Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puistossa yks äiti polttaa aina tupakkaa

Vierailija
03.05.2011 |

Tuli mieleen tosta puistokäyttäytymisketjusta, että meidän lähipuistossa käy yks äiti kahden lapsensa kanssa, ja tää äiti melkeinpä aina polttaa tupakkaa puistossa ollessaan. Menee kyllä sinne sivummalle, mut jotenkin mun mielestä tökkii koko homma kuitenkin. Eli kehtaako tälle äidille sanoa asiasta?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään leikkipuistossa saa polttaa! Ja luulisi sen nyt olevan jokaiselle aikuiselle ihan itsestään selvää... Että tarvii tästäkin asiasta oikein keskustella, huh.

Niin, että kun tupakointi on nykyään kielletty lähes kaikissa julkisissa tiloissa, työpaikoilla, parvekkeilla, jopa baareissakin, niin hei, mennään kaikki sinne lasten leikkipuistoon röökille! Voi hyvää päivää!

Ja kyllä, se on ihan oikeasti jopa virallisissa järjestysssäännöissä kielletty, ainakin täällä Helsingissä. Mutta vaikka ei olisikaan, niin kyllä nyt pitäisi tämän verran olla järkeä päässä.

Ja juu, poltan kyllä joskus itsekin, mutta en leikkipuistossa ja jos siellä joku muu niin tekee, niin käyn kyllä huomauttamassa asiasta heti.

Vierailija
22/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esimerkiksi vaikka jonossa etuileminenkaan ole laitonta, mutta kyllä minä siitäkin, kohteliaasti, huomautan. Sitä on olemassa kuulkaa ihan muitakin yleisiä käytössääntöjä kuin Suomen laki. Mutta tää nyt taas on tätä porukkaa, jolle sitä on toki ihan turha yrittää vääntää rautalangasta. Jos on lusikalla saanut, ei voi kauhalla antaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä olisin halunnut tietää, että jos kyseessä oleva nainen menee sivummalle ja korjaa tumpit asiaankuuluvasti roskikseen, niin MISTÄ sille sitten pitäis "sanoa"?

Ja kai tähän loppuun on nyt sitten kirjoitettava, että itse en tupakoi, kun nyt se näkyy olevan jotenkin tärkeä pointti tässä ketjussa.

Vierailija
24/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä leikkipuistossa ole tupakointi kiellettyä. Jos menee sivummalle, eikä heutä tumppeja maahan, niin en tosiaan kyllä puuttuisi. Ei kuulu sinulle. Ja ei, en itse tupakoi.

Vierailija
25/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pieni, kannellinen lasipurkki, jonka se voi hetittää roskiin kun lähtee kotiin. Ottaa varmaan seuraavalla kerralla oman mukaan.

Se, että kieltää ihmiseltä tupakoinnin ulkona, on nipotuksen huippu.

Vierailija
26/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen siis kerää tumpitkin talteen ja siltikin sille pitäisi mennä sanomaan? Voivoi. Mikäköhän kielletään seuraavaksi?

Tupakoin.

Vierailija
27/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään leikkipuistossa saa polttaa! Ja luulisi sen nyt olevan jokaiselle aikuiselle ihan itsestään selvää... Että tarvii tästäkin asiasta oikein keskustella, huh. Niin, että kun tupakointi on nykyään kielletty lähes kaikissa julkisissa tiloissa, työpaikoilla, parvekkeilla, jopa baareissakin, niin hei, mennään kaikki sinne lasten leikkipuistoon röökille! Voi hyvää päivää! Ja kyllä, se on ihan oikeasti jopa virallisissa järjestysssäännöissä kielletty, ainakin täällä Helsingissä. Mutta vaikka ei olisikaan, niin kyllä nyt pitäisi tämän verran olla järkeä päässä. Ja juu, poltan kyllä joskus itsekin, mutta en leikkipuistossa ja jos siellä joku muu niin tekee, niin käyn kyllä huomauttamassa asiasta heti.

mäkin asiasta ajattelen. Kun se ny kerran on melkein kaikkialla jo kielletty, niin eikai se nyt sitte ainakaan ole puistossa sopivaa. Mut ehkä mä vaan oon pikkusieluinen idiootti. Tosin savuton sellainen :-)

ap

Vierailija
28/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ainakaan sanois.

Vierailija
29/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuilija jättää toisen huomioimatta ja käyttäytyy itsekkäästi. Silloin on syytäkin mainita. Jos toi puistotupakoitsija siirtyy reilusti sivummalle niin, ettei savu haittaa ketään ja kerää ne syntiset tumpit niin siinä on huomioitu muut.

Voihan siitä mainita mutta mun mielestä se menee nipoiluksi.

Ei esimerkiksi vaikka jonossa etuileminenkaan ole laitonta, mutta kyllä minä siitäkin, kohteliaasti, huomautan.

Vierailija
30/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiria sinne ei saa tuoda, siitä on kyltit.

