Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle tehty 2x fess = poskionteloleikkaus jatkuvien tulehdusten takia.

Vierailija
03.05.2011 |

Viimeisestä leikkauksesta 2v ja ei yhtään poskiontelotulehdusta! Kunnes eilen mulla todettiin otsaontelotulehdus! Olisi pitänyt aiemmin mennä lääkäriin..On olo kyllä ihan kamala.

Sain ab-kuurin, kipulääkettä ja huomenna uusinta röntgen. Jos ei ole tapahtunut parannusta, joudun leikkaukseen, jossa "porataan" pienet reiät otsaontelohin ja imaistaan ne tyhjiksi. Onko kellään kokemusta tuosta toimenpiteestä?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta fesseistä kyllä. Onhan sinulla jatkuva kortisoninenäsuihke käytössä??? Ilman sitä joutuu taatusti kierteeseen...

Vierailija
2/59 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla jatkuva kortisoninenäsuihke

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko muut kokeneet sen fessin puudutuksen kauheana? Se oli nopeasti ohi, mutta jätti silti itselleni hirveät traumat lähinnä siksi, että minulla ei ollut yhtään realistinen käsitys asiasta etukäteen. Kuten tavallista, minulle kerrottiin henkilökunnan taholta ettei se ole kivuliasta, ja ne "vanupuikot" joilla infopaperin mukaan nenä puudutetaan osoittautuivatkin kahdeksaksi rautatapiksi, jotka TODELLAKIN sattuivat ja menivät vielä niin syvälle, että tunne oli kohtuullisen ainutkertainen :S Jäi niin paha kammo etten pystynyt edes mennä jälkitarkastukseen.

Myöskään rentouttava esilääke ei vaikuttanut minulla millään tavalla vaikka sain sitä kuulemma tosi paljon. En oikein tiedä miten sen oikein olisi pitänyt vaikuttaa, kun minkäänlaista vaikutusta olotilaan sillä ei ollut. Olin rento kuin rautakanki koko leikkauksen ajan, kun olin niin shokissa siitä puudutuksesta.

Minulla tehtiin fess polyyppien vuoksi, mutta ei se kyllä edes hyödyttänyt mitään. Sekin vielä.

Vierailija
4/59 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/59 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2011 klo 17:14"]

Viimeisestä leikkauksesta 2v ja ei yhtään poskiontelotulehdusta! Kunnes eilen mulla todettiin otsaontelotulehdus! Olisi pitänyt aiemmin mennä lääkäriin..On olo kyllä ihan kamala.
Sain ab-kuurin, kipulääkettä ja huomenna uusinta röntgen. Jos ei ole tapahtunut parannusta, joudun leikkaukseen, jossa "porataan" pienet reiät otsaontelohin ja imaistaan ne tyhjiksi. Onko kellään kokemusta tuosta toimenpiteestä?

[/quote]

Eikös poskiontelontulehdukset pitäneet palstan mukaan parantua itsestään ja niihin ei tarvitse mitään kuuria hakea. Kunhan nenäkannulla huljuttaa, niin paranee itsestään

Vierailija
6/59 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2011 klo 18:31"]

Ovatko muut kokeneet sen fessin puudutuksen kauheana? Se oli nopeasti ohi, mutta jätti silti itselleni hirveät traumat lähinnä siksi, että minulla ei ollut yhtään realistinen käsitys asiasta etukäteen. Kuten tavallista, minulle kerrottiin henkilökunnan taholta ettei se ole kivuliasta, ja ne "vanupuikot" joilla infopaperin mukaan nenä puudutetaan osoittautuivatkin kahdeksaksi rautatapiksi, jotka TODELLAKIN sattuivat ja menivät vielä niin syvälle, että tunne oli kohtuullisen ainutkertainen :S Jäi niin paha kammo etten pystynyt edes mennä jälkitarkastukseen.

Myöskään rentouttava esilääke ei vaikuttanut minulla millään tavalla vaikka sain sitä kuulemma tosi paljon. En oikein tiedä miten sen oikein olisi pitänyt vaikuttaa, kun minkäänlaista vaikutusta olotilaan sillä ei ollut. Olin rento kuin rautakanki koko leikkauksen ajan, kun olin niin shokissa siitä puudutuksesta.

Minulla tehtiin fess polyyppien vuoksi, mutta ei se kyllä edes hyödyttänyt mitään. Sekin vielä.

[/quote]

Minulle on ne piikit laitettu vain punkteerauksissa. Poskionteloleikkaukset on tehty ihan suoneen laitettavalla puudutuksella. Mutta en ole kokenut niitä nenään laitettavia piikkejä kamaliksi. On tehty parikymmentä kertaa.

Vierailija
7/59 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaakohan fessin jälkeen heti seuraavana päivänä huuhdella nenäkannulla? Olin eilen leikkauksessa ja tuntuu tosi tukkoiselta/limaiselta/veriseltä. Pelkkä humidose-suihke ei tunnu paljon lämmittävän.

Entä millaisia kokemuksia jälkitarkastuksessa tehtävästä puhdistuksesta? Itse leikkaus tehtiin tällä kertaa nukutuksessa kun edellisestä kerrasta jäi hirveät traumat. Pahinta oli puudutus, ja pelkään kuollakseni tuota jälkitarkastusta, jossa pitäisi puuduttaa ja "imuroida" leikkausalue...

Vierailija
8/59 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/59 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ok fess puudutuksessa, tehtiin jollain ihme kangassuikaleilla? Punktioita tehty kymmeniä, nekin ok osaavissa käsissä. Täytyypä muistaa suihkata avamysia!

Vierailija
10/59 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehty kaksi kertaa fess, kerran teini-ikäisenä (ei nukutusta) ja kerran aikuisiällä (nukutus). Molemmat ok ja paraneminen nopeaa. En kyllä käyttäisi huuhtelukannua päivän jälkeen leikkauksesta.

Vierailija
11/59 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:58"]

Mulle tehty kaksi kertaa fess, kerran teini-ikäisenä (ei nukutusta) ja kerran aikuisiällä (nukutus). Molemmat ok ja paraneminen nopeaa. En kyllä käyttäisi huuhtelukannua päivän jälkeen leikkauksesta.

[/quote]

Mulle sanottiin että voi käyttää.

Vierailija
12/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas on kehotettu nimenomaan kosteuttamaan paljon, ja tuntuu että on pakkokin sillä varsinkin alussa limakalvot kuivui ihan hirveästi.

Minkälaiset muuten ne itsestään sulavat tamponit on? Tarkoitan, että huomaako sen kun ne alkaa irrota? Mä en ole ainakaan vielä huomannut mitään, ellei sitten tuo kellertävä melko runsas lima liity siihen.

Vierailija
13/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on kertoneet kauhutarinoita fessin puudutuksesta..tiedä sitten että onko se yksilöllistä se miten kovana sen kivun kokee. Kyllähän siinä saa jonkun esikipulääkityksen? Mitä kokemuksia teillä muilla on?

Vierailija
14/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:17"]

Jotkut on kertoneet kauhutarinoita fessin puudutuksesta..tiedä sitten että onko se yksilöllistä se miten kovana sen kivun kokee. Kyllähän siinä saa jonkun esikipulääkityksen? Mitä kokemuksia teillä muilla on?

[/quote]

Mä oon varmaan yksi niistä kauhutarinoiden kertojista. Varmaan puudutuksenkin voi tehdä niin monella tavalla. Mulle se tehtiin sillä tavalla ihanasti seivästämällä, eli hirveällä vauhdilla ja voimalla survaistiin ne "rautanaulat" tosi syvälle päähän. Ja vaikka huusin tuskasta niin se ei herättänyt suurempia reaktioita vaan homma jatkui. Epäonnekseni mulla ei myöskään suoneen annettu "rauhoittava" vaikuttanut millään tavalla, ei oikeasti yhtään, kun taas jotkut sanovat että tulee ihan hälläväliä-olo. Suurella osalla on kai ihan siedettävä kokemus tuosta, mulla kaikkea muuta. Mä olin siis nyt uusinta-fessissä nukutuksessa (siitä tietysti hyvä kokemus kun ei tarvinnut olla tajuissaan kun asioita survottiin nenään), mutta pelkään että en kertakaikkiaan pysty menemään jälkitarkastukseen, jossa pitäisi puuduttaa ja imuroida leikkausalue. Itse asiassa tuosta jälkitarkastuksesta olen lukenut enemmän inhottavista kokemuksista kuin itse leikkauksesta, lieneekö syynä juuri se että joillakin onnellisilla ne rauhoittavat oikeasti vaikuttavatkin ja tekevät leikkauksesta siedettävän, kun taas siinä jälkioperaatiossa tuskin enää välitetään rauhoittavia antaa.

Vierailija
15/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään olinkin tähän ketjuun jo kertonut kauhukokemuksen joskus aiemmin (viesti 4).

25

Vierailija
16/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:32"]

[/quote]

Mä oon varmaan yksi niistä kauhutarinoiden kertojista. Varmaan puudutuksenkin voi tehdä niin monella tavalla. Mulle se tehtiin sillä tavalla ihanasti seivästämällä, eli hirveällä vauhdilla ja voimalla survaistiin ne "rautanaulat" tosi syvälle päähän. Ja vaikka huusin tuskasta niin se ei herättänyt suurempia reaktioita vaan homma jatkui. Epäonnekseni mulla ei myöskään suoneen annettu "rauhoittava" vaikuttanut millään tavalla, ei oikeasti yhtään, kun taas jotkut sanovat että tulee ihan hälläväliä-olo. Suurella osalla on kai ihan siedettävä kokemus tuosta, mulla kaikkea muuta. Mä olin siis nyt uusinta-fessissä nukutuksessa (siitä tietysti hyvä kokemus kun ei tarvinnut olla tajuissaan kun asioita survottiin nenään), mutta pelkään että en kertakaikkiaan pysty menemään jälkitarkastukseen, jossa pitäisi puuduttaa ja imuroida leikkausalue. Itse asiassa tuosta jälkitarkastuksesta olen lukenut enemmän inhottavista kokemuksista kuin itse leikkauksesta, lieneekö syynä juuri se että joillakin onnellisilla ne rauhoittavat oikeasti vaikuttavatkin ja tekevät leikkauksesta siedettävän, kun taas siinä jälkioperaatiossa tuskin enää välitetään rauhoittavia antaa.

[/quote] Ok, kiitos kokemuksen jakamisesta. Jossain potilasohjeessa sanottiin, että ennen jälkitarkastusta täytyy ottaa kotona kipulääke.

Vierailija
17/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:36"]

Ok, kiitos kokemuksen jakamisesta. Jossain potilasohjeessa sanottiin, että ennen jälkitarkastusta täytyy ottaa kotona kipulääke.

[/quote]

Okei, kiva tietää. Ei mulle vaan ole mitään tuollaista mainittu...

Vierailija
18/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2011 klo 17:14"]

[/quote]

Eikös poskiontelontulehdukset pitäneet palstan mukaan parantua itsestään ja niihin ei tarvitse mitään kuuria hakea. Kunhan nenäkannulla huljuttaa, niin paranee itsestään

[/quote]

Yleensä nenäkannu auttaakin, mutta jos ilmastointi ei pelaa, ei suolavesikään pääse virtaamaan kunnolla. Minulle on tehty tuo nenäontelon kairaus vajaa 20 vuotta sitten usean sinuiitin jälkeen. Leikkauksen jälkeen minun ei ole tarvinnut kertaakaan käydä lääkärissä punkteerattavana enkä ole yhtään antibioottikuuria syönyt sinuiitin vuoksi. 

Jos räkää rupesi kertymään poskionteloihin, otin antihistamiinia, istuin löylyissä hetken aikaa ja sen jälkeen huuhtelin poskiontelot. 

Kannattaa tosiaankin mennä leikkaukseen, mikäli poskiontelontulehduksia on ollut runsaasti. Elämänlaatu paranee huimasti leikkauksen jälkeen. 

[/quote]

Sulla ei varmaan ollut/ole nenäpolyyppeja? Mulla on niitäkin, ja ne kasvaa aina uudelleen ja uudelleen, joten leikattavana saa todennäköisesti rampata lopun elämää. Joillakin polyypit tulee jopa muutamassa kuukaudessa takaisin :/ Ihan paska sairaus. Mulle siis tehtiin 4 vuotta sitten leikkaus ja nyt uudelleen. Ontelot voi myös arpeutua umpeen. Pelkkää positiivista leikkauksesta ei siis välttämättä seuraa.

[/quote]

Mua ei saa kirveellä siihen leikkaukseen. Niissä on aina riskinsä.

Vierailija
19/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:32"]

[/quote]

[/quote]

APUA!!!! Lekuri painostaa leikkaukseen. En varmasti mene! 

Vierailija
20/59 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:51"]

Mua ei saa kirveellä siihen leikkaukseen. Niissä on aina riskinsä.

[/quote]

Vähän sellaiset fiilikset on mullakin, että toivon etten olisi koskaan mennytkään siihen ensimmäiseen leikkaukseen. Sitä ennen oli vähemmän ongelmia kuin nykyään. Siitä en palaudu enää henkisesti enkä fyysisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän