kuinka raju voi olla rintatulehdus???
aivan hirveä olo, kuumetta pitkälti yli 39. En kirjaimellisesti pysy tolpillani, hyvä että vessaan jaksan kävellä. huh huh, kertokaa kokemuksia, onko ollut näin rajuna kellään?? ja kauan kesti? =(
Kommentit (21)
juuri tuollaisesta. Pyydä joku tueksesi ja vaikka taksilla ensiapuun. Älä kanna vauvaa yksin, sillä raju kuume voi todella pyörryttää.
sängynpohjalla, tosi vetämätön olo oli. antibiootitkin alkoivat tehota vasta kolmantena päivänä=/
minulla oli kuumetta 40 astetta ja olo täysin voimaton. kaikki liikkuminen tuskaa.
lääkärissä käyntikin oli hankalaa mutta nopeasti ne antibiootit sitten tehosi ja helpotti oloa.
Mulla ainakiin on ollut kolme tulehdusta ja joka kerta yli 39 kuumetta ja ei oo voinu edes kunnolla kävellä. Äkkiä lääkekuuri, muuten ei mene ohi! Mun ystävä joutui rintaleikkaukseen kun tuli mätäpaise..:(
onneksi vain (alkava?) rintatulehdus, jonka sai kotikonsteilla kuntoon.
Terveydenhoitaja kertoi, että kuume voi tosiaan nousta yli 39 asteen ja yleisvointi voi olla tosi huono. Onko sulla jo antibioottikuuri?
nivelsärkyä, ja migreeninoloista päänsärkyä korvien takana eikä silmiä pystynyt pitämään auki. Tämän lisäksi sitten ne kivikovat rinnat ja verta tirskuvat nännit, jeij. Öisin hikoilin kun sika, eli lakanat piti vaihtaa keskellä yötä koska olin litimärkä.
Makasin kotona sängynpohjalla sen viikon (vajaa). En mennyt lääkäriin enkä hakenyt lääkettä. Tajusin vasta vuoden päästä että rintatulehdukseen saa antibioottia!
Et parane ilman antibioottikuuria.
voi olla. Minulla ei tehonnut edes suun kautta otettava antibiootti, vaan jouduin käymään kahdesti päivässä terveyskeskuksessa jossa tiputettiin lääke suoraan suoneen viiden päivän ajan. Tulehdusarvot oli todella korkealla eikä meinannut millään laskea. Olin todella kipeä ja maito loppui kokonaan toisesta rinnasta ei auttanut, vaikka kuinka yritin lypsää ja imettää.
Ensimmäisellä kerralla olin kahdeksan päivää sairaalassa neste- ja antibioottitiputuksessa. Pääsin yhdeksi iltapäiväksi kotiin vauvan ristiäisten ajaksi. Sitten palasin vielä kahdeksi päiväksi antibioottitippaan.
Eipä ole kauheasti muistikuvia noista päivistä. Vauva oli sairaalassa mukana, mutta itse en häntä juurikaan hoitanut. Mies oli kotona esikoisen kanssa.
Kolmennen lapsen kanssa rintatulehdus kuumeineen kesti vain kaksi päivää viime kesänä. Kuumetta oli silloinkin liki 40 astetta ja ristiäiset tulossa seuraavana viikonloppuna. Ulkona oli lämmintä se 35 astetta ja mulla oli sisällä villavaatteet päällä. Pihalla kukkia kastellessa toppatakki (mies ei pihakukkiin koske edes periaatteesta). Ensimmäisenä päivänä makasin pääasiassa sohvalla kuumehoureessa. Toisena päivänä oli jo pakko siivota ja leipoa, koska juhlat lähestyivät. Välillä kävin lämpimässä suihkussa vauvaa imettämässä. Antibioottia ei tällä kerralla tarvittu vaan tulehdus laantui itsellään.
ettei vesilasi pysynyt kädessä. Kääriydyin lampaannahkoihin ja se meni onneksi yhdessä illassa ja yössä ohi.
Pahimmillaan tosiaan rintaleikkaus ja rinnat pilalla.. jos nyt ääripäätä haetaan.
Lääkäriin heti mars.
oo koskaan kuullut, että rintatulehdus voisi olla niin raju, ettei vauvaa kykene hoitamaan. ihme pullamössöä nykyajan äidit.
Mun crp:tä ei voinut terveyskeskuksen mittarilla mitata, meni yli. Sairaalassa mitattiin, 280. Oli kuumetta runsaasti.
Meinasivat ottaa mut osastolle, mutta olin kaikesta huolimatta ihan siedettävässä kunnossa, eikä ne oikein keksinyt minne mut siellä parin viikon ikäisen vauvan kanssa laitettaisiin. Niinpä päättivät lähettää meille himaan kotisairaanhoitajia kolmesti päivässä laittamaan antibioottia suoraan suoneen viikon ajan.
oo koskaan kuullut, että rintatulehdus voisi olla niin raju, ettei vauvaa kykene hoitamaan. ihme pullamössöä nykyajan äidit.
On niitä lievempiäkin tulehduksia, mutta kun tulee oikein paha niin sitten se on menoa.
eli buranaa tai ibumaxia tai vastaavaa (tulehduskipulääke eli auttaa myös itse tulehdukseen), sitä voi nykyään ottaa vaikka imettää, sitten heti lääkäriin ja antibioottikuurille, antibiooteilla olet varmaan jo huomenna tolpillasi, se on auttanut mua tosi nopeasti! Tsemppiä!
PS. etkä sinä ole mikään pullamössö-äiti niinkuin joku paha ihminen tässä aikaisemmin väittää, joillekin tulee vaan tosi huonot oltavat kun saa rintatulehduksen, ei sille mitään voi!
Kuume nousi eka kertaa elämässä yli 40 asteen, aiemmin ollut max. 38,5. Mieletön kipu, huimaus ja väsymys. Vauva viikon vanha ja yksin olin. Lääkäriin oli pakko päästä, antibiootit alkoivat auttaa nopeasti.
oli 42 astetta kuumetta ja hourailin. Vessaan pääsin vain avustajan kanssa. Kolme päivää kesti ennenkuin antibiootit alkoi laskea kuumetta, kuumeen alennuslääkkeet eivät vaikuttaneet lainkaan. En ole eläissäni ollut niin sairas.
oli 42 astetta kuumetta ja hourailin. Vessaan pääsin vain avustajan kanssa. Kolme päivää kesti ennenkuin antibiootit alkoi laskea kuumetta, kuumeen alennuslääkkeet eivät vaikuttaneet lainkaan. En ole eläissäni ollut niin sairas.
sai alkunsa oven avauksesta, kurkkasin siis ovesta ulos ja viima iski sekunniksi rintavarustukseen, vauva oli silloin 2 kk. Olin kyllä ihan sairaalakunnossa.
meni ohi yhdessä illassa, kun haudoin rintaa lämpimällä ja yritin hieroa niitä kovia kohtia, vaikka kiepää tekikin. Kuume nousi yli 39 asteen, vaikka tulehdus oli ilmeisesti lievä! Pariin kertaan tuli imetyksen aikana. Muutoin ei koskaan tule kuumetta edes kipeänä.
Hae hyvä ihminen antibioottikuuri!