Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELMIKUISET 2012

Kommentit (410)

Vierailija
21/410 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun mukaan täältä maapallon toiselta puolelta (USA). Olen 29v ja mies on 28v. Pillerit lopetin 1/2010 ja sen jälkeen ollaan menty ihan kortsulla ja nyt olisi ensi viikolla tarkoitus yrittää ihan oikeasti. Pillereiden jälkeen kierto on ollut tosi täsmällinen, 27 tai 28 päivää. Nyt on kp 7/27-28 ja yk siis 1 ensi viikolla. Toivotaan että tärppää ekalla kerralla :)

22/410 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille uusille ja vanhoille tutuille tervetuloa joukkoon! Monella tuntuu olevankin yritys ihan aluillaan. Toivon, ettei muilla mene yhtä kauan kuin meillä.

Oma napa... Menkat on olleet oikeasti aika runsaat. Nyt on neljäs päivä menossa ja vielä tänäänkin ollut ollut välillä melko runsastakin vuotoa. Tosin väri on alkanut muuttua tummemmksi/ruskeahdoksi, joten eiköhän ne pikkuhiljaa ala loppumaan. Pääsee ovisaikaa odottelemaan...

Marjana kp 4/32-37 yk 14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/410 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on tullut paljon porukkaa, heippa ja tervetuloa vaan kaikille! :)

Marjana: Kävin aikoinaan perustutkimuksissa, eikä niissä ilmennyt mitään häikkää silloin..aikaa tuosta on kyllä jo useampi vuosi, eli voisi olla ajankohtaista tehdä uudet tutkimukset. Itse epäilen jotain häikkää hormoneissa tms, ja nyt kun puhuitte tuosta kilppariarvosta, niin se olisi hyvä kans tarkistaa. Mulla on muuten samanlainen vitamiini/ravintolisäkuuri menossa, kaikki mikä vain voi auttaa raskautumisessa, on käytössä :D

Natku: Tuntuu, että tuossa minunkin lähipiirissä on ilmaantunut suloisia vauvoja vähän joka perheeseen, täälläkin vaan kuume kasvaa heitä ihaillessa :) No, onneksi voi aina tarjota hoitoapua, niin saa nauttia edes hetken vauvantuoksusta.

Enisa: Ihana tarina teillä, antaa kummasti uskoa omaan yritykseen! Toivotan kovasti onnea kolmosen hankintaan, jospa onnistuisi luomuna myös tällä kertaa.

Oma napa on hiljaista vielä näin alkukierrosta, menkat loppui jo parin päivän jälkeen ja nyt lähinnä odottelen ovista. En tikuttele sen kummemmin ainakaan vielä, jotenkin tuntuu luovan paineita sellainen :D Ja meillä on vielä suhteellisen vireää tuo peittojen heiluttelu, kun vasta päästiin saman katon alle.

Crystal kp 7/26-31 yk 9

24/410 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crystal, ei niistä vitamiineista tosiaan ainakaan haittaa ole, kun vaan pysyy annosohjeissa. Join jossain vaiheessa myös greippimehua ja punaviiniä, mutta jotenkin menetin uskoni niihin. Voihan olla, että jossain vaiheessa otan nekin poppakonstit takaisin käyttöön, jos ei tärppiä ala kuulua.

Samassa tilanteessa mennään ovista odotellen!

Marjana kp 5/32-37

Vierailija
25/410 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän minäkin sitten tammikuisista tipuin. Tässä kierrossa mennään sitten jo yhdistelmällä estradot,clomifen,divina,pregnyl,lugesteron. Pari kuukautta tällä yhdistelmällä ja sitten olis uus aika klinikalle jos ei ole tulosta tullut. Nyt muksujen kanssa shoppailemaan niin saa sen tädin aiheuttaman vi.... siirrettyä pois kun on jotakin mielekästä tekemistä

Cami KP 1/30

26/410 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nähdä että meitä kuumeilijoita on näin monta täällä :)

Nalle_pöh: no voi :( ehkä helmivauva sitten, kuumeiletko kolmatta lasta?

Crystalille: Toivon että meidän tilanne valaa moneen uskoa, koska meille tuo lisääntyminen ei ole ollut niin helppoa, mutta silti toivo elää pikku kolmosesta :)

Mulla vaan ne menkat ei taida ollenkaan tulla, kaikki nippailut, päänsäryt on mutta missä VUOTO!!! yleensä alkaa jo etukäteen!

Meillä muuten parannettiin miehen siittiöitä Clomifeneillä, mutta mitään selvää parannusta ei saatu aikaan, ja saatiin se LUOMU plussa.

-Enisa84 kp. 26/27 yk.1 (ovulaatiotestit)

(mulle saa merkata nuo tiedoiksi)

Vierailija
27/410 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän tauon jälkeen, aika on ollut vähissä ja mielialakin alhaalla, ja kesän ajattelin olla "tauolla" kuumeilemisesta, mutta huomaan palaavani lukemaan tänne kuulumisia :)

Olen pian(tässä kuussa! 37v) ja mies 30, edellisestä liitosta 2 lasta, jotka tulivat ihan "helposti". ollaan seurusteltu 1½v ja kokoajan lapsi on ollut tervetullut, yrityskuukausi on nyt virallisesti 4.

Positiivista omista tuntemuksista on että tunsin viime kuussa pitkästä aikaa ovulaation! Mitään testejä en ole ikinä tehnyt. ja parina viime kuukautena kiertokin on ollut säännöllinen. Negatiivista se, että PMS oireet alkaa jo reilu viikko ennen menkkoja. En tiedä sitten johtuuko se iästä vaan jostain muusta. Olo on inhottava ja rinnat turpoaa ja muuta.. kuten raskausoireet!

Iltatähti2011 6/25-28 yk4

28/410 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat siis.. Enpä ole ollut näin iloinen aikoihin, siitä kun vuoto alkoi, mutta siis nyt odottelin sitä :) heti alkoikin vuotamaan kunnolla, yleensä alkaa tiputtelemalla, alkaisikohan jo normalisoitumaan pillereiden jälkeen.

Menkkojen jälkeen alkaa sitten ovulaation metsästäminen ja peiton heiluttelu, jos sen löydän. :)

Oltiin pitkään lasten kanssa ulkoilemassa, oli niin ihana ja aurinkoinen ilma.

Nyt mies alkaa leipomaan äitienpäiväkakkua esikoisen kanssa, kuopus ei vielä oikein osaa autella :) mutta kaikki ne tuolla keittiössä häärii. :)

Huomenna on äitienpäivä vierailut edessä, niin IHANAA äitienpäivää täällä kaikille äideille!!

ja palailen taas!

Tervetuloa iltatähti mukaan :)

-Enisa84- kp.27/27 (yk1)

Vierailija
29/410 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva että täällä alkaa keskustelu vilkastuun, vaikka tietysti ikävääkin kun väkeä tippuu tänne. Uusiakin nimiä on ilmestynyt, mukavaa!

Menkat on taas ohi, johan sitä olikin rankkaa vuotoa ja kipuilua 5 päivää, huh sentään. Joutais kyllä jäämään pois, vaikka jo tästä kierrosta ;) Nyt sitten odotellaan ovista. Odotus tulee varmaan oleen pitkä vaikka kuinka toivoisin muuta. Tod.näk ovis odotettavissa kp 20 ->. Päätin katsella vielä tämän kierron, josko se pituus vähän lyhenisi. Jos ei niin otan yhteyttä gyneen sitten seuraavassa kierrossa. Fiilikset on ihan ok nyt tässä vaiheessa ja toivoa täynnä uuteen yritykseen. Tähän kiertoon otin käyttöön paljon kehutun vehnänalkioöljyn, katotaan josko siitä ois mitään iloo :) Käyttääkö kukaan muu?

Anju kp 6/33-44 yk 5

30/410 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Cami ja Iltatähti!

Anju, mitäs hyötyjä sillä vehnänalkioöljyllä on raskautumisen suhteen? Minä käytän kyllä vehnänalkioita ihan sellaisenaan ruuan laitossa ja sekoitan jogurttiin niiden muiden terveyshyötyjen takia.

Menkat loppuivat lopultakin eilen. 6 päivää kestivätkin tällä kertaa ihan kunnon vuodolla.

Tästä eteenpäin päivät varmaan matelevat kohti ovulaatiota… Se osunee taas jonnekin kp 17-20 tietämille. Vielä kun osuisi taas sille viikonlopulle, niin elämä olisi huomattavasti helpompaa. :)

Sitä ennen ehdinkin käydä labrassa vielä virtsakokeen antamassa ja heti oviksen jälkeen sitten verikokeisiin. Sitten kuulisi jo tuloksia onko näissä perusjutuissa jotain häikkää vai saisiko sitä lähetettä gynelle.