Vierailija
31/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulen todella sairaaksi tupakansavusta. Jostakin syystä se aiheuttaa minulla oksennusrefleksin, joka on jäänyt päälle ekasta raskaudestani. Inhoan syvästi näitä sauhuttelijoita, joiden pitää vetää ne vikat henkoset siinä bussin ovella ja sitten tulla istumaan viereen... Olen voimakkaasti sitä mieltä, että kaikki epämiellyttävät tavat, jotka voivat toisia ärsyttää (piereminen, räkiminen, röyhtäily ja tupakointi) pitäisi hoitaa ihan yksityisesti jossain paikassa, missä ei ole muita, ja sen jälkeen huolehtia, että hajut eivät tule muiden neniin.

MUTTA jos nainen tupakoi syrjässä (hajut eivä tule muiden nenään) ja kerää tumpit, en oikein tajua, mitä vielä voi pyytää. Tietysti siirtymään vielä kauemmaksi, jos tuntuu siltä, että hajua voi tulla jonkun nenään ja esim. jos heti tulisi istumaan minun viereeni, joutuisin vaihtamaan paikkaa. Mutta se, tupakoiko puiston aidan toisella puolella vai toisella puolella, on loppujen lopuksi hiusten halkomista. Mieluummin varmaan tupakoi siellä syrjässä kuin poislähtiessä lapsensa vieressä.

Minä kannatan aina sitä, että tupakoija hoitaa hommansa mieluummin syrjässä kuin esim. tiellä kävellessään, missä sauhut tulevat kaikkien tiellä kulkevien nenään. Sinne syrjäänhän ei kenenkään ole pakko mennä ja leikkipuistossa on runsaasti paikkoja, mihin voi itse siirtyä, jos ei kestä näkyä/hajua.

Vierailija
32/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ainakaan ole puistossa mitään kieltomerkkiä koiria sinne ei saa tuoda, siitä on kyltit.

Esim. tupakointi on kielletty kaikilla Suomen koulujen ja päiväkotien piha-alueilla, mutta en itse ainakaan ole nähnyt tästä mitään merkkiä. Kyseessä on siis julkinen tila, jossa on lapsia, ja sillä jo perustellaan kielto. En sitten tiedä, koskeeko tämä leikkipuistoja.

Vierailija
33/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vältän tupakointia puistossa. joskus saatoin polttaa yhden, mutta aitojen ulkopuolella. oli se noloa. tai sit en ymmärrä niitä, jotka työntää rattaita samalla, kun kesuttelee.. on se kamalan näköistä.

Vierailija
34/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa tosi moni sitä mieltä ettei pidä asiasta sanoa??? Miten moni äityli täällä oikein polttaa? Tääkin ketju on avattu jo tosi monta kertaa, onks tää jotenkin vaiettu aihe josta kukaan ei uskalla/halua puhua??

Mä en KÄSITÄ miten kukaan voi polttaa jos on lapsia lähellä. Miettikää nyt vaan sitä esimerkin antamista edes??

Vierailija
35/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos te ette ihan itse tajua, miksi lasten leikkipuistossa ei ole suotavaa tupakoida, oli se sitten kiellettyä tai ei, niin tuskin tajuatte sitä selittämälläkään...

Nää on just näitä tyyppejä, joiden mielestä kaikki mitä ei ole erikseen jollain merkillä kielletty on sallittua.

Vierailija
36/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos te ette ihan itse tajua, miksi lasten leikkipuistossa ei ole suotavaa tupakoida, oli se sitten kiellettyä tai ei, niin tuskin tajuatte sitä selittämälläkään...

Nää on just näitä tyyppejä, joiden mielestä kaikki mitä ei ole erikseen jollain merkillä kielletty on sallittua.

mutta jos joku polttaa puiston reunassa, kerää tumpit eikä häiritse ketään niin miksi minun pitäisi siitä mennä sanomaan?

Vierailija
37/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää sitä omaa elämää ja jättäkään muut rauhaan. Mikä siinä on ,että pitää toisten ihmistem tekemisiä kytätä? Eikö siinä omassa elämässä oo tarpeeksi huolehdittavaa? jos ei, hanki.

Vierailija
38/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kamala!

Ei vaan oikeasti, jos hän menee sivummalle eikä polta ihan siinä lasten keskellä, niin asia on silloin ok eikä sinulla ole siihen mitään sanomista.

Vierailija
39/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko se niin vaikeaa olla muutamaa tuntia ilman tupakkaa? Tuollaiselle lasten leikkipaikassa kähyyttäjälle on vain yksi nimitys: Itsekäs sika! Kyllä se tupakka nimittäin haisee aika pitkälle ulkonakin. Vaikka en naapuria kyylääkään, niin aina haistan milloin se pistää tupakaksi omalla pihallaan.

Vierailija
40/47 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus puistossa sivummalla ja kerään tumpin, mutta nuoriso polttaa siellä iltaisin ja ne tumpit on siinä maassa.mene nyt hyvä ap sinne illallakin vahtiin ja sanomaan nuorille jos kerta niin paljon ärsyttää.