Pitkään tuhdanneiden TOUKOKUU
Kommentit (82)
...ja näin iloisesti kävi, että testi näyttää ihan selkeää plussaa!!!!!!!! Elämäni ensimmäinen plussa! =D Todella sekavat fiilikset!
Ennuli
pp 14
Tämä antaa hurjan paljon toivoa PAS:in onnistumisesta!!! Näin viime viikolla unta, että aloitin pistämisen ja siis uudet hoidot ja ajattelin että mahtaako olla enne. Mutta toivottavasti ainakin joku meidän viidesta pakkasukosta selviäisi sulatuksesta ja tarraisi lujasti kiinni.
7 vuotta nuorempi serkkuni sai viime yönä lapsen. Jostain syystä nyt ei tuntunut mahdottoman pahalta, vaikka silloin kun kuulin hänen odottavan, olin valmis painumaan maan alle. Mutta varmasti ehdin vielä tuotakin asiaa silti itkeskelemään kaikessa katkeruudessani ja epätoivossani.
-Annique-
Unohtui mainita Inkerille, että voihan pahuksen pahus. No me sitten ainakin ollaan täällä syksyä odottelemassa, kun kaikki muut tuntuu täältä lähtevän odottajien puolelle. Vielä mekin ne hyvät uutiset saadaan, pakko siihen on uskoa, ei sitä muuten pää kestä.
-Annique-
ihan mielettömän ihanaa! Mulla oli kanssa epäilyni PASsia kohtaan, mutta hyvin näyttää tärppäävän meillä pitkään tuhdanneilla! Onnea Ennuli!
Täällä kanssa edelleen epätodelliset tunnelmat, milloinhan sitä uskaltaa alkaa iloitsemaan plussasta? Ajattelin tänään ostaa ton clearblue digitaalisen niin näkis vähän nouseeko hcg vai ei. Vaikeeta tässä PASsissa tietää onko kaikki hyvin vai, koska mulla ainakin jatkuu Luget ja Zumenon ainakin viikolle 10 ja nehän pitää vuodon pois, pitäisikö myös jos menee kesken vai tuliskohan sitten läpi. Itsellä ihan semmoinen olo ettei usko, että voisi oikeasti olla raskaana. Oireita ei juurikaan ole ja ei voi olla varma onko nämä muutamat oireeksi luokiteltavat oikeita oireita vai lääkkeistä johtuvia. Mulla on siis ehkä ajoittain vähän huonoa oloa, ei paha ollenkaan ja nyt on tullut rinnat kipeaksi.
Emma ja tiitiäiset pp16 tai rv 4+3
Nyt piti ihan ruveta kirjottamaan, kun taallahan on aivan mainioita uutisia!! Kovasti paljon kauheasti onnea Nellille, Emmalle ja Ennulille!! (Jos oikein muistan, niin nuo kolme nimimerkkia ainakin kuulostavat tutuille omilta palsta-ajoilta.) Lahetan teille (ja muillekin plussanneille) paljon vauvaliimaa, tarrasukkia ja imukuppeja jotta tarraisivat tukevasti kiinni ja jatkaisivat kasvuaan koko 9 kk:n ajan! :)
Mina siis plussasin viime elokuussa 1.5 vuoden tuhtaamisen jalkeen. Siita plussasta syntyi ihanainen poikavauva huhtikuun alussa, on nyt kuusi viikkoa vanha. Sektiolla jouduin synnyttamaan, kun oli peratilassa.
Kaikki on mennyt hyvin, vauva kasvaa ja kehittyy hienosta! :)
Olen taalla siis taustaillut tuosta plussasta asti ja seuraillut teidan kaikkien kuulumisia... Paaseekohan tasta palstasta ikina eroon..? :)
Kovasti olen hengessa mukana ja toivotan kaikille tuhtaajille hirmu paljon tsemia hoitoihin ja tuhtaamiseen ja kovasti paljon plussaonnea kaikille!
Tinttis
TUHOTTOMASTI ONNEA!!!! JEE! Mahtava juttu!
Emma: Täälläkin on ongelmia iloita plussasta.. Nyt ehkä onneksi kuitenkin pahin pelko on jo hiipumassa pois ja hiukan pystyy rentoutumaan! Oon kokoajan pelänny että tämä oli pelkkä kemiallinen! Mutta kyllä tämä jo alkaisi vaikuttamaan ihan "kunnon" raskaudelta..
Nyt vaan odotellaan alkuraskauden ultraa että saataisiin se "viimeinen" varmuus ettei kyseessä ole tuulimuna tai KU.. Mä niin toivon parasta. 7.6. olisi omalta polilta varattuna ultra.. Eli reilu pari viikkoa.
Meillä lasketaan rv:t niin että punktiopäivä on ollut hedelmöityspäivä eli rv 2+0.. Täten LA:ksi tulee 23.1.2012. Voi että kun sinne saakka pääsisi! ("huvittavaa" Emma että alkioiden (oikean) iän mukaan sun pitäis olla mua päivän edellä, mutta nyt minä olenkin sinua päivän edellä, kun sun alkiot jostain syystä laskettiin 1-päiväisiksi????)
Inkerille vielä oikein iso hali rutistus. Mä toivon että te Anniquen kanssa plussaatte heti sitten syksyllä! Tsemmpiä ja voimia teille molemmille oikein kovasti *hali* (molemmille)
Tinttikselle oikein paljon onnea pikkuisen syntymästä! Kiva kuulla että kaikki on mennyt hyvin! Itselläki hiukan sellaiset fiilikset ettei täältä osaa mihinkään lähteä.. 2 vuotta kun olen tässä pitkään tuhtaavissa jo hillunut!!! Mutta.. eteenpäin kai tässä vihdoin nyt mennään
pssssttt... Sofille ja 2poj@näidille myös isot *rutistukset* ootte tärkeitä ?
Nelli + Taisto (ja Toivo?) rv 4+5
toivottelee musertunut evis.
Hcg-arvo kohosi pilviin ja tuli kutsu sairaalaan välittömästi kun arvelivat että toinen pupunen on kuitenkin kohdussa kasvamassa. Iloisin mielin menin vastaanotolle, mutta kuinkas kävikään. Pupunen oli hengissä, kuului kaikki sydänäänetkin, mutta oli vasemmassa munajohtimessa!!!! niinpä suoraan taas osastolle ja leikkauksen piti olla heti. Jouduin kuitenkin odottamaan kolme päivää siellä ravinnotta ennen kun leikattiin. Siinä vaiheessa munatorvi oli jo revennyt ja verta mahassa melkein kolme desiä. Munajohdin poistettiin taas kokonaan ja nyt nuolen haavojani kotona. Ja jäsennän päässäni valitusta sairaalalle. no jos jotain hyvää niin enää ei voi tulla kohdunulkoisia raskauksia ja ivf hoito on edelleen mahdollinen, ja ainoa tapa raskautua. Lepäilen nyt ainakin kesän yli ja katsotaan jos jostain löytyisi vielä rahaa ja voimia aloittaa uusi hoitokierros, mutta tällä kertaa sitten luovutetuilla siittiöillä. Maha on törkeän kipeä mutta mieli ei vielä ymmärrä tätä. Ehkä jonain päivänä..
Täällähän on jo hurja määrä plussalaisia tässä kuussa, ONNEA ENNULI! En osaa kuvitellakaan sun fiiliksiä kun testiin on molemmat viivat pärähtäny :)
Harmitushalit inkerille, oliko muitakin neganneita?
Täällä ei ihmeempiä oloja eikä oireita, epäilen että näinköhän olisin kuitenkaan ovuloinut.. Nännejä hieman kivistää, mutta sehän nyt on aina ennen menkkoja.. Toivottavasti ei kauheen pitkäksi kierto venähdä..