Marjana kp 7/32-37 yk 14

Vierailija
31/410 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla eräällä toisella palstalla liputetaan kovasti vehnänalkioöljyn puolesta vauvantekohommissa :)

Vehnänalkioöljy on luonnon rikkain E-vitamiinien lähde ja E-vitamiinia taas nimitetään yleisesti hedelmällisyysvitamiiniksi. Näin ollen vehnänalkioöljyllä voi olla raskautta edistäviä vaikutuksia. Sen sanotaan myös tasaavan hormoonitoimintaa ja kokemuksia kuukautiskiertojen tasaantumisesta on havaittavissa palstoja lueskellessa. Huuhaata tai ei, ajattelin kuitenkin kokeilla. Haittaa siitä tuskin on, ja jos ei muuta niin ainakin sen pitäisi vaikuttaa edullisesti ihon ja hiusten kuntoon :)

32/410 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Mulla alkaa menkat jo lähenemään loppuaan, johan ne on 3 päivää tässä kunnolla vuodelleet.

Laskujeni mukaan ovis osuu jonnekin 18-20 päivän väliin.

jännä nähdä löydänkö noilla tikuilla ovista. Mies tilasi ne ulkomailta 80 ovulaatiotestiä + 20 raskaustestiä niillä pääsee kivasti alkuun.. :) maksoi vain 15 euroa toimituksen kanssa. Ebayn kautta, jos joku haluaa käydä tsekkaamssa. Merkkiä näillä ei ole tuossa lukee vaan Ovulation LH test-strip.

Vähän jänskään toimiiko ollenkaan!!

No ei ainakaan talous kaadu vaikka ei löytyisikään!!!

Olen kanssa lukenut tuosta vehnänalkioöljystä, ja muistaakseni sitä käytinkin esikoisen yrityksen aikoihin. Hiukset ja kynnet ainakin voivat silloin hyvin, plussaa ei sillä saatu, mutta aina kannattaa kokeilla.

Onko muilla tuo foolihappo käytössä.. Mä en ole vielä hankkinut, mutta pitäisi tällä viikolla käydä ostamassa, saako sitä muualta kun apteekista?

Mukavaa päivää kaikille!

palaillaan taas.

Vierailija
33/410 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jo tänne huhuilen, vaikka vielä kuulun ja hengailen tammikuisissa. Mutta ovis tuli ja meni ja edes teoreettista raskautumisen mahdollisuutta ei tässä kierrossa ole. Tätiä odottelen ensi viikon puolessa välissä ja sitten siirryn virallisesti tänne. Ja sitten alkaakin jo yk 10.

Minä, poika, isä, ja veli ollaan kaikki helmikuussa synnytty eli on hieno kuukausi syntyä :) Viimeksi raskauduin toukokuussa(6 v. sitten, vuoden yrityksen jälkeen), niin toivotaan että kevätaurinko tekee taas tehtävänsä ja raskaudun taas.

Mä laittelen ne kp:t sitten, kun oon virallisesti täällä.

Tintti-tyy, tätiä odotellessa

Vierailija
34/410 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin,nyt on täällä selvinnyt kiertopäivät.

Viime torstaina alkoi menkat,eli tänään kp5 huomenna siis kuudes. Kierto on sen 28 päivää (kai) jossain vaiheessa oli kerran 31 (?) mutta taas monta kuukautta ollut sen 28. Pidetään siis se. Ensimmäistä kertaa tilasin ovis-tikkuja,ne pitäisi riittää kolmelle kierrolle,mutta toivotaan ettei niitä tarvitse niin paljoa ;)

Täällä on paljon tuttuja nimiä,mutta myös uusi,tervetuloa !

Olin siis viimeksi jännittämässä joulukuisissa ja sitä ennen marraskuisissa. Lasken tämän sillti vasta yk1 koska söin tässä välissä reilu n painopakkauksen pillereitä. Nyt on taas jännät paikat. Toivottavasti tikut auttavat ! Olisi ihanaa saada helmivauva. Saadaankohan me monta ystävänpäivä vauvaa tänne ;)

Oikein ihanaa ja aurinkoista viikkoa kaikille,

Cherry 5/28

35/410 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttityy, joskus epätodennäisestä kierrosta tuleekin se plussa kuin ihmeen kaupalla. Eli älä vielä luovuta.

Enisa, minä otin käyttöön ylipäätään B-vitamiinilisän, jossa on reilusti foolihappoakin. Ensimmäisen kerran otin sen itseasiassa nyt käyttöön. Jossain sanottiin, että se vaikuttaisi ihan raskaaksi tulemisessakin, vaikka yleensä puhutaan lähinnä sen tärkeydestä sikiölle, kun raskaus alkaa.

Anju, no pitääpä ainakin syödä ne vehnänalkiot pois tuolta kaapista. Öljy varmasti olisi parempi, mutta toisaalta saan kasviöljyjä aika hyvin muuten ravinnosta.

Cherry, kerrohan sitten kokemuksia oviksen tikuttamisesta. En ole koskaan tikuttanut ja mielenkiinnosta voisin kokeillakin joskus. Toisaalta tunnen oviksen hyvin, mutta saisihan niillä tikuilla varmistettua sitä ajankohtaa.

Päivät tuntuu kovin samanlaisilta ennen sitä ovulaatiota... Vähintään viikko vielä eteenpäin, niin aletaan ehkä olla lähellä potentiaalista ajankohtaa. Toivotaan tosiaan, että kevätaurinko tekee ihmeitä!

Marjana kp 9/32-37 yk 14

Vierailija
36/410 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, taas :P

Nyt vois taas ilmottautua ku menkat alkaa olla ohi. Jotenki kumma ku tällä kertaa menkkojen alkaminen ei harmittanu ihan niin paljo ku esim. viimeks. Ehkä on jo kevättä(kesää) rinnassa :)

Mutta siis uusi kierto alkanut ja toivottavasti reilun viikon päästä päästäisiin hommailemaan. Ovistikuilla oon kaks edellistä kiertoa saanu kii ni jospa nytki :)

Tsemppiä kaikille tähän kiertoon!

Satin kp 6/31-33

Vierailija
37/410 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...yk11

Vierailija
38/410 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alko tänään, jo niitä ehdinkin odotella!

Olen reilu kolmekymppinen kahden lapsen äiti, ja kolmas on ollut meillä haaveissa nyt puolisen vuotta. Neljännestä yrityskierrosta sitten tärppäsi, ja LA:n piti olla marraskuussa. No se meni sitten kesken seitsemännellä viikolla, ja nyt pidettiin sitten varmuuden vuoksi kuukausi taukoa ja odoteltiin menkkoja. Jotka sitten vihdoin alkoi tänään, eli nyt saa taas kuumeilla luvan kanssa :)

Maatis 1/28-32 km:n jälkeen yk1

Vierailija
39/410 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin taas muutamat päivät jäänyt väliin helmikuisten pinon lueskelussa ja porukkaahan alkaa olla jo aikas paljon koolla! Tervetuloa kaikille minunkin puolestani!

Jospa tosiaankin tämä aurinkoinen sää ja kevät ylipäätään saisi meidätkin luonnon ohella erityisen hedelmällisiksi!

Täällä jo kp 10/29 menossa. Pitääpi alkaa aktivoitumaan taas tuolla makkarin suunnalla. Iltaisin ollut niin hirveä väsy, ettei ole jaksanut muuta kuin nukkua vaan. Itse olen iltaisin töissä, ja kun tulen kotiin, niin laitan lapset nukkumaan ja sitten mennäänkin vielä miehen kanssa puutarhahommiin... Täytyy laittaa varmaan tulitikut luomien väliin iltaisin, ettei vaan mene ovis ohi :) Vaikka vielä siihen pitäisi olla muutamia päiviä aikaa (yleensä kp 16 paikkeilla).

Jep, nyt syömään!

Kirjoittelemisiin!

40/410 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Kiva nähdä että meitä löytyy näin monta. :)

Omaa napaa: Menkat loppuivat eilen, JIHUU! Toivottavasti olivat viimeiset, eivätkä tule pitkään aikaan, mutta en kyllä jaksa edes toivoa tärppiin ekalla yrityksellä.

Voisikohan siinä olla perää että nainen raskautuisi helpommin, mitä useampi raskaus on takanapäin. Oon vaan miettinyt, kun meille

sanottiin lapsettomuushoidoissa että meidän kohdalla mahdollisuus onnistua normaalisti on todella pieni. Mutta ilmeisesti se sitten kuitenkin RIITTI!!

Onneksi on kaksi lasta jo, enköhän jaksa sitten tätä kolmatta odottaakin jos näin käy.

Esikoista haaveillessa, luulen että ainainen stressikin osaltaan vaikutti asiaan, tai ainakin hankaloitti sitä. Yrittämisestä tuli pakko pullaa, ja itse asiakin oli velvollisuus ja ainoastaan yksi päämäärä: RASKAUS

Nyt en halua että niin käy.. yritän olla stressaamatta vaikka luulen että pelkkä tikuttelu nostaa pienoisen stressin päälle. :)

Juu no päivä kerrallaan tässä mennään..

Toivotaan että saadaan oikein paljon plussia tähän pinoon ja kevät tekisi tehtävänsä

Palaillaan taas!

Enisa84 kp 5/27