Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi en saa lainaa

Vierailija
02.05.2011 |

Olen yksinhuoltaja, vakityössä. Vuokrakulut ovat tällähetkellä 800e/kk, en saa asumistukea. Siskoni miehineen maksavat omakotitaloa pienemmillä kustannuksilla kuin minä nyt vuokraa. Ja ei, en saa haluamaani summaa asuntolainaa. Mulla ei ole koskaan ollut maksuongelmia, lainaa pystyisin lyhentämään n.1000e/kk mutta osuuspankki ei vain myönnä lainaa. En ymmärrä. Vituttaa kun vuokralla rahat menevät nyt kankkulankaivoon :(.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saat palkkaa ja millaista summa olet hakenut lainaa? Ja paljonko sinulla on säästöjä? Monta tekijää ratkaisee nykyisin.

Vierailija
2/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy muualta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä se

Vierailija
4/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut edes töitä, miehelläni kyllä.

Lapsia oli viisi ja saimme asuntolainan.

Vierailija
5/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saat palkkaa ja millaista summa olet hakenut lainaa? Ja paljonko sinulla on säästöjä? Monta tekijää ratkaisee nykyisin.

brutto on n. 3200e/kk, olen hoitoalalla. Hain lainaa 180000e. Mulla ei ole tällä hetkellä säästöjä kuin 2000e, koska olin melkein 2 vuotta sairauslomalla selkäongelmien vuoksi. Sekin asia on nyt kunnossa eli ei pitäisi kai olla ongelmia?

Vierailija
6/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET varmaan saa, jos ei ole takaajaa tai säästöjä..

Vierailija
7/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että saisit tuota summaa lainaa ilman takauksia. Meillä oli valtion takaus sekä appivanhemmat. Onko sinun täysin mahdotonta saada takaajaa? Pystyisit kuitenkin ihan hyväs summan lyhentämään kuukaudessa, joten varmaan suht helpolla laina saattaisi irrota.

brutto on n. 3200e/kk, olen hoitoalalla. Hain lainaa 180000e. Mulla ei ole tällä hetkellä säästöjä kuin 2000e, koska olin melkein 2 vuotta sairauslomalla selkäongelmien vuoksi. Sekin asia on nyt kunnossa eli ei pitäisi kai olla ongelmia?

Vierailija
8/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen yhteiset bruttotulot oli 4000€/kk ja saatiin 155 000€ lainaa.

Vierailija
10/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tarvitset tosiaan takaajan muistaakseni 20%:lle lainasta (valtiokin voi taata osan) ja lopun vakuutena on sitten itse asunto. Joissakin paikoissa on myös jotain kaupungin tukea - yleensä kyllä pankissa tiedetään niistä kertoa.

Minäkään en lainaa saanut op:stä mutta nordeasta sain

Vierailija
11/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP nyt ei myönnä suunnilleen kenellekään lainaa.

Meillä on Aktiasta ja saatiin 150 000 molemmat lainaa ihan kevyesti. Lyhennetään yht 1500/kk.

Vierailija
12/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että saisit tuota summaa lainaa ilman takauksia. Meillä oli valtion takaus sekä appivanhemmat. Onko sinun täysin mahdotonta saada takaajaa? Pystyisit kuitenkin ihan hyväs summan lyhentämään kuukaudessa, joten varmaan suht helpolla laina saattaisi irrota.

sun pitää saada takaaja noin 54000 eurolle (eli ainakin 2 takaajaa), kun ei se asunto kata kuin 70 % lainasta. Tai sitten vierasvelkapantinantaja. Lisäksi se, kuinka monta lasta sulla on vaikuttaa siihen miten suuren lainan saat.

Vierailija
13/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iso laina suhteessa tuloihisi, ei takaajia eikä säästöjä.

Vierailija
14/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ollut yhtään sästöjä eikä takaajia, saatiin lainaa 155 000€ ja tämä omatakaus siis tarkoittaa sitä, että maksamme noin 250€ vuodessa "takausmaksua" kunnes lainaosuus kattaa 70% asunnonhinnasta.

Vierailija
15/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tästä on ihan ripitetty joitakin pankkeja Finanssivalvonnan puitteissa. Asuntojen hinnat voivat laskea ja 70% laina on turvallinen myös pankille.

Vähän on reilu laina. Meillä mies bruttona pari tonnia tuohon lisää ja minä samassa kanssasi ja lainaa saman verran. Pankkina op. OP ei suosi ylipitkiä lyhennysaikoja.

Vierailija
16/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainan koko asunnon hinnalle. Harvemmin ainakaan nuorella ensiasunnon ostajalla on takataskussa kovin isoja säästöjä. Riippuu ihan maksukyvystä ja vakuuksista millaisen summan saa.

Vierailija
17/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee rempparahat siinä mukana

Vierailija
18/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan sitten sanoa, paljonko niitä säästöjä tulisi olla, että saisi lainan ilman takaajia? En haluaisi takaajia pyytää ja tuskin saisinkaan, äitini varmasti alkaisi, mutten haluaisi edes pyytää. Minusta 180000 euroa ei ole kauhea summa kun ajattelee mitä sillä saa tänäpäivänä :/. Kaikki on niin kallista. Tai sitten ostaa pienempi ja huonompi asunto, maksella sitä ja ostaa sitten muutaman vuoden päästä sellainen jonka haluan.

ap

Vierailija
19/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan sitten sanoa, paljonko niitä säästöjä tulisi olla, että saisi lainan ilman takaajia? En haluaisi takaajia pyytää ja tuskin saisinkaan, äitini varmasti alkaisi, mutten haluaisi edes pyytää. Minusta 180000 euroa ei ole kauhea summa kun ajattelee mitä sillä saa tänäpäivänä :/. Kaikki on niin kallista. Tai sitten ostaa pienempi ja huonompi asunto, maksella sitä ja ostaa sitten muutaman vuoden päästä sellainen jonka haluan. ap

Meillä tosin on pankin omatakaus, josta jo puhuin. Eli ilman säästöjä ja takaajia saatiin 155 000€.

Vierailija
20/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuo lainasumma on aika suuri. Me saatiin lainaa 158 000 euroa ja meillä bruttotulot n. 5000 euroa. Omaa rahoitusta oli noin 30 000 euroa. Laina saatiin osuuspankista. Nyt meidän bruttotulot on noussu noin 6000 euroon, mutta lainaa hakiessa bruttotulot oli vain 5000 euroa.

Me lyhennetään lainaa 900 euroa kuussa. Sun pitäis lyhentää varmaan paljon enemmän, ja 3200 euron bruttotuloilla ei hirveesti sitten muuhun jääkään rahaa kuin lainan maksuun. Pankki vain haluaa, ettei se tai sinä joudu vaikeuksiin - sen takia ei lainaa myönnetä. En usko, että tilanne välttämättä muuttuu pankkia vaihtamallakaan. Tuo laina on vain tuloihin nähden niin suuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän