80 cm ja kääntäen sama.
Laskukaava pätee Y-vartaloon ihan samalla tavalla kuin kaikkiin muihinkin kroppiin. Se, ettei tuohon lukuun ole realistista mahdollisuutta tarkoittaa vain sitä, että tiimalasikroppaa ei ole eikä tule, ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
mulla esim. 0.84 (0.85 on normaalin yläraja) painoindeksi 21, rasvaprosentti 18 :) keskivartalon lihakset tiukassa kunnossa ja kapea lantio, eli sen takia tulee noin "huono" suhdeluku.
Melko miehekäs arvo. Monilla miesmalleilla on tuo 0,85 vyötärö lantio suhde. https://idolmmg.com/male
Oletko varma että mittasit oikein? Itse olen mies ja minulla on 0,85.
Minä myös normaalipainoinen ja saan tulokseksi 0,78.
Mulla on 0,77. BMI 20 ja rasvaprosentti 16. Mulla on kapea vyötärö mutta myös kapea lantio, mittaa tulee varmaan enemmän pakaroiden pyöreydestä kuin lantion leveydestä. Mulle tää on ainakin ihan rakennekysymys. Treenillä tai painon pudottamisella se ei tuosta kummoisemmaksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Jos vyötärö lantio suhde alkaa olla 0,8 tai enemmän, niin silloin vartalossa ei ole kovin paljoa naisellisia kurveja. Tuommoinen 0,8 suhdeluku voi olla jo hoikka vartaloisella miehellä, eikä vartalo ole silloin kovin naisellisen muodokas. Naisella suhdeluvun olisi hyvä olla lähempänä 0,7 kuin 0,8, jos ei halua että vartalo vaikuttaa suoralta.
Hoikalla ja kiinteäkroppaisella naisellisella omppuvartaloisella naisella voi olla kapea lantio, pieni pyöreä kiinteä peppu, kapea vyötärö, mutta myös melko isot rinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vyötärö lantio suhde alkaa olla 0,8 tai enemmän, niin silloin vartalossa ei ole kovin paljoa naisellisia kurveja. Tuommoinen 0,8 suhdeluku voi olla jo hoikka vartaloisella miehellä, eikä vartalo ole silloin kovin naisellisen muodokas. Naisella suhdeluvun olisi hyvä olla lähempänä 0,7 kuin 0,8, jos ei halua että vartalo vaikuttaa suoralta.
Hoikalla ja kiinteäkroppaisella naisellisella omppuvartaloisella naisella voi olla kapea lantio, pieni pyöreä kiinteä peppu, kapea vyötärö, mutta myös melko isot rinnat.
Niin, isot rinnat ja kapeat hartiat kompensoivat muutoin miehekästä vartaloa. Omppuvartalo ei ole naisellinen eikä viesti hedelmällisyydestä.