Onko musta mekko sopiva häihin? Siis vieraalla?
jos kengissä ja asusteissa on sitten jotain väriä.
Kommentit (15)
Kun ei tiedä, miten vahvasti morsiuspari suhtautuu väriin, ei kannata lähteä provosoimaan.
Ei Suomessa. Väriin liittyy väärää symboliikkaa.
vain Suomessa ja aina on ollut yksi tai useampi mustaan pukeutunut nainen. Miehistä puhumattakaan.
voi laittaa, ellei hääpari sitten satu olemaan todella vanhoillinen. Tuskin nuorempi väki sitä mitenkään epäsopivana pitää. Mulla oli itselläni sitäpaitsi hääpuku musta. =)
Esim. huivi, laukku, kengät muuta väriä.
Tuo mustan liittäminen hautajaisiin alkaa jo tympiä. Entisaikaan musta oli arvokas väri, nykyään ei väreihin liitetä enää samanlaista symboliikkaa enkä usko kenenkään morsiamen miettivät, miksi tuo pukeutui mustaan minun häissäni. Enemmän välttäisin valkoista värinä, mutta sekin käy, jos on jotain värikästä asusteena.
Esim. huivi, laukku, kengät muuta väriä.
Tuo mustan liittäminen hautajaisiin alkaa jo tympiä. Entisaikaan musta oli arvokas väri, nykyään ei väreihin liitetä enää samanlaista symboliikkaa enkä usko kenenkään morsiamen miettivät, miksi tuo pukeutui mustaan minun häissäni. Enemmän välttäisin valkoista värinä, mutta sekin käy, jos on jotain värikästä asusteena.
Ei vaikkapa 60-70-luvulla ihmisillä välttämättä ollut niin monia juhlavaatteita, joten monesti puettiin sitten mustaa. Äitini muisteli joskus omia 70-luvun juhlavaatteitaan, ja aika mustavoittoisia olivat.
Eli musta (seksikäs) mekko häissä antaa ymmärtää, että sen kantajalla on (ollut) jotain sutinaa sulhon kanssa...
perinteisesti sulhasen exä pukeutuu häissä pikkumustaan Eli musta (seksikäs) mekko häissä antaa ymmärtää, että sen kantajalla on (ollut) jotain sutinaa sulhon kanssa...
älä herran tähden kuvittele, että muutkin olisivat siitä perillä.
itse olen talvihäissä joutunut olemaan mustissa, etenkään raskaana olevalle ei tunnu talvisin löytyvän yhtään värikästä vaatetta.
Mulle vaan musta ei oikein sovi, etenkään talvenkalpeana, tosiaan joutui virittelemään värikkästä huivia ja laukkua etten ihan zombilta näyttänyt.
että kaikki sulhasen ex-tyttöystävät pukeutuivat mustiin vaatteisiin ja´nyyhkivät äänekkäästi kirkossa "liikuttuneina" seremoniasta
perinteisesti sulhasen exä pukeutuu häissä pikkumustaan Eli musta (seksikäs) mekko häissä antaa ymmärtää, että sen kantajalla on (ollut) jotain sutinaa sulhon kanssa...
että kaikki sulhasen ex-tyttöystävät pukeutuivat mustiin vaatteisiin ja´nyyhkivät äänekkäästi kirkossa "liikuttuneina" seremoniasta
myös, mutta tosielämässä en ole törmännyt.
naisella, joka pukeutuu _kirkkaanpunaiseen_ mekkoon, on olllut sutinaa/suhde sulhasen kanssa tai on tämän rakastajatar
:)
Koko musta mekko, valkoiset kengät, laukku ja jakku + värikkäät korut.
naisella, joka pukeutuu _kirkkaanpunaiseen_ mekkoon, on olllut sutinaa/suhde sulhasen kanssa tai on tämän rakastajatar :)
Pukukoodi on siis tällainen:
valkopukuinen nainen = morsian
punapukuinen nainen = sulhasen salarakas
mustapukuinen nainen = sulhasen exä
mutta kohta joku tulee sanomaan, että etiketin mukaan ei ole.