Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi pudotetaan päiväkodin leikkimökin katolta

Vierailija
03.05.2011 |

niin vanhemmatko on vastuussa?

Eli pitääkö minun erikseen sanoa hoitajille, että meidän Vertti-Casimiria ei saa päästää kiipeämään leikkimökin katolle, koska sieltä putoaminen on "päiväkodissa normaali asia, koska katolle saa kiivetä omalla vastuulla" eli mikä se on se 5v:n oma vastuu? Ja mitä teen, jos ne hoitajat on kuin Ounasrinteen päiväkodissa eli eivät tee yhtään mitään, toljottavat vaan toisiaan ja juoruilevat?

En ole ikinä ajatellut, että päiväkodissa saisi tehdä hoitajilta piilossa erilaisia asioita ihan "laillisesti" eli että hoitajilla ei ole pihassa pienintäkään kiinnostusta siitä, mitä siellä oikeasti tapahtuu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää lapsen osallistuminen johonkin päiväkodissa sallittuun asiaan.

Vierailija
2/9 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitajat ovat pihan toisella laidalla eikä kukaan edes vilkaise lapsiin?

Oma poikani on kolme kertaa onnistunut karkaamaan päiväkodista, kerran tuli kotiin asti (3 km!) eikä kukaan huomannut päiväkodissa mitään ennen kuin menin lasta sieltä hakemaan. Tosin onneksi itse tiesin, että lapsi oli jo isän kanssa kotona, mutta hoitajien ilmeet olivat maksamisen arvoisia. Lapsia pihassa alle 20 ja "kyllä se jossain täällä on". Vaan kun ei ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitajat ovat pihan toisella laidalla eikä kukaan edes vilkaise lapsiin? Oma poikani on kolme kertaa onnistunut karkaamaan päiväkodista, kerran tuli kotiin asti (3 km!) eikä kukaan huomannut päiväkodissa mitään ennen kuin menin lasta sieltä hakemaan. Tosin onneksi itse tiesin, että lapsi oli jo isän kanssa kotona, mutta hoitajien ilmeet olivat maksamisen arvoisia. Lapsia pihassa alle 20 ja "kyllä se jossain täällä on". Vaan kun ei ollut.

lapsia enää, vaikka olen tähän asti niin tehnyt. Niinhän nyt on tuomittu.

Vierailija
4/9 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa ei voi lapset tehdä mitään omalla vastuulla. Vaan kyllä se vastuu on niillä hoitajilla siellä oli tilanne mikä tahansa. Ei joku 6-vuotias osaa tehdä riskiarvioita siitä, mitä kivaa kannattaa tehdä ja mitä ei, vaan kyllä ne arviot kuuluvat aikuisille. Jotenkin ihan hullulta kuulostaisi, jos päiväkodin hoitajat sanoisivat että täällä saa kiipeillä katolle omalla vastuulla.

Vierailija
5/9 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin montako kertaa se pomppaa?

Vierailija
6/9 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on turvatonta kiivetä leikkimökin katolle, sitä ei saa kukaan tehdä.

Eriasia, voiko päiväkodin pihalla olla tuollaista mökkiä, vai pitäisikö se poistaa tai katolle pääsy jotenkin estää, jos sieltä putoaminen on vaarallista.

Onko mökin ympärillä oleva hiekka kuitenkin turvahiekkaa?

Vierailija
7/9 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brankkarit letkuautolla paikalle ja vedellä tursautetaan pentuset alas katolta. Ei niihin satu ja jos vähän sattuukin niin ehkä oppi itää paremmin päänupissa, että ei kannata kiivetä päiväkodin vajan katolle. Ensi kerralla sitten muuntajaan.

Vierailija
8/9 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vanhemmatko on vastuussa?

Eli pitääkö minun erikseen sanoa hoitajille, että meidän Vertti-Casimiria ei saa päästää kiipeämään leikkimökin katolle, koska sieltä putoaminen on "päiväkodissa normaali asia, koska katolle saa kiivetä omalla vastuulla" eli mikä se on se 5v:n oma vastuu? Ja mitä teen, jos ne hoitajat on kuin Ounasrinteen päiväkodissa eli eivät tee yhtään mitään, toljottavat vaan toisiaan ja juoruilevat?

En ole ikinä ajatellut, että päiväkodissa saisi tehdä hoitajilta piilossa erilaisia asioita ihan "laillisesti" eli että hoitajilla ei ole pihassa pienintäkään kiinnostusta siitä, mitä siellä oikeasti tapahtuu.

Oletko kieltänyt myös kiipeilytelineessä kipeilyn?

Vierailija
9/9 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vie lapsiani päiväkotiin. Olen itsekin ollut päiväkodissa töissä ja siellä on hyvät mahdollisuudet esim. karata.

Ja mun 2-vuotias on sellainen, että sehän karkaa. Ja uskokaa pois, että sitä ei mitkään pikku aidat ja portit pidättele! Juu, opetettu on sen seitsemän kertaa, ettei saa karata, mutta yrittää kuitenkin koko ajan karata. Ei pelkää edes eksymistä, iloisena vaan tutkis joka paikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä