Olen pph, eikä koskaan voisi tulla tilannetta että lapsi kiipeilisi katolla, enkä siihen reagoisi.
Olen yksin lasten kanssa, ei työkaveria , ei tosin isoa lapsilaumaakaan, vain neljä. En voisi kuvitellakaan tilannetta, missä joku hoitolapsistani pääsisi kiipeilemään jonkun tönön katolle.
Jopa kiipeilytelineeseen kiipeileviä vahdin haukkana.
Ehkä kerrankin pisteitä myös meille perhepäivähoitajille?
Kommentit (6)
keskenämmekin:D Näin ne palkat pysyykin paskoina, kun naiset vain panettelee toisiaan.
Pph ei saa koskaan minulta pisteitä.
Jos oli vaatatilanne niin miksi vaan kuvasi eikä varoittanut? Jos lapsi olisi kuollut olisiko vain kuvannut?
Ei edes tuolille hakemaan yläkaapista jotain.
Metsäretkillä toki saavat kiipeillä, niin kivillä kuin puissakin, mutta niin että olen niistä kiipeilyistä tietoinen ja avustan/olen turvana tarvittaessa.
t. ap
että jaksat ilman aikuisia työkavereita tehdä työsi kotonasi. Päiväkodissa pitäisi katsoa, että missä tilanteissa ehtii juttelemaan VÄHÄN työkavereidenkin kanssa, eikä vaarannettaisi lasten turvallisuutta.
Ps. Olin nostamassa tuota juttua lööppeihin. Ajattelin, että hoituu toimittajien kautta. Ei tarvinnut ihan poliiseille asti tiedottaa, jotta tutkisivat ja varmistaisivat lasten turvallisuuden. Nyt se varmasti tutkitaan.
Yleisesti ajatellaan, että pk:t ovat turvllisia paikkoja, koska siellä on aikuisia valvomassa toisiaan toisin kuin perhepäivähoidossa, mistä kukaan ei tiedä mitä siellä tapahtuu.
Av:llakin pph:t ovat olleet hyvin epämääräistä porukkaa laidasta laitaan ja monien perheiden mukaan se turvattomin hoitopaikka lapsille.
Avauksellani halusin korostaa sitä, että myös perhepäivähoidossa on ne hyvät puolensa, ei isoja lapsiryhmiä, vain yksi hoitaja, joten valvonnan on pelattava. Pph itse on vastuussa, jos lapselle tapahtuu jotain, siinä ei voi syytellä ketään.
Siksi suurin osa pph:sta ottaa sen vastuunsa ja pitää lapsia hyvin silmällä.
t. ap
Mulle tuota tapahtuu äitinä monestikin, siis kiipeilyä. Piste pois äideiltä!