M kp 26/30
Evelle vielä pahoittelut.. Kuinka huonoa tuuria sulla onkaan ollut matkassa, epistä! Voimia toivotan sinulle kasoittain
Evelina: Voi harmi, että toisenkin pupusen (ja munanjohtimen!) kanssa kävi noin ikävästi! En voi edes kuvitella, kuinka kamalalta tuo tuntuu! Oikein paljon voimia! Toivottavasti pääset vielä hoitoihin ja saat sen kaikista parhaan palkkion näistä kärsimyksistä.
Inkeri: pahoittelut, ettei eka IVF tuottanut tulosta. Tsemppiä syksylle!
Annique: Tsemppiä PAS:siin. Kyllä siinä ihan hyvät mahdollisuudet on onnistua ja teillä on vielä noin monta pakkasessa! =)
Tinttulina: Kiva kuulla sinustakin! Muistan sinut hyvin ja mietinkin tässä yksi päivä, että mitä sinulle mahtaa kuulua... Onnea poikavauvan johdosta! =)
Kiitos kaikille onnitteluista! Sekavat fiilikset edelleen, mutta niin kai se on kaikilla pitkään tuhdanneilla (varsinkin jos plussa on hoitojen kautta saatu), ettei uskalla iloita liikaa, ettei vaan tule pettymystä...
Ennuli
pp 17
Voi sinua, kuinka voi elämä potkia päähän. Miten on mahdollista että molemmat pupuset olivat kiinnittyneet väärään paikkaan. :( Toivoin kovasti että toinenkin pupunen olisi tarrannut kiinni, mutta ei käynyt mielessäkään että sekin voisi olla väärässä paikassa. Onneksi raskaaksituleminen on edelleen mahdollista. Olisi aivan järkyttävää, jos tuossa olisi mennyt kaikki mahdollisuudet. Aivan törkeää kohtelua sairaalaassa! Miten voidaan laittaa ihminen odottamaan noin kauan!!! Miten toista pupusta ei huomattu viime kerralla?!
-Annique-
Tinttulinalle onnittelut pienestä pojasta, ihanaa kuulla sinusta ja vauvan tuoksuista arkea.
Nelli, mulla tuli tämän päivän lääkärikäynnin jälkeen vihdoin olo, että kyllä olen raskaana ja olen siitä tooosi onnellinen. Jos nyt uskaltaisi jo iloita. Ja nyt siis olen sinua edellä noissa RV:ssa, omanapa osiossa enemmän siitä :)
Voi ei Evis, ihan kun sinua ei olisi koeteltu tarpeeksi. Voimia sulle tämän kaiken keskellä!
Toivotaan mäntäselle kohtuullista kiertoa ja ovisplussaa ainakin ensi kiertoon jos se nyt jäi väliin. Jospa kuitenkin olisitkin ovuloinut, toivotaan ainakin niin.
Omaa napaa:
"IVF-suunnittelukäynnillä" käyty ja onneksi niin. Lääkäri oli aivan ihana ja oli onnitteli plussasta, oli hyvillään, että tulin silti varatulle suunnittelu ajalle. Ultrasi ja kohdussa näkyi musta alue jossa oli pieni valkoinen piste, sanoi ettei enempää voi nyt vielä näkyäkään näillä viikoilla, tosi hyvältä kuulemma näyttää. Musta alue oli lapsivettä ja valkoinen pilkku oli alkio. Laittoi mut labraan tänään (soittelen tuloksia huomenna aamulla) ja uusi labra jo perjantaille. Ensi viikon tiistaiksi sain uuden ajan lääkärille jossa ultraa uudelleen, silloin kuulemma näkyy jo paremmin ja maanantaina vielä yksi hcg mittaus. Sanoi, että seurataan nyt niin uskallat jo iloita raskaudesta ja saat itselle rauhallisemman mielen. Voi, miten hyvä mieli tuli. Tämä lääkäri laski LA:n jotenkin edellisten menkkojen mukaan ja sanoi, että nyt ois rv 5+1 ja LA 20.1, eli mentiin neljällä päivällä eteenpäin :D Nyt uskon ja uskallan hypätä tonne odotuspuolelle. Kiitos kaikille ihanille pitkään tuhdanneille, joiden kanssa ollaan ihan turhan kauan tätä kautta toisemme tunnettu. Kaikille toivon täydestä sydämestäni plussaa testiin ja vauvaa syliin asti. Erityisesti halaukset Sofille ja kahdenpoj@näidille!
Emma ja tiitiäinen(/set) rv 5+1
muoks* eihän toikaan LA voi olla oikein, eikäs silloin aina sunnuntaina vaihtuisi uusi RV ja tammikuussa se RV40 on 22.1. No oli miten oli, selviää varmaan neuvolassa.
Kaavinnasta tulee huomenna täyteen kolme viikkoa ja edelleen tulee tuhruvuotoa. Saas nähdä loppuko se lainkaan ennen seuraavia menkkoja. Ja saas nähdä koska ne tulevat. Saamassani ohjeessa luki että seuraavat menkat tulevat 4-6 viikon päästä kaavinnasta. Toivottavasti kroppa palautuu pian ennalleen ja päästään heti elokuussa PAS:iin. Onneksi on kesä tulossa, muuten hajoaisi pää odottelussa.
-Annique-
Tyylipuhdas nega testattu äsken.. Eipähän sitä voinut muuta odottaakaan kun ei mitään raskauteen viittaavia oireitakaan ole.. Kunpa ei antaisi kauheen pitkään odotuttaa menkkoja..
M 30/30
Paljon onnea plussasta Ennuli, emma ja Nelli!! :)) Hieno juttu! =) Paljon tarraliimaa ja että kaikki sujuisi hyvin. :)
Pahoittelut Annique ja Evelina. :( Voimia ja jaksamista!
Omaan napaan ei nyt mitään erikoista.Puuhailtu on taas ja nyt oviksen aikaan, joten tässä vaan odotellaan. Nyt menossa kp 22/28. Eilen menkkajomotteli sen verran tuon endon takia, että piti ottaa särkylääkettä. Olen yrittänyt käyttää Panadolia, mutta eilen se ei enää auttanut. :( Jotkut lääkärit kun sanoo ettei Buranan ottaminen hiattaa yritysvaiheessa ja ja jotkut taas sanoo että haittaa, ketähän tässä uskoisi..? En ole päässyt tässä vyöhyketerapiaan kun lapset ovat olleet kiepitä ja itsekin olin pienessä flunssassa. Sain vielä toisen kuurin korvatulehdukseen pari viikkoa sitten. kiva sairauskierre ollut koko ajan. :/ No, ehkä kesällä sitten ollaan terveempinä.
Nelli: Vielä kysyn sitä, että pitikö sinun tässä viimeisessä yrityskierrossa käyttää särkylääkettä? Käytitkö pääasiassa Panadolia? Mitä lääkäri on sanonut sinulle Buranan käytöstä yrityksen aikana? Kiitos. :)
Kiitos paljon tsempeistänne Emma ja Nelli! :)) Sitä todella tarvitaan.
Hyvää viikonloppua ja tsemppiä kaikille!! =)
Kp 22/28 (kolmas vuosi yritystä ja lievä/keskivaikea endo todettu 1,5 v. sitten)
**Lisäys: Päivitys asiaa: voisiko joku päivittää tietoni (en nyt muista kuka päivittää),että ikäni on nyt 37 v. ja mieskin on kohta 43v. Kiitos :))
Huomenta vaan tänne taas.. Täällä on kovin hiljaista ollut, itsekään ei kauhean ahkeraan oo jaksanu käydä..
Eilen tuli aivan järkyttävä alavatsakipu kohtaus, joka kesti ehkä sen 10 min. Jos osaan vähääkään kuvitella et millasia supistukset on, ni ne oli juuri sellasia.. Ohi meni yhtä nopeesti kun alkoikin, outoa..
