Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään tuhdanneiden TOUKOKUU

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viime perjantaina oli alkionsiirto. 2 sulatettiin ja kaksi siirrettiin! Saapa nähdä miten käy!

MäntäneN: kyllä nuo kaksoset vähän "hirvittää", mutta meillä ei oo lapsia ennestään, joten erittäin tervetulleita olisivat tämän lähes 3 vuoden tuhtaamisen jälkeen vaikka kaksin kappalein! =)

Ennuli

pp 3

Vierailija
22/82 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli ultrapäivä. tarkoitus oli tehdä siirto tähän kiertoon ja kaikki olikin vallan hienosti. Yhtä seikkaa lukuunottamatta - kohtuontelossa on myooma/polyyppi. Siis voi v****u! Kuinkahan kauan se on ollut siellä ja rahaa on lykätty hoitoihin ihan turhaan. Tammikuun inseminaatiossa lääkäri sanoi, että siellä on joku varjostuma mutta senjälkeen asiasta kukaan ei ole sanonut mitään :(.Ehkä ne sitten näkyvät ja toisinaan taas eivät. Nyt on vuorossa jonotus sairaalaan sen poistoon tai yksityisen paikan etsiminen (ja rahan kerääminen). Tässä alkaa jo miettiä, että onko tällä joku "viesti" kun aina tulee näitä hidasteita. Pitäiskö viimeistään nyt ymmärtää lopettaa hoidot?

Siirto menee nyt sitten syksyyn kesätaukojen yms takia. Hyvä jos kesän aikana saan myooman poistettua (ja toivottavasti se tosiaan on hyvälaatuinen myooma kun näin nopsaan kasvoi). Nämä vastoinkäymiset harmittavat kun melkein jo korvissani kuulen sen biologisen kellon tikityksen(vetelee viimeisiään koko kello). En millään haluaisi olla mikään 43-vuotias synnyttäjä :(...sekin on yllättävän nopeasti edessä.

Unikissa siirtyy lamautuneena taustalle ja toivottaa muille parempaa onnea hoitojen suhteen. Toivottavasti plussia saadaan paljon :). Itse nautiskelen nyt kesästä ja mahtavista ipanoista joita meillä jo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikissa: Minulla epäiltiin polyyppia ennen IVF-hoidon aloittamista. Se luvattiin hoitaa kiireellisesti pois ennen hoidon aloittamista, niin ettei hoitoa tarvitse siirtää. Uudessa ultrassa kuitenkin todettiin että sitä ei olekaan. Edellinen ultra oli otettu aivan kierron lopussa, joten siinä ei nähnyt niin hyvin. Kunpa pääsisit nopeasti poistoon. Minulla noita myoomia on tullut ja mennyt ja ne ovat kuulemma olleet harmittomia. Polyyppi olisi vaatinut poistoa.

Mitä Evelle kuuluu? Vieläkö on vuotoa? Toivon niin sydämeni pohjasta että onnistuisi.

Menin eilen päivystykseen kovien kipujen vuoksi. Tulehdusarvot oli ok ja lääkäri teki sisätutkimuksen ja paineli vatsaa. Vatsaan sattui aivan törkeästi. Soitti sairaalaan, jossa kaavinta oli tehty ja sieltä sanottiin että endometrioosi voi oireilla rajusti kaavinnan jälkeen. Eipä sitten maininneet minulle sitä viime viikolla. Minulle sanottiin vain että kuukautiskipumaiset tuntemukset ovat normaaleja ja niukkaa vuotoa tulee. Vuoto oli kirkasta verta ja sitä tuli runsaasti. Ja nuo eiliset kivut olivat paljon kuukautiskipuja pahempia. En pystynyt itse ajamaan autoa ja hengittäminenkin sattui. Lääkäri käski syödä särkylääkkeitä. Tänään kävin kontrolliverikokeessa ja virtsanäytteellä. Kaikki arvot ok. Mutta parempi tarkistaa kuin elää epävarmuudessa.

Tuohon kaksospohdintaan: minä ottaisin ilomielin kaksoset. Ja jostain muistaisin lukeneeni, että vaikka siirretään kaksi alkiota, niin kaksosraskauden todennäköisyys on vain 10 %. Eli jos tulee raskaaksi, niin 90 % todennäköisyydellä siellä on vain yksi tarrannut kiinni.

-Annique-

24/82 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikissa, voi kurjuus tuon tauon kanssa. Jaksuja.

Annique, hurjalta kuulostaa nuo kivut. Parempi katsoa kuin katua vai mitenkä se sanonta menee.

Tsempit Emmalle ja Ennulille. Plussapuhurit teille. Ja toki kaikille muillekin.

Minä taidan nyt uskaltautua vihdoin tuonne odottajien puolelle. Verikokeet olivat eilen normaalit ja itkin onnesta koko päivän. Vuotokin on lähes lakannut. Se nyt jää mysteeriksi ainakin toistaiseksi mitä tuo vuoto oli. Oliko normaalia alkuraskauden vuotoa vai tuliko toinen pupunen pois. Toinen nyt ilmeisesti on vielä kyydissä ainakin hcg:n perusteella joten sanoivat klinikalla raskauden olevan normaali. 23.5 olis varhaisultra ja eka neuvola 30.5. Eli vajaa kaksi viikkoa enää ultraan, jännää. Pelkään kyllä niin sitä tuulimunaa, apua. No pakko vaan ottaa vastaan mitä annetaan eihän sitä muutakaan voi.

Voikaa hyvin siskot ja tulkaa pian perässä tuonne odotuspuolelle. Aurinkoisia päiviä toivottelee

Evis rv 5+1

Vierailija
25/82 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella miltä tuntuu kun vuotaa verta. Itselläni ei ollut missään vaiheessa minkäänlaista vuotoa. Se toikin turvallisuudentunteen, kuin kaikki olisi muka hyvin. Ensimmäisen kerran paperiin tuli ruskehtavaa tuhrua samana aamuna, kun olin lähdössä toisen kerran ultraan "rv 8+6". Se oli viimeinen niitti, että mitään toivoa ei todellakaan ole. Lääkäri sanoi jo 20.4. ultratessaan että rv 7+0 pitäisi jo näkyä syke, mutta ymmärtää kyllä mikäli haluamme odottaa vielä. Jos raskaus olisi saanut alkunsa luomusti, niin olisi ollut pieni mahdollisuus että se on alkanut myöhemmin, mutta ICSI:ssä tiedetään tasan tarkkaan hedelmöittymishetki.

-Annique-

Vierailija
26/82 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikissa: Voi harmi! Varmasti ottaa päähän tuollainen takaisku!

No polyypit vissiin voi itsekseenkin joskus poistua. Mullakin epäiltiin polyyppia ennen hoitoja, mutta itse toimenpiteessä (tähystys nukutuksessa) ei sitten mitään polyyppia ollutkaan. Joskun kohdun limakalvo voi ultrassa joskus näyttää polyypiltä... Joka tapatauksessa nämä saattaa häiritä raskautumista, joten ne on hyvä poistaa. Oikein mukavaa kesää kuitenkin lasten kanssa! =)

Evelina: Oikein kovasti onnea! Toivottavasti kaiki menee hyvin!

Annique: Toivottavasti kivut ovat jo hellittäneen. Tsemppiä!

Täällä kytätään epätoivoisesti raskausoireita. Turhaan, sillä mitään oireita ei ainakaan vielä ole! Entä te muut, joille on siirto tehty? Emma, Nelli? Viimeksi (IVF) en ollut näin kärsimätön, mutta tämän PASsin kohdalla en millään malttaisi odottaa vielä viikkoa, että saan tehdä testin!

Ennuli

pp 6

Vierailija
27/82 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto alkaa vähentyä, kipuja on edelleen jonkin verran, mutta ei enää niin pahoja kuin alkuviikosta. Särkylääkettä otan maksimiannoksen päivässä, kun se on ainoa keino saada pidettyä kivut kokonaan poissa. Vähempi annos turruttaa jonkin verran, mutta ei poista kipuja. Ja silloin kun tuntee kivut, niin ei pysty hetkeksikään unohtamaan omaa tilannettaan. Henkisesti olen edelleen aivan rikki. Ehdin olla onnellinen 20 päivää ja sitten se otettiin pois. Olen yrittänyt miettiä miksi juuri minä, mutta ainahan se tietysti on joku, eikä sitä saa itse valita. Yritän järkeillä, että mitään elävää ei koskaan ollutkaan, että kukaan ei ole kuollut, mitään ei koskaan lähtenyt kehittymään. Mutta silti sattuu, aivan käsittämättömän paljon. Sen voin jo nyt sanoa, että mikäli jollain ihmeellä onnistun vielä joskus plussaamaan, niin en pysty siitä iloitsemaan. Ensimmäiseen ultraan asti on varmasti tunnelmat kuin tuomiopäivää odottaessa.

Luulin että tänään olisi jo parempi päivä. Aamulla oli ihan hyvä olo. Aurinko paistoi, auton radiosta tuli hyvää musiikkia. Mutta töihin päästyäni romahdin täysin. Olen itkeskellyt koko aamun vähän väliä. Onneksi kukaan ei ole sattunut tulemaan.

Ennuli: mulla oli silloin plussaa ennen viikon ajan ihan käsittämättömän kipeitä menkkakramppeja ja olin aivan varma että ilman Lugea vuoto alkaisi hetkenä minä hyvänsä. Ällistyin kun testiiin tuli toinenkin viiva. Ja ne krampit jatkuivat vielä plussan jälkeenkin ensimmäiset pari viikkoa ja olin varma että se loppuu hetkenä minä hyvänsä. En tiedä tietäisikö kroppa reagoida eri tavalla, jos kyseessä olisi ollut "oikea raskaus" tuulimunan sijaan, vai olisiko oireet olleet silloinkin samanlaiset. Rinnat olivat räjähtämispisteessä pitkän aikaa ja ensimmäisen kerran huono olo tuli viikkoa ennen plussatestiä. Jatkuvasti piti olla syömässä, jotta olo pysyi hyvänä. Ja niitä kiloja nyt sitten katsellaan peilistä. Hoitojen aikana en välittänyt syömisistä ja useampi kilo tuli painoa lisää. Ja nyt kun olen ollut masentunut, niin mässäys on jatkunut. Pitää saada kaikkea epäterveellistä lohdutukseksi. Vaikka entistä huonompi olo tulee, kun housut alkaa kiristää. Kohtu ja munasarjat tuntuvat turvonneilta ja näyttää kuin olisin raskaana. Olo on turvotuksen suhteen kuin juuri ennen punktiota.

-Annique-

28/82 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Annique, en osaa kuvitellakaan miltä susta tuntuu! Kamalasti jaksamista arkeen täältä suunnalta. On se vaan niin väärin, että ne jotka lasta kaipaa ja haluaa kaikista eniten, joutuvat sen eteen rämpimään polvia myöten p****ssa ja kokemaan noinkin raskaita asioita..

Kovasti vielä Evelle onnea, tulethan kertoilemaan kuulumisia tännekin välillä?

Me saatiin miehen tulokset ja priima kamaahan se oli, liikkuvuus ja määrä normaalia. Huokaus ja helpotus! Tosin jotain vasta-aiheita löyty, mutta lääkärin mielestä sen verran vähän, ettei hänen mielestä pitäisi vaikuttaa.. Saas nähdä sitten. Ovista olen yrittänyt bongata, mutta selkeetä plussaa en aamulla saanut, vaikuttaako jos on vähän laimeampi pissa? Iltapäivällä oli jo selkeästi haalistunut. Kovasti on alamahaa ja alemmaskin vihlonut ja tänään menkkamaista juilintaa ja turvotusta. Alamaha on ihan pinkeenä ja kävelykin koski. Kaikista oireista päätellen ovis ois päällä, kait? Hyödynnetty se on joka tapauksessa, hih :) Onko muilla millaisia ovisoireita ja kuinka voimakkaana tullut Clomien aikaan? Itsellä kun ei oikein vertailukykyä mihinkään kun en varmaan koskaan ole ovuloinut :D

Mitenkäs "siirtolaisille" kuuluu? Kertokaahan kuulumisia :)

-Mäntis kp 16/30

Vierailija
29/82 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikissalla olikin huonoja uutisia. Ikävä löydös ultrassa. Toivottavasti saat ajan operaatioon nopeasti.

Evelle vielä tuhannesti onnea! Tulehan kertomaan meille sitten kanssa oliko peräti molemmat kiinnittynyt?

Voi Annique, voimia sinne kestää kivut ja surut.

Ennuli, täällä kanssa oireiden tarkkailu menossa. Piinaviikko on käynnissä ja malttamaton kanssa olisin ton testailun suhteen... Onneksi kotona ei testejä ole, muuten olisin jo varmaan tikkuun pissannut. Mulla ei oireita kyllä oikein ole, iltaisin paleltaa, mutta vähän myös olen flunssainen ollut eli johtunee siitä. Väsyttääkin mukamas vähän, mutta töissä tiiviisti ja yöunet jäänyt vähälle, eli molempiin "oireisiin" löytyy järkevä selitys. Mahaa nippaili pp 4 ja taas pp6 yksi kouristus, siinäpä ne. Muuten olo ihan normaali.

Jos Eve vielä linjoilla niin etkös sä testannut aika aikaisin plussan tai ainakin haamun? joko sitä uskaltaisi huomenna tai ylihuomenna jos tulis huomenna töistä apteekin kautta...

Mäntänen: mä tunnistan oviksen limoista, muuten en tunne mitään nippailuita yms. Muistelisin itse, että ainakin jossain ovistesteissä ei sais testata aamulla vaan päivällä tai illalla. Hyvä, että ovis on hyödynnetty siellä!

Mites Nelli?

Emma pp8

30/82 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos siskot onnitteluista! En ihan täysillä uskalla iloita kun edelleen on pientä vuotoa. välillä se näyttää loppuvan kun taas sitten yleensä iltaisin tulee taas. onneksi ei enää veristä vaan sellaista vanhaa ruskeaa. Iltapäivisin on alkanut olla vähän pahoinvointia niin kai siellä jotain tapahtuu. Pelkään vaan kovin tuulimunaa, se kun vaikuttaa ihan normaalilta raskaudelta. Voisin tietty käydä vielä verikokeessa kun on yksi lähetekin vielä jäljellä, mutta jotenkin en uskalla. Joka tapauksessa on edessä varhaisultra viikon päästä maanantaina niin ajattelin sinnitellä sinne asti. Ehkä teen kuitenkin sen viikkonäytöllisen testin josko siihen olisi tullut nyt ne maksimiviikot täyteen.

joo Emma, sain ekat haaleat tosi haaleat viivat jo viikon päästä siirrosta. Ne oli sillä huonolla mammaksilla ja sitten hermostuin ja tein cb:llä ja siihen tuli paljon vahvempi viiva. Eli kyllä minusta kohtapuoliin voisit jo testata. Tuo paleluhan on hyvå merkki, varsinkin iltapalelu.

Tulkaa pian tuonne odotuspuolelle, siellä on kovin kovin hiljaista...tsemppiä kaikille.

Evis ja pupunen rv 5+4

Vierailija
31/82 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin töistä kotiin apteekin kautta ja ostin yhden jonkun apteekin herkän testin... Tein sen heti kotiin päästyäni ja ei voi uskoa silmiä, HAAMU! Nyt pitää mennä kauppaan, yritän laittaa kuvaa jos tekin näkisitte sen...

Emma ja tiitiäiset pp9

MUOKS*

Ompas vaikeeta saada viivaa näkyviin myös valokuvassa, no tässä yritys, näättekö te mitään?

32/82 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä plussa! Onneksi olkoon ja lähetän tässä samalla sulle pikaliimaa lastillisen ja muutamat tarrasukat. Kannatti testata vai mitä?! Aivan mahtavaa!!!Olen niin iloinen puolestasi.

Vierailija
33/82 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein sylintäydeltä Emmalle!! Kyllä siinä haamu näkyy! Nyt toivotaan että se vahvistuu, eikä jää pelkäksi hipaisuksi! Peukut on nyt tosi korkeella sulle :D Siirrettiinkö sulle muuten monipäivänen alkio?

Inkerille ja Ennulille myös hurjasti onnea piinailuun.. Peukut siis tottakai teillekkin pystyssä!

2poj@näiti: Mä niin ymmärrän noi sun fiilikset et "tuleekohan tästä mitään" ja että "olet niin väsynyt tähän".. Muuta mä en voi sulle ystävä rakas toivottaa kuin voimia ?

Voi ei unikissa :( Toivotaan että pääset mahdollisimman nopeaa sen polyypin poistoon! Inhottavia nämä yllättävät takaiskut kun tämä kaikki on muutenkin niin raskasta :( Paljon jaksamista sinulle..

Ja Annique.. Mitähän kaunista mä osaisin sulle sanoa. Tuohon sinun tilanteeseesi on niin vaikea löytää mitään sanoja. Koeta jaksaa jotenkin ja usko parempaan huomiseen. Ja muista itkeä ja surra juuri niin paljon kuin tunnet tarvitsevasi! *halaa oikein lujasti*

Toivotaan et eviksen vuotelu loppuu.. ikävää tuollainen

Hyvä että tulokset "miellyttivät" Mäntänen! Mulla oli aikalailla samanlaiset ovistuntemukset clomien aikaan (myös puregon mukana noissa clomi-inssi-kierroissa) kuin muulloinkin.. Nippailua munasarjoissa.

ON: Ei mitään kummempia. Täällä elellään ihmeen levollisin mielin. Ilman oireita. Vielä olisi piinaa jäljellä jonkin aikaa!!

Nelli + Toivo ja Taisto pp9

Vierailija
34/82 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta iloinen olen silti, että testasin. Viimeksi olen saanut plussan n. 2,5vuotta sitten ja kyllä se on uskomaton tunne nähdä ne kaksi viivaa. Eihä sitä voi ikinä tietää miten käy, oliko vain hipaisu vai onko joku pieni alku kiinnittynyt oikeasti. Mulla on takana ne kaksi alkuraskauden km eli pelottaa ihan tuhottoman paljon. Nyt on onneksi tukilääkitys mukana josko se auttaisi pientä pysymään kyydissä. Kiitokset Eve ja Nelli onnitteluista, katsellaan nyt kuinka käy, toivottavasti hyvin. Tosta alkion iästä Nellille, tiedätkö miten se lasketaan. Mulla oli silloin punktio maanantaina ja siirto keskiviikkona eli silloin kaks päiväinen. Nyt alettiin sulattaa tiistaina ja siirto keskiviikkona. Olisko ne sitten ollut kolmen päivän ikäisiä? Molemmat oli kolmosluokkaa ja neljä ja viisi soluisia.

Rupesin etsimään tietoa tosta tekemästäni R-testistä ja ei ilm. ookkaan niin herkkä kun luulin, eli 20iu on herkkyys.

Emma + tiitiäiset pp9

35/82 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapäivitys ennen Suomen peliä..

Ihanaa Emma! Kamalasti onnea ja liimaa ja tarrasukkia ja kaikkea muutakin jotta pienokaiset jaksaa olla kyydissä loput 39 viikkoa :)

Vierailija
36/82 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa väänty mulla muuten toi Emmalle kysymys "minkä ikänen ALKIO sulle siirrettiin"... joo tiedän ja muistan et niitä oli tosiaan se kaksi, mutta meni vahingossa tuohon yksikkö muotoon :D Satuin vaan ite tuon tuossa eilen illalla vielä hoksaamaan.. No eipä tässä mitään vahinkoa oo sattunu :)

Joo Emma. Mun tietääkseni se lasketaan juuri noin. Eli et sul olis ollu 3 päiväset alkiot siirrossa. (mietin vaan et milloin uskaltautuisin testaamaan.. mul oli 2-päiväset.. siis periaatteessa olisin tänään siinä pisteessä missä sä eilen vaikka meillä onkin pp:t samat) Noh.. jospa sitä huomenaamulla?

Millä testillä sä muuten Emma testasit? Mul olis mammakseja kaapissa.. mut en ole kuullu niistä oikeen hyvää palautetta. Pitää nyt kattoo et käynkö mutkan apteekissa tänään, vai testailenko pelkillä mammakseilla.

ON: Ei edes tisut oo kipeenä, niinku yleensä ku lugeja käyttää!

Nelli + Taisto ja Toivo pp10

37/82 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tais sitten olla tässä. Ei tää voi enää olla normaalia alkuraskauden vuotoa. nyt tulee taas ihan kirkasta verta ja hillittömät kivut. Niin epäreilua...menen peiton alle..

Vierailija
38/82 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon ei löydy edes sanoja kuvamaan miten pahoillani olen puolestasi. Jospa kuitenkin edelleen olisi mahdollista jos vaan se toinen alkio tulee ulos, jos se aikaisempi vuoto olikin sitä "normaalia" alkuraskauden vuotoa ja nyt toinen tulee ulos. Pakko toivoa vaan parasta. Nyt lepäilet ja jos kivut todella kovat/vuoto runsasta niin päivystykseen, ne voi ultrata ja näkisit mikä tilanne todellisuudessa on.

Nelli, joo ei mitään vahinkoa yksikkömuodosta :D Mulla on niin huono pinna ja olen aina ollut todella kärsimätön eli ei vaan pää kestänyt enempää odottelua. Nyt vasta hoksasin, että eilen oli tosiaan vasta pp9 eli tuuri kävi kun testi näytti viivan. Jotenkin itsellä toimii myös se testaaminen valmistautumisena pettymykseen pikkuhiljaa, viime hoidossa kun näytti negaa niin aloin valmistautua, että ei ole onnistunut, mutta kuitenkin salaa toivoin josko ei vaan vielä näy. Todella sekavaa pohdintaa.

Kyllä sä Nelli kanssa voisit varmaan jo testata, oon kanssa kuullut, että noi mammat ei ole herkkiä, mutta voithan sä vaikka kokeilla semmoisella. Mulla oli joku apteekista ostettu jossa vaan luki herkkä raskaustesti puikko ja siinä oli isomahainen nainen. Nyt tekis jo mieli kipittää uudelleen apteekkiin ja tehdä joku toinen :D Mulla tuli se viiva se siihen aika heti ehkä n. minuutin päästä ja oli vielä päiväpissat, nyt heräs toivo josko molemmat ois kiinnittynyt, voi se ois niin ihanaa. Taas täällä ajatellaan jo ihan liian pitkälle, vielä niin paljon voi mennä mönkään.

Emma ja tiitiäiset pp 10

Vierailija
39/82 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko oli siis kokeilla toisenkin merkkisellä testillä ja kyllä se plussa on, clearblue antoi tämmöisen hailakan plussan parin tunnin pissasta. Huomisaamulle on toinen samanlainen testi.

Meille tuli muuten aika IVF-hoidon suunnitteluun omalle pkl:lle, se on 23.5 maanantaina. Ironista. Menen sinne sovitusti, josko lääkäri vaikka suostuisi ultraamaan jos jotain jo näkyisi.

Anteeksi nyt tämä omanapaisuus, ja sanokaa jos joku pahoittaa mielensä noista testikuvista.

Emma ja tiitiäiset pp 10

Vierailija
40/82 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viivaa ja itku! Ei hyvänen aika!

-Nelli + Taisto ja Toivo pp11