Jos lestadiolaisuus leviäisi Kiinaan ja Intiaan
Jos lestadiolaisuus leviäisi
Kiinaan ja Intiaan, se tarkoittaisi että sukupolven, parin aikana kiinalaisia ja intialaisia olisi nykyisen reilun parin miljardin asemesta parikymmentä miljardia.
Mahtuisiko sellainen määrä enää taivaaseen?
Entä miten kävisi maapallon kun elintarviketuotanto ei nykyäänkään tuota kaikille riittävästi ravintoa?
Kommentit (32)
Jehovan todistajia on 240 eri maassa ja kirjallisuutta yli 400 eri kielellä vai oliko lähes 500? Vartiotornia saa lähes 200 eri kielellä.
Siinä mallia tosi lähetystyöstä!
Lestadiolaiset ovat herätysliike kirkon sisällä, eivät oma kirkkokunta. Kirkon sisällä vaikutaa ainakin viisi herätrysliikettä.
Vanhoillislestadiolaisilla on kyllä omat toimitilat lähes joka paikkakunnalla eivätkä he ole riippuvaisia kirkollisverotuotosta. He keräävät rahoituksensa itse.
Niin että voisivat aivan hyvin erotakin kirkosta.
Lyhyt tarina joka havainnolistaa meille tilanteemme mittasuhteet:
http://freepathways.wordpress.com/2011/09/19/tassa-kylassa/
Voihan sitä kuulua vaikka miten moneen erätysliikkeeseen vaikka yhtaikaakin. ne tomii kirkon sisällä eli ovat vaan yhdistyksiä, eivät kirkkoja. Kirkon jäsen on vapaa liittymään haluamiinsa yhdistyksiin...
Tuskin SRK:n maallikkopuhujat tekevät lähetystyötä ulkomailla.
Jokaisella mantereella. Vanhollislestadiolaisia on ainakin 14 eri maassa.
maihin saarnaamaan sitä että ehkäisy on kiellettyä, olisi rikos ihmiskuntaa vastaan.
eivätkä hyväksi kirkon lähetystyötä.
Seurat Suomessakin on tosiasiassa tarkoitettu jo liikkeeseen kuuluville. Jos joku ei käy seuroissa, siitä tulee puhuttleluja ja lopulta erottaminen.
lapsen narsismista. minää olen jo kahden aikuisen lapsen äiti. olen sairastanut molemmista raskauksista, pahan masennuksen.ja sitten tuli vielä avioero kun toinen lapsi oli muutaman kuukauden ikäinen. muutin takaisin vanhempieni luo lastenkanssa, mummo ja vaariapitivät lapseni tosi hyvin ja muut sukulaiset myöspalvoivat heitä. kun itse en jaksanut.sitten kuvioihin tuli juoppo poika kaveri jota vanhempani eivät voineet sietää sain sellaiset haukkumiset ja uhkailut niskaani. että lapsellisuuksissani.jätin lapsetmummolaan ja muutin pois en kestänyt enään sitä jatkuvaa uhkailua ja haukkumista.olin tuolloin 20vuotias.japahasti masentunut ei tuolloin vuonna 69. saanut mitään hoitoa raskauden jälkeiseen masennukseen. ja maalla ihmiset eivät ymmärtäneet koko asiasta mitään tuohon aikaan.lapeseni ovat tänä päivänä molemmat yliopiston käyneitä ihmisiä mutta.vanhemmasta lapsesta on tullut paha narsisti joka on uhnnut tappa minut ja viedä oikeuteen en ole rikollinen olen empaattinen ja lämmin taiteilija luonne en ole koskaan tehnyt kellekään pahaa. nyt olen vakavasti sairas 60.nen ja narsisti tekee kokoajan myyräntyötä selkäni takana on käynyt minua musta maalamassa kaikki sukulaiset ja ystäväni mutta lääkärit ovat kieltäneet olemasta narsistin kanssa missäään tekemisissä ja olen ollut yhteydessä rikospoliisiin. he ovat tietoisia asiasta nyt voin hyvin henkisesti kin olen päässyt narsisteista eroon, tehkööt mitä lystääävät kun jättävät vaan minut rauhaan,kysymys.. miksi lapsesta tulee narsisti kun on kaiken saanut jo lapsena ei saanut komentaa ja täytyi antaa kaiken periksi. siinä on tulos ,,!!!
tuhoaisi maailman jos se leviäisi yleiseksi uskonnoksi-
Kotimaassa oli tietoa ruoan loppumisesta: miljardi lasta näkee nytkin nälkää
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaat/5070-paheneva-ruokakriisi-on-g…
ja tulevaisuus on synkkä
http://freepathways.wordpress.com/2011/09/29/elamme-taas-velaksi/
ei kerro mistään lähetystyömaista vaan se kertoo sen, mistä maista suviseuroihin on saapunut vieraita.
Ja totta on ettei SRK:lla ole palkattuja lähetystyön tekijöitä missään maassa. Lestadiolaiset eivät aktiivisesti levitä uskoaan, vaan menevät pitämään seuroja sinne, minne kutsutaan.
Euroopan maissa monesti varmaan onkin noin, että seuroihin tulee pääasiassa sielläpäin asustelevia (suomalaisia) lestadiolaisia, mutta esim jossain Afrikassa tilanne on ihan eri.
Lestadiolaisten lähetystyö on sellasta että pidetään seurat jotka ovat avoimet kaikille ja toivotaan että ihmisiä tulisi kuuntelemaan Jumalan sanaa.
miten se kirkko nyt puuttuisi omiin jäseniinsä?? Tietääkseni Lestat kuuluu ev.lut kirkkoon ja hääräävät kummasti siellä. Eikö tavallinen kirkkokansa tätä tiedä???
Saako muuten Suomen lain mukaan kuulua kahteen kirkkokuntaan? Ajattelin vain -saako?