Tänään sitten alkoi vuoto vihdoin viimein.. Eli alkuviikosta varailemaan aikaa ultraan ja aukiolotutkimukseen, pelottaa :(
2poj@näidille: itse olen ottanut panadolia ja buranaa tarvittaessa erikseen ja yhdessä. Aika harvoin tulee tarvittuu ja olen sitä mieltä ettei pienistä määristä silloin tällöin voi olla kovinkaan paljon haittaa :)
M kp 1/30-32
2poj@näiti: Päivitetty on!
MäntäneN: pahoittelut negasta. Älä turhaan sitä aukiolotutkimusta pelkää, mulla se ei ollut paha ollenkaan!
Itse oon käyttänyt buranaa lähinnä vain menkkakipuihin. Jostain muistelisin lukeneeni et voi haitata ovista vai olikohan kiinnittymistä vai jopa molempia...
Ennuli
Kiitos Ennuli päivityksestä! :)
Mäntänen: Pahoittelut negasta. :/
Olisi pitänyt kirjoitta vähän tarkemmin; siis tarkoitin voiko ottaa Buranaa loppukierrosta? Näin endolaisena on pakkokin ottaa välillä. Kun joskus täytyy alkaa ottanmaan särkylääkettä jo viikko ennen menkkoja. Mutta nyt olen yritänyt ottaa enimmäkseen panadolia, mutta muutama buranakin meni (ja Miranaxia).
Omaa napaa: Voihan jehna sentään...! :( Menkat alkoivat jo tänään ja kierron pituudeksi tuli 24 päivää..! Taitaa olla koko kroppa ihan sekaisin. Ehkä tuo antibioottikuuri sitten sekoitti kiertoa. Mutta toisaalta pari kierron ajan ovisplussakin on tullut kp 12. Ajattelin että pitäisikö tästä lähteä lääkäriin, mutta taidan odottaa vielä jonkin aikaa jos kierto tasaantuisi. Ei kai tässä vielä esim. Teroluteja tarvita? Kyllä ottaa pattiin... :( Mutta ei auta kun yrittää vaan.
Aurinkoista viikkoa kaikille! :)
Kp 1
En tiedä ärsyyntyikö mun endometrioosi tuulimunasta/kaavinnasta, mutta mulla oli yöllä viiltävää kipua alavatsassa. Muutenkin on kramppaillut jo monta päivää aika kivuliaastikin kuukautiskipumaisia tuntemuksia. Torstaina tulee kaavinnasta 4 viikkoa täyteen. Normaalisti mulla on pientä kipuilua muutama päivä ennen menkkoja, enkä ole siihen koskaan mitään lääkkeitä tarvinnut. Viime yönä en meinannut löytää hyvää asentoa, jossa ei olisi vatsaan sattunut. Onneksi sain loppujen lopuksi nukahdettua uudelleen.
Mä en ole oviksen jälkeen ottanut Panadolia järeämpää, paitsi jos oiken paha migreeni iskee, niin voin ottaa Buranaa Panadolia ensin kokeiltuani. Särkylääke vaikuttaa ilmeisesti kiinnittymiseen. Mulla oli muutama vuosi sitten niskojen aiheuttamaa päänsärkyä vähintään kerran pari viikossa ja söin siihen Buranaa. On käynyt mielessä olisiko siinä yksi syy ettei ole tärpännyt. Mummu tarjosi minulle jotain omia särkylääkkeitään, joita ei itse käytä, mutta luin tuoteselosteesta ettei suositella raskautta yrittäville, joten kieltäydyin. Sanoin tarvitsevani niin harvoin, että antaa mieluummin jollekin toiselle.
-Annique-
hyvin mä kroppani tunnen, nega sieltä verikokeista varmistui. nyt jäädään kesälomalle ja syksyllä jatketaan, jos jatketaan.
Ennulille tuhannesti peukkuja pystyssä, että saat huomenna plussan testiin.
inkeri