Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsesi valita itse, meneekö rippikouluun?

Vierailija
03.05.2011 |

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä emme anna hänen mennä sinne. Emme edes puhu koko rippikoulusta. Jos hän kuulee siitä jostain (en usko sillä maassa jossa asumme, ei ole rippikouluja) niin sanoisimme vain että ei, et mene sinne ja perustelut päälle.

Vierailija
22/56 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain kiinnostunut, että kuinka paljon lapsille annetaan valinnanvapautta kyseisessä asiassa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastauksena sille, joka totesi että "pitäisi kai kastaa ensin", että rippikoulu ei edellytä kastamista, ei ennen eikä sen aikana, mutta ehtoollinen edellyttää.

Joka vuosi meidänkin seurakunnassamme joku kastetaan rippikoulun yhteydessä, jokunen käy rippikulun kastamatta eikä kastetta sitten haluakaan.

Vierailija
24/56 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori joka kuuluu ev.lut seurakuntaan mutta ei halua käydä rippikoulua eikö hän saisi käydä ehtoollisella? Jos hän on uskossa oleva nuori mutta ei kuulu vapaaseurakuntaan niin missä hän saa ottaa ehtoollisen? Eikö muka ole oikeutta.. Kun kerran uskoo ja ymmärtää asian. Olen vaan miettinyt tätä asiaa.

Vierailija
25/56 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään käynyt rippikoulua. En, vaikka kuinka koitettiin rahallisesti lahjoa (mulla oli teini-iässä ihan ylikorkea moraali, onneksi se pipo on vähän jo löystynyt vuosien saatossa :)). Erosin heti 15-vuotiaana vanhempien luvalla kirkosta, enkä ole katunut sitä päätöstä päivääkään. Ei tule turhia kummikutsuja :P Tosin se harmitti, että kukaan ei kertonut mulle prometheus-leireistä, sinne olisin varmaan voinutkin mennä...

Kun lapseni tulevaisuudessa miettii asiaa, niin sanon kyllä, että lahjomaan en rupea, joten saa mennä just sinne, minne haluaa, tai olla menemättä ollenkaan.

Vierailija
26/56 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivätpä nuo seurakuntalaiset heitä riparille ota. Emme siis kuulu kirkkoon.

Lisäksi minä en vapaaehtoisesti kirkolle rahojani anna, joten joku muu saisi (lapsi itse keräisi) rahat leirin ja muiden maksuun.

Vierailija
27/56 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavathan he valita vaikka mitä, mutta eivätpä nuo seurakuntalaiset heitä riparille ota. Emme siis kuulu kirkkoon.

Lisäksi minä en vapaaehtoisesti kirkolle rahojani anna, joten joku muu saisi (lapsi itse keräisi) rahat leirin ja muiden maksuun.

kannatta nostaa asiasta meteli, jos noin on. riparille on oikeus mennä ihan kenen tahansa.

Vierailija
28/56 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leirit ovat aivan turha riitti.

Ennustan että ne häipyvät historian hämärään samalla kun lasten kastaminenkin vähenee ja ehkä jopa loppuu paitsi hihhuleilta.

En todellakaan usko että moinen touhu lapsiani kiinnostaa kun se aika koittaa.

Vierailija
29/56 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kuuluvat kirkkoon, samoin isänsä, minä en. Henkilökohtaisesti en toivo heidän menevän leirille, mutta tätä en aio heille sanoa vaan saavat tehdä valintansa itse. Olen kuulunut aiemmin kirkkoon ja käynyt rippikoulun -ihan hyvin olisi moinen kokemus voinut jäädä välistäkin.

Vierailija
30/56 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa päättää itse. Prometeusleiri tai ripari. Aion kyllä kertoa vaihtoehdoista ja haluaisin lapseni ET-tunneille, vaikka kuulunkin toistaiseksi Luterilaiseen kirkkoon.

Vierailija
31/56 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu kirkkoon, mutten kuulunut minäkään kun rippikoulun kävin.

Vierailija
32/56 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos menee niin muilloin ja minne. Protua en kuitenkaan hyväksy. Tai jos haluaisi saisi itse hoitaa asian. Minä en siihen osallistuisi.

Vierailija
33/56 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minusta olisi ihan mukavaa, jos valitsisi protuleirin.

En kuulu kirkkoon, lapsi toistaiseksi kuuluu.

Vierailija
34/56 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos menee niin muilloin ja minne. Protua en kuitenkaan hyväksy. Tai jos haluaisi saisi itse hoitaa asian. Minä en siihen osallistuisi.

Vierailija
35/56 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti koitan vaivihkaa puhua riparia vastaan, mutta en kiellä jos epäonnistun..

Vierailija
36/56 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin, mutta vain siksi että halusin kirkkohäät. :D

Vierailija
37/56 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokalla edessä ensi kesänä. Ei haluaisi välttämättä mennä, mut menee kuitenskin koska minä haluan, että menee.

Asutaan ulkomailla ja ei ole saanut minkäänlasita uskonnon opetusta koskaan. Kulumme kirkkoon ja usko on mulle tärkeä. Lapsi kastettu.

Sanoin, on helpompi käydä nyt kuin aikuisena jos sitten haluaakin olla kummi tai mennä kirkossa naimisiin. Kerroin myös, että on helppo erota jos joskus niin halua.

Yksi syy on myös se, että luultavasti muutamme muutaman vuoden kuluttua suomeen ja leirillä saa mukavasti kavereita. (näin yleensä tapahtuu)

Ja 99,9% tod.näköisyydellä hänellä on hauskaa leirillä.

Vierailija
38/56 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leirille pakotetut nuoret vain pilaavat leirin muiltakin.

Vierailija
39/56 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää riparin väliin. Muut lapset ovat käyneet riparin. Jokainen on saanut päättää itse.

Vierailija
40/56 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kuulu kirkkoon joten oletusarvo on, että lapsi ei mene riparille. Mutta jos haluaa mennä niin en pane vastaan.