Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELMIKUISET 2012

Kommentit (410)

Vierailija
41/410 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täällä näyttäisi tuo vauvakuume olevan jatkuvaa. Lapsia on ennestään kaksi, 2007 ja 2004 syntyneet ja nyt pikkusisarusta heille siis toivotaan. Aiemmat raskaudet on alkaneet melkein heti, kun on annettu tulla, mutta tällä kertaa se ei nyt käynytkään niin. Muutama kuukausi tässä vasta ollaan yritelty, mutta malttamaton kun olen niin...

Sen verran noviisi olen tässä kuumeilussa, että en tiedä mistään kikkakolmosista mitään, mielelläni otan vastaan kaikki vinkit.

T: Kristy

Vierailija
42/410 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrot taitaa vielä olla aluillaan kun keskustelu vähemmän puoleista... :) Kertokaa kuulumisia naiset!

Kristylle tervetulotoivotukset!

Mulla on ollu outo alkukierto... On ollu nipistelyjä ja erimoisia tuntemuksia jo mahassa. Yleensä nää alkupäivät pitkälle on ollu ihan "tunteettomia", eli ei siis minkäänlaisia mahatuntemuksia ennenkun vasta lähempänä kp 20->. Oon kyllä ihan pimee, mutta aloin jo tikuttaan ovista nyt kp 10 :) Ja mullahan kierrot on olleet pitkiä ja aikasimmillaan ovis ollu kp 20, ettäettä... Ihan niinkun se sieltä yhtään sen aikasemmin tällä kertaa tulis, vaikka tikun viivassa olikin väriä jo melko hyvin. Toivossa on toki hyvä elää :D Jäämme odottelemaan.

Ai niin, tähän kiertoon pistin oikein ranttaliks ja ostin clearbluen hymynaamoja tavallisten liuskaovistestien oheen, jotta voi sitten arpomatta vahvistaa oviksen! Tän olis nyt paree sit olla SE kierto, kun on nuo sen verran hurjan hintasia nimittäin nuo hymynaamat... :D

Ovisbongaus onnea toivottelee Anju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/410 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan se varmempi paikka kirjoitella kuin tuonne tammikuisiin. Puoliskoni kanssa olemme himpun yli 30 ja kolmannen lapsen odotusta odotamme. Lapset ovat nyt 7 ja 5.

Kierukka poistettiin 16.3. ja sen jälkeen on olleet yhdet kuukautiset. Kierron pituudesta ei ole mitään hajua, kun kuuteen vuoteen olivat ensimmäiset. Tuntuma on vain se, että voisivat olla myöhässä, eivätkä vasta tulossa. Kaksi apteekin testiä on tehty negatiivisella tuloksella. Aamuisin on kuitenkin hiukan öklö olo ja työpaikan kahvinkeittimen tuoksut, varsinkin aamuisin, ovat alkaneet haista pahalle. Lisänä on 'vaivoihin' on alkaneet liitoskivun omaiset kivut, ja illalla piti ottaa särkylääke. Epämääräistä rusehtavaa tuhrua on havaittavissa, muttei sen kummempaa. Tämä ollako vaiko eikö olla olo on se kaikkein pirullisin. Pitäisi varmaan vain luottaa apteekin negaan ja odotella sitten uutta kiertoa.

Palaillaan, ja onnea matkaan jokaiselle!

Vierailija
44/410 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis pihan laitto jo paremmalla kantimilla alkaa jo tulosta näkymään. On se vaan niin ihanaa kun pieni aarre kävi tänään mansikkamaan kastelemassa ja jo parin minuutin päästä naapurin sedältä kysyi et milloinkans ne minun mansikat on kypsiä. Taitaa huomen aamula olla pettymys suuri kun vielä ei saa mansikoita syödäkseen omalta pihalta. Huomenna olis viimeinen clomipäivä ja tänään niitä otin kaksi ja huomenna kaksi. Viime kierosta oli aikas kamalat munasarjakivut ja kolme niitä silloin irtosi ja yksi meni suureksi kystaksi se kysta siellä sitten vissiin kipuja aiheutti. Nyt ei ole ollut ainakaan vielä minkäänlaisia kipuja ihoittumaa on huomattavissa hormonilaastareiden kohdalla ja pientä itkuherkkyyttä kun suunkautta menee kans hormonia. Ja tämä aikakin aiheuttaa minulla itkuisuutta kun on minun ja kuolleen rakkaani yhteinen hääpäivä juuri ohitettu. Niin se vaan menee ettei se aika kaikkea korjaa ja ikävä jää. Kyllä suuret itkut taas päästettiin kun haudalla käytiin lasten kanssa kukkia laittamassa. Oli vanhin lapseni vienyt jo viime viikola elämänsä ensimmäisen tyttöystävän isänsä haudalle, se taitaa nyt jo olla vakavaa kun sinne on tytön mukanaan vienyt, mut ei vaan äidilleen ole vielä tuonut näytille. Ehkä sekin päivä vielä koittaa et minäkin saan sen tyttösen nähdä. Jos meille ei sitä vauvaa pariin vuoteen tule niin sit on vaan jäätävä odottamaan jos vois heittäytyä täyspäiväiseksi mummoksi. Jos nyt tuon rakkauspakkauksen viereen kun on kaik lapsoset saatu syötettyä ja menneet jo omiin huoneisiinsa katselemaan filmiä niin meillä olisi tiedossa laatuaikaa kaksin. Viime yönä kuvittelin et meillä oli laatuaikaa kaksin kunnes aamulla nuorimmainen oli kovaan ääneen kertonut veljelleen et mitä viime yönä on äidin makuuhuoneesta kuulunut, mut ei kuulemma mitn näkynyt ja valoja se ei ollut uskaltanut päälle laittaa koska äiti oli huohottanut.... Saattaa latistaa peiton heilutusta joksikin aikaa... noh vahinkoja sattuu paremmissakin piireissä ja onhan pojala sitten koulussa hyvät jutut taas kerrottavaan...Kauhulla vaan odottelen huomenna pojan opettajan ilmettä kun sille on aivan varmaan kertonut mitä on kuullut.

Nyt on mentävä kainalopaikalle ennen kun isäntä nukahtaa.

Cami KP 6/30 yk miljuuna

Vierailija
45/410 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malttamattomana odottelen että pääsee taas mahdollisia oireita kyttäämään ja jännittämään :)

Toisaalta kyllä pelottaa jos ei tärppää.

Edelliset raskaudet ovat alkaneet kun on haluttu.

Tammikuisista tipahdin mutta toivotaan että helmipinoon saan jäädä.

Minulla tuntuu myös olevan outo alkukierto.

Nippailee ihmeellisesti jo oikealla puolella.

Minulla epäsäännöllinen ja pitkä kierto joten en edes tiedä ovuloinko joka kuukausi.

Tikkuja en ole ikinä kokeillut ja enkä niitä meinaa edes ostaa.

Jos ei tärppää tässä kuussa niin ehkä ensi kuussa mieli muuttuu..

Katmam kp 7/29-44

46/410 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tietokone hieman reistaillut, enkä ole oikein päässyt koneelle. Se hetki sitten, kun aamulla pääsin tässä käymään, niin mies napotti koko ajan istua vieressä juttelemassa mukavia. En ole vielä tunnustanut kirjoittelevani vauvafoorumille. =P

Tervetuloa vaan taas uusille tulokkaille! Tuttuja nimiä edellisistä pinoista.

Marie, muistakaahan hommailla muutenkin alkukierrosta. Eikös ne siittiöt mene ns. vanhoiksi, jos ässäilee vain oviksen aikoihin. Puutarhahommat on täälläkin kesken ja pahasti. Tietäisi vaan milloin ehtisi tekemään.

Enisa, kyllä kai se raskauden todennäköisyys kasvaa, jos takana on aiempia raskauksia. Minulla on parikin tuttua, joilla ei pitänyt olla juuri mitään mahdollisuutta lapseen, mutta ensimmäisen tärpättyä ja synnyttyä, toinen onkin tullut melkein vahingossa.

Anju, pakkohan sen on tärpätä sitten, kun on kalliit hymynaamatkin hankittu. :D

Täällä on esiintynyt jostain syystä normaalia enemmän valkovuotoa kierron ajankohtaan nähden. Ehdin jo pohtia, että mistähän se nyt sitten johtuu, mutta ehkä se on vain jotain ihan normaalia. Toki on myös vaihtoehto, että se enteilee aiempaa ovulaatiota. Joskus harvoinhan minullakin on kierto 28-29 päivän luokkaa, jolloin ovis on ollut kp 14-15. Ollaan tällä hetkellä täysin eri työvuoroissa, eikä nähdä tällä viikolla muuta kuin aamulla puolisen tuntia enimmillään. Viikonloppuna pitää siis saada ässäilyt käyntiin sitten lähenevää ovulaatiota varten.

Marjana kp 10/32-37

47/410 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille ihmisille tiedoksi, että päivitän tuonne ketjun ensimmäiseen viestiin kaikkien kiertopäiviä, jolloin on helpompi pysyä kartalla missä kukakin menee.

Eli jos laittelee kiertopäivät ja yrityskerrat, niin päivittelen ne tuonne ylös. Se näkyy sitten aina uudenkin sivun ylimmäisenä se lista. :)

Marjana

Vierailija
48/410 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vasta kolmas yrityskerta meneillään, mutta silti sorruin jo ovistesteihin, koska en kahden ensimmäisen kierron aikana ole ovista edes tuntenut. Testin perusteella ovis oli eilen ja ensimmäistä kertaa tunsin myös sen selkeästi, mietinkin, että onko sitä edes ollut? Mutta toivotaan, että jo tärppää :)

Vierailija
49/410 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Kiitos kun perustit tämän helmikuisten pinon jo. Hyvä että sinulla asiat menee eteenpäin lääkärillä. Ja ihanan positiivinen jaksat kyllä olla!

ON: Lauantaina oli tarkoitus testata, mutta vessaan päästyäni kävikin selväksi ettei enää tarvitse testata. Kierto venyi siis taas tosi pitkäksi, enkä siis enää osaa sanoa minkä sen aiheuttaa. En siis oikein tiedä minkä pituinen kiertoni nyt sitten oikein on. Menkat on ollut tosi niukat ja olenkin testannut ja puhtaan negan saanut vielä tällä viikollakin. Halusin varmistautua asiasta.

Joten, nyt sitten katse kohti helmikuuta ja ei kun uuteen yritykseen. Lohduttomalta tuntuu, pelottaa ettei nytkään tärppää.

Alexandra, kp6/27-32 (34?), yk5

Vierailija
50/410 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko nyt kuitenkin kertoisin jotain pientä itsestäni, kun täällä kuitenkin oli ihan uusiakin kuumeilijoita.

Eli, itselläni on ikää 26 vuotta ja miehellä 25 vuotta. Viime kesänä mentiin naimisiin ja vuodenvaihteesta asti ollaan yritetty sitä omaa kääröä.

Toivottavasti saadaan PALJON plussia tästä kierrosta!

51/410 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Marjana: kiitos rohkaisusta, mä niin toivon että meillä tärppäisi pian, kun synnytyksestä vasta se vähä yli vuosi. :)

OMAA NAPAA:

Nyt alkaa jo hieman jännittämään löytyykö ovulaatio noilla englannista tilaamilla testeillä, ja ovis pyörii kokoajan mielestä.. Juu vähemmästäkin stressi mulle iskee..

En ole ennen käyttänyt mitään testejä, enkä oikein tiedä milloin sitä ovista pitäisi sitten alkaa tikuttelemaan, jos kierto on 27 päivää ja viime menkat alkoi 6.5, koskakohan aloitan testejen tekemisen? Ohjeessakaan ei oikein ollut mitään selvää mainintaa koska on oikea aika aloittaa, sanottiin vaan että aamupissistä olisi hyvä ottaa.

Mies on myös innoissaan, koska meillä on jo pidemmän aikaa ollut aika hiljaista pupuilu rintamalla. :( Tietty iltaisin jos kovin myöhään menee, mennään mieluummin sitten nukkumaan! :)

Mutta nyt siis odotetaan molemmat ja aiotaan yrittää ihan tosissaan!!

Tinka: hyvä valmistua kunnolla, ja ovistestit on loistava ratkaisu niihin, itse en kanssa oikein huomaa koko ovulaatiota, joten kiva tietää ovuloinko enää ollenkaan. Toivottavasti sulla tärppää!!

Mutta palaillaan taas piakkoin...

Mukavaa päivää kaikille!!

Enisa84 7/27 yk1

Väsäsin tälläsen hienon tickerinkin itselleni:

52/410 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra, harmi että putosit tänne, vaikka toisaalta minusta on ihana saada sinut joukkoon taas. Eli tervetuloa joka tapauksessa! Jospa se vauvahaave sotkee tuota kiertoa sinulla nyt. Tai sitten se yksinkertaisesti on muuttunut pitemmäksi. Käytitkös sinä pillereitä aikaisemmin?

Marjana kp 11/32-37

53/410 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyi hyvä sivu miten testejä käytetään, ja tämän mukaan mun pitäisi aloittaa testailut 11 päivä, koska kiertoni on 27 päivää.

Jos joku muu pähkäilee saman kanssa tuolta selviää:

http://www.mammaksi.fi/info_pages.php/ovulaatiotestien-tekeminen-i-15

Vierailija
54/410 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua on kaipailtu paljon tuolla tammikuisissa niin käyhän sielläkin vielä ilmoittautumassa :D

55/410 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa aamuinen kokemus varmistaa tuntumaa, että tänne sitä kuulutaan. Tuli punainen tikku vastaan, kun bakteeritestiä otettiin. Noh, kai se vuotokin sitten jossain vaiheessa alkaa, jos emättimen perukoilla sitä jo on. Saisi nyt kuiten alkaa heti, ettei tarttisi tätä juilimista ja jomotusta turhaan pidempään kärsiä. (Päivitys...ja johan tuo nyt sitten alkoikin, kun sitä kärtti...)

Eli kai se kiertopäivä on nyt sitten se 1/n.35. Ja nyt alkaa se virallinen yrityskerta 1. Oli tuo edellinen sellainen 'vahinko' ;-)

Vierailija
56/410 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille helmikuisesta vauvasta haaveileville!

Olen 23 -vuotias ja aviomieheni 26 -vuotias ja meillä on nyt toinen yrityskierto menossa( esikoista siis yritämme). Itse opiskelen vielä, mutta valmistun syksyllä, joten raskaus ei ehdi haittaamaan opiskeluja:), vaikka nyt jo tärppäisikin.. Mies käy vakituisesti töissä. Naimisiin menimme helmikuussa ja nyt molemmilla sellainen tunne, että vauva olisi tervetullut.

Ovulaatiotesti näytti plussaa viime lauantaina ja nyt olisi siis kaksi viikkoa piinallista odottamista, josko olisi näin pian tärpännyt. Itse olen aika skeptinen asian suhteen. En voi uskoa, että näin pian olisi tärpännyt, mutta toivotaan parasta. Mies jaksaa olla positiivisemmalla mielellä:)

Täällä kun on muita samassa tilanteessa, niin on mukava lueskella muiden kokemuksista ja tilanteista, jospa se antaisi itselle vähän toivoa ja kärsivällisyyttä (jota minulla yleensä ei ole)...

Nyt menossa kp 19/30.

57/410 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi myös yksi helmikuulle kääröä toivova. Esikoinen olisi toiveissa ja menossa on 11vuoden kuumeilun jälkeen vihdoinkin yk 1 ja tällä hetkellä kp 18/33-39 =)

Vierailija
58/410 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytettä ottaessa voi limakalvolta tulla verta tikkuun (ihan normaali). Varsinkin jos on raskaana voi limakalvot olla todella "verekkäät". Jos ei ole siis täti vielä tullut, kannattaa tehdä myös testi :D

59/410 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nyt kyläilypäivät meillä. Ikuisena optimismina toivoin, että olisivat olleet testit väärässä, mutta niinhän se meni kuten tähän asti. Jos on oltu raskaana on tullut lussa kun testattu ja ei olla kun miinusta tarjotaan.

Noh, jos tässä sitten vaikka miehelle sitä synttärilahjaa alkaisi harjoittelemaan, tai sen tulevan vauvan mummolle :-D

Ainakin se tässä on positiivista, jos en jo ole sanonut, että ainakin saa oikean asian edestä harjoitella ;-) eikä vain omaksi iloksi :-D

Vierailija
60/410 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Käytin kyllä pillereitä aikaisemmin, mutta siitä on juo vuosia. Näin pitkiä kiertoja minulla ei ole ollut ainakaan kahteen vuoteen. Turhauttavaa… Kiitos kuitenkin tervetulotoivotuksista! Jännityksellä odottelen sinun testituloksia.

Alanis: Tarkoituksena oli kyllä käydä eilen myös siellä tammikuisissa, mutta koneeni ei oikein ole toiminut tällä viikolla. Outoa. Mutta, kiitos kuitenkin muistutuksesta!

ON: Viikko on mennyt nopeasti, ihanaa. Kiireinen viikko on paras lääke siihen ajankohtaan kun täti on juuri tullut kylään. Aika kuluu nopeammin ja pääsee sitten taas uuteen yritykseen. Ilmakin on ollut ihana.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Alexandra, kp 7/27-32 (34?), yk5