Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8v poika nukkuu äidin kanssa samassa huoneessa..

Vierailija
03.05.2011 |

Onko huono asia? Miesystävä sanoi että pojasta tulee tissiposki.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin vieressä nukkujia on kaksi, 6- ja 9-vuotiaat. Ja nimenomaan juuri avioerosta alkoi tämä.

olen phunut hänelle omasta sängystä, mutta hän kaipaa kovasti vielä läheisyyttä.

ei se viereen enään 30-vuotiaana toivottavasti änkeä, joten olkoon lapsi nyt kun vielä on lapsi ja jos tarvitsee äitiä lähelle niin saakoon.

Avioerosta alkoi tuo tapa ja sitä on nyt jatkunut muutaman vuoden.

Vierailija
2/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huono asia? Miesystävä sanoi että pojasta tulee tissiposki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein toisen läheisyys tuo lapselle turvaa.

Meillä melkein 7v. poika on lopettanut viereen tulemisen yöllä siksi, että on itsekin sitä mieltä, että vanhempien välissä on liian ahdasta. Jos mieheni on yön töissä, poika tulee aina mun viereen nukkumaan. Itse olen harvoin öitä pois, mutta joskus kun oon työmatkalla, poika nukkuu isänsä vieressä.

Vierailija
4/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuin viime yön mun 8v tyttären vieressä sen 120cm leveässä sängyssä. tykätään nukkua välillä vierekkäin :)

Vierailija
5/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävälläsi on itsellään jotain traumoja tai hän projisoi oman epävarmuutensa ja heikkouden pelkonsa poikaan.

Vierailija
6/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helkutissa samassa huoneessa äidin kanssa nukkumisesta kehittyisi yhtään sen huonompi ihminen kuin vaikka sisaruksenkaan kanssa nukkuvasta?? Tässä länsimaisessa kulttuurissa korostetaan ihan liikaa yksilöllisyyttä. Mä suukottelen ja halaan mun lapsiani just niin kauan kuin he haluavat ja kömpikööt viereen vaikka aikuisena (no tuskin, mutta he itse saavat sanella se, koska riittää).

Sun miesystäväsi on ilmeisesti lapseton? Kuulostaa ainakin sellaisen keskenkasvuisen macho-ukon puheelta, joka ei tajua lapsista mitään. On olemassa ihmeellinen miestyyppi, jonka mielestä lasta kuuluisi "karaista" ja opettaa ajoissa aikuisten tavoille "ettei vaan aleta kiusata ja pitää mammanpoikana". Mun entisen miesystävän mielestä oli tosi NOLOA, kun mun poika liikkui leikkipuistossa verkkareissa. Ei ollu tarpeeksi coolin näköistä. Joo, poika oli 6-vuotias. Ei ollut kovin älykäs kaveri enkä kyllä ollut minäkään, kun sellaisen otin.. Tosin oli hyvin lyhytaikainen seuralainen, eikä seuraava ole tullut. Jäi vähän korkea kynnys enää uutta ihmistä ottaa.. Tämä esimerkkinä kertomani kun ei ollut mikään ainut ihmeellisyys ko. tyypissä.. Ei se yksin oleminenkaan ole huonompi vaihtoehto. Ainakin parempi kuin täydellisen tomppelin kanssa oleminen.

Vierailija
7/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se lapsi sitten esiteininä tai viimeistään teininä kaipaa sitä omaa rauhaa ja haluaa nukkua yönsä yksin. Toisekseen, oli aikoja jolloin koko perhe nukkui samassa tilassa, kun muuta huonetta ei ollut.

Minusta tuo on huono asia. 8-vuotias on kuitenkin jo ihan iso lapsi, parin vuoden päästä jopa esiteini.

ihmiset, lapset, perheet ja teinitkin ovat erilaisia ja tilanteet erilaisia. Yksityisyyttä ja omaa rauhaa voi saada muutenkin. Suomessa on kummallinen tapa itsenäistää liian aikaisin ja sitten ihmetellään, että miksi meillä on masennusta.

Ei masennus nyt varmaankaan siitä johdu, että lapset eivät saa nukkua vanhempien sängyssä.

Vierailija
8/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissiposkipoikani nukkuu mun vieressäni, on 9v.

Vierailija
9/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesystäväsi itse jäädä äidin rakkautta ja hellyyttä vaille.

Pane kiertoon tuollainen mies ja nauti elämästäsi poikasi kanssa!

Vierailija
10/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuuko joskus omassa huoneessa/omassa sängyssä vai onko vakituinen järjestely?

Minusta tuo on huono asia. 8-vuotias on kuitenkin jo ihan iso lapsi, parin vuoden päästä jopa esiteini. Hetkellisenä tai satunnaisena järjestelynä ihan ok, onhan kyseessä kuitenkin vielä lapsi, mutta sitä omaa yksityisyyttä olisi hyvä alkaa kouluikäisen lapsen opetella.

Tiedän kuitenkin kaksikin perhettä, jossa koululaiset ovat nukkuneet vanhempien sängyssä. Eräässä perheessä tapahtui avioero ja muitakin ikäviä asioita, ja siksi 9-vuotias poika alkoi nukkua äidin kanssa. Vähitellen kyllä opetteli tavasta pois, mutta omassa sängyssä kuulemma pelotti, joten äiti salli tuota nukkumisjärjestelyä pari vuotta - tosin välillä yritettiin nukkumista omassakin sängyssä.

Toisessa perheessä 7- ja 9-vuotiaat lapset nukkuvat vanhempiensa kanssa, vaikka heillä on siis omat huoneet ja omat sängyt. Heillä tämä on vakiojärjestely.

Vierailija
11/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonain päivänä eivät enää halua nukkua, joten nukkukoot vielä jonkin aikaa :)

Vierailija
12/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvii alkaa opetella omaa yksityisyyttä? Mä olen luullut että tarve siihen yksityisyyteen tulee sitten kun tulee. EIköhän viimeistään murrosiässä. En oikein keksi mitä HAITTAA tuosta samassa huoneessa nukkumisesta olisi lapselle?

Vierailija
13/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se lapsi sitten esiteininä tai viimeistään teininä kaipaa sitä omaa rauhaa ja haluaa nukkua yönsä yksin.

Toisekseen, oli aikoja jolloin koko perhe nukkui samassa tilassa, kun muuta huonetta ei ollut.

Minusta tuo on huono asia. 8-vuotias on kuitenkin jo ihan iso lapsi, parin vuoden päästä jopa esiteini.

Vierailija
14/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se lapsi sitten esiteininä tai viimeistään teininä kaipaa sitä omaa rauhaa ja haluaa nukkua yönsä yksin.

Toisekseen, oli aikoja jolloin koko perhe nukkui samassa tilassa, kun muuta huonetta ei ollut.

ihmiset, lapset, perheet ja teinitkin ovat erilaisia ja tilanteet erilaisia.

Yksityisyyttä ja omaa rauhaa voi saada muutenkin.

Suomessa on kummallinen tapa itsenäistää liian aikaisin ja sitten ihmetellään, että miksi meillä on masennusta.

Vierailija
15/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisekseen, oli aikoja jolloin koko perhe nukkui samassa tilassa, kun muuta huonetta ei ollut."

Siitä ei ole kovinkaan kauan. Vielä 50-60-luvullakin ihan tavallista.

Vierailija
16/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen phunut hänelle omasta sängystä, mutta hän kaipaa kovasti vielä läheisyyttä.

ei se viereen enään 30-vuotiaana toivottavasti änkeä, joten olkoon lapsi nyt kun vielä on lapsi ja jos tarvitsee äitiä lähelle niin saakoon.

Avioerosta alkoi tuo tapa ja sitä on nyt jatkunut muutaman vuoden.

Vierailija
17/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se on lapsesta lähtöisin eikä vanhemmat tahto.

Meillä 7-v tulee sänkyymme lähes joka yö ja saa tulla vielä vaikka vuosia jos itse haluaa.

Vierailija
18/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvii alkaa opetella omaa yksityisyyttä? Mä olen luullut että tarve siihen yksityisyyteen tulee sitten kun tulee. EIköhän viimeistään murrosiässä. En oikein keksi mitä HAITTAA tuosta samassa huoneessa nukkumisesta olisi lapselle?

Aikuistet nukkuvat kylki kyljessä, mutta lapsi omassa yksinäisyydessään. Meidän tyttö nukkui 11-vuotiaaksi vieressäni ja hänestä on tullut tasapainoinen ja fiksu lukiolainen.

Vierailija
19/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset halusivat äidin viereen nukkumaan tai sitten toistensa. Joten vuorotellen nukkuvat äidin vieressä ja vuorotellen sisaruksen kun ei kaikki 4 mahdu yhtäaikaa äitin sänkyyn jossa myös vauva.

Vierailija
20/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea mahti jätkä toi meidän 7v. ja pukeutuu, kuin esiteini.

Välillä nukkuu omassa huoneessaan ja tulee aikanaan takaisin meidän viereen.

Joo kyllä ne lähtee aikanaan pois ihan vapaaehtoisesti.

Esikoinen lähti lätkimään ollessaan 8v.