Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi en saa lainaa

Vierailija
02.05.2011 |

Olen yksinhuoltaja, vakityössä. Vuokrakulut ovat tällähetkellä 800e/kk, en saa asumistukea. Siskoni miehineen maksavat omakotitaloa pienemmillä kustannuksilla kuin minä nyt vuokraa. Ja ei, en saa haluamaani summaa asuntolainaa. Mulla ei ole koskaan ollut maksuongelmia, lainaa pystyisin lyhentämään n.1000e/kk mutta osuuspankki ei vain myönnä lainaa. En ymmärrä. Vituttaa kun vuokralla rahat menevät nyt kankkulankaivoon :(.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan sitten sanoa, paljonko niitä säästöjä tulisi olla, että saisi lainan ilman takaajia? En haluaisi takaajia pyytää ja tuskin saisinkaan, äitini varmasti alkaisi, mutten haluaisi edes pyytää. Minusta 180000 euroa ei ole kauhea summa kun ajattelee mitä sillä saa tänäpäivänä :/. Kaikki on niin kallista. Tai sitten ostaa pienempi ja huonompi asunto, maksella sitä ja ostaa sitten muutaman vuoden päästä sellainen jonka haluan. ap

180 000€ on iso summa, mieti kuinka pitkän laina-ajan sillä tekee ja korot nousee.

Vierailija
22/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saat palkkaa ja millaista summa olet hakenut lainaa? Ja paljonko sinulla on säästöjä? Monta tekijää ratkaisee nykyisin.

brutto on n. 3200e/kk, olen hoitoalalla. Hain lainaa 180000e. Mulla ei ole tällä hetkellä säästöjä kuin 2000e, koska olin melkein 2 vuotta sairauslomalla selkäongelmien vuoksi. Sekin asia on nyt kunnossa eli ei pitäisi kai olla ongelmia?

Pankki vähentää tästä netosta se heidän normien mukaan elämiseen menevän rahan henkilömäärän mukaan (Hgissä 3 henkilöä n.1340e/kk, yh + 2 lasta), jonka jälkeen käteen jäävällä rahalla pitäisi lainaa kyetä lyhentämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä suosittele ottamaankaan, laina-aika kasvaa kohtuuttomaksi ja korkojen osuus samoin

Vierailija
24/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit saada asuntolainaan valtiontakauksen.

Silloin lainasumma voi olla 85 % asunnon kauppahinnasta. Asunto hyväksytään takaukseksi 70 % kauppahinnasta ja loput lainasta on siis valtion takaamaa. Valtiontakaus maksaa jotain (olisko 2,5 takaussummasta).

Tässäkin tapauksessa tarvitset vielä 15 % säästöjä, muita takauksia (tai pankin maksullisen takauksen